Saturday, June 4, 2011

တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈမ်ား


စိတ္သည္ ဆုံးမရန္ အလြန္ခက္၏။ အလြန္ လ်င္ျမန္၏။ ေရာက္ခ်င္ရာ ေရာက္တတ္၏။ ထုိစိတ္ကုိ ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆုံးမႏုိင္လွ်င္ ေကာင္း၏။ ယဥ္ေက်းေသာ စိတ္သည္ ခ်မ္းသာကုိ ေဆာင္ႏုိင္၏။ (ဗုဒၶ)

သတၱာနဥႇိ နဝနဝေမဝ ပိယံ ေဟာတိ- သတၱဝါဆုိတာ အသစ္ အသစ္ကုိသာ ခ်စ္တယ္။ လုိခ်င္တယ္။ တပ္မက္တယ္။ေတာင့္တတယ္။ ပုိင္ဆုိင္ခ်င္တယ္။ မွန္ပါတယ္။ သူသူငါငါ အသစ္ေလးတစ္ခု ဆန္းဆန္းျပားျပား ေပၚလာၿပီဆုိရင္ ဒါေလးကုိ ရခ်င္ၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ရေအာင္လုပ္တယ္။ ဆုိပါေတာ့ မိမိအျဖစ္ကုိပဲ ေျပာပါ့မယ္။ အစကေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာေလး စာစီ၊ စာရုိက္ လုပ္လုိ႔ရရင္ ေတာ္ၿပီေပါ့ဆုိၿပီး အစုပ္ေလးတစ္လုံး ဝယ္လုိက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ စိတ္က ဒီမွာ ရပ္တန္႔မေနခဲ့ဘူး။ ေရာင့္ရဲ မေနခဲ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ငါးလုံးတိတိ အလဲအလွယ္လုပ္ရင္း ေနာက္ဆုံးေပၚဆုိတာအထိ ကုိင္ခ်င္လာခဲ့တယ္။ ဒီလုိနဲ႔ အသစ္ေတြဟာ လူေတြရဲ႕ စိတ္ေတြကုိ ဆဲြငင္လာခဲ့တယ္။ ဒီေတာ့ ဒီအသစ္ေတြေနာက္ လုိက္က်ရင္း ေမာပန္ခဲ့ၾကရတယ္။ လူ႔စိတ္ဆုိတာ သိတဲ့အတုိင္း ရေလ လုိေလ အုိတေစၧ ဆုိတဲ့အတုိင္းပါပဲ။ လုိခ်င္တာေတြက မ်ား။ မ်ားသေလာက္ လုိက္။ လုိက္ေတာ့ ပင္ပန္းရတာေပါ့။ ဆုံးမဖုိ႔ ခက္ခဲတဲ့ စိတ္ရဲ႕ အလုိဆႏၵေတြကုိ ျပည့္ေစဖုိ႔ လုိခ်င္မႈေတြဟာ ဘဝကုိ ရစ္ေႏွာင္လာတယ္။ ေရွာင္ကြင္းသြား လုိ႔ ရေပမယ့္ ဒါကုိ တည့္တည့္တုိးၿပီး ဝင္ေရာက္ၾကတယ္။ မဆုံးႏုိင္တဲ့ ဆာေလာင္မႈေတြဟာ တစ္ေန႔နဲ႔တစ္ေန႔ မတူဘဲ ပုိပုိလာတယ္။ လွတာေလး လုိခ်င္တယ္။ ေကာင္းတာေလး လုိခ်င္တယ္။ ဒါကုိပဲ လူ႔ဘဝရဲ႕ တပ္မက္မႈမ်ားလုိ႔ ေခါင္းစဥ္တပ္ လုိက္ၾကတယ္။ ဒီေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ မူးေဝေနရင္း လုိက္ခဲ့ၾကတဲ့ အလုိမျပည့္မႈေတြဟာ တစ္ေန႔တစ္ျခား မ်ားျပား လာခဲ့တယ္။ ဒါကုိပဲ အေဖာ္အျဖစ္ ထားခဲ့ၾကတယ္။ အေဖာ္နဲ႔ ေပ်ာ္စရာေတြ ရွိခဲ့သလုိ၊ ဒုကၡေတြလည္း ေဝခဲ့ပါတယ္။ ယံပိစၧံ နလဘတိ တမၸိ ဒုကၡံ-လုိ႔ ဗုဒၶက ဓမၼစၾကာေဒသနာေတာ္မွာ လုိတာ မရျခင္းသည္ ဒုကၡဆုိၿပီး ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ လုိ၍မရေသာ ဆင္းရဲေပါ့။ ဟုတ္ၿပီ။ ဒီလုိဆုိရင္ လူသားေတြ ဘာေတြ လုိခ်င္ၾကတာလဲ။ ဘာေတြ လုိအပ္ေနပါသလဲ။ စစ္တမ္းတစ္ခု သူငယ္ခ်င္းေတြ ကုိ ေကာက္ၾကည့္တဲ့အခါ။ လြတ္လပ္မႈကုိ လုိခ်င္တယ္။ တရားမွ်တမႈကုိ လုိခ်င္တယ္။ စာနာ နားလည္မႈကုိ လုိခ်င္တယ္။ ေမတၱာတရားကုိ လုိခ်င္တယ္။ သနား ၾကင္နာမႈ က႐ုဏာတရားကုိ လုိခ်င္တယ္။ တစ္ဦးကုိ တစ္ဦး ေလးစားယုံၾကည္မႈ၊ တန္ဖုိးထားမႈ၊ ဗုိလ္က်စုိးမုိးမႈမရွိတာေတြကုိ လုိခ်င္တယ္။ ဒီေတာ့ ဒီလုိခ်င္မႈေတြနဲ႔ ကမၻာ့ေျမေပၚမွာ လုိခ်င္တာမရေတာ့ တစ္ဦးကုိ တစ္ဦၤး၊ တစ္ႏုိင္ငံနဲ႔ တစ္ႏုိင္ငံ၊ တစ္ဖဲြ႕နဲ႔ တစ္ဖဲြ႕ ပဋိပကၡေတြနဲ႔ နပန္းလုံးၾကရေတာ့တယ္။ ဒီလုိနဲ႔ပဲ လုိ၍မရေသာ ဆင္းရဲေတြက တန္းစီ လုိက္လာပါေတာ့တယ္။ ေတာင္းဆုိမႈေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိး လုပ္လာၾကတယ္။ ေတာင္းဆိုမႈေတြ မရေတာ့ ဆင္းရဲမႈေတြ ပင္လယ္ေဝလာၾကေတာ့တယ္။ ဆင္းရဲတြင္းကေန ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္တာေတြ ျဖစ္လာေတာ့တယ္။ ဆင္းရဲမႈ ပင္လယ္ထဲ လက္ပစ္ကူးရင္း အားမာန္နဲ႔ ဆက္ၿပီး ကူးေနၾကေတာ့တယ္။ ဒီဆင္းရဲတြင္းထဲကုိပဲ ခုန္ျပန္ေက်ာ္လႊား ကူးခတ္ရင္း ဆင္းသြားေနခဲ့ၾကတယ္။ ဘာႀကီးေအာင္ ညာသလုိ လိမ္ညာမႈေတြနဲ႔ ခရီးဆက္ေနၾကရင္း မ်က္ေစာင္းေတြ ထုိးလာတယ္။ တုိက္ခုိက္မႈေတြ လုပ္လာတယ္။ ရန္ျပဳမႈေတြ ျဖစ္လာေတာ့တယ္။ ဒါေတြဟာ လုိခ်င္တာ မရျခင္းရဲ႕ အဓိက ဆုိးက်ဳိးေတြအျဖစ္ ေရာက္ရွိလာတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဆုိးက်ဳိးေတြရဲ႕ ေနာက္ကြယ္က ပုံရိပ္ေတြဟာလည္း မေတြ႕ဝံ့စရာေတြ ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။ မတရားေတြ၊ တရားတာေတြ မသိေတာ့ဘူး။ လုပ္သင့္တာေတြ၊ မလုပ္သင့္တာေတြ ေဝခဲြမေနေတာ့ဘဲ ေလာဘမီး၊ ေဒါသမီးေတြရဲ႕ ေလာင္ၿမိဳက္ ျခင္းကုိ ခံစားၾကရၿပီး၊ စိတ္ေတြဟာ ကိေလသာ မီးေတြရဲ႕ ႐ႈိ႕ၿမိဳက္မႈေတြကေန တေျမ့ေျမ့ေလာင္ကြၽမ္း သြားပါေတာ့တယ္။ စစ္မက္ဒဏ္ေတြ က်လာတယ္။ စစ္မီးလွ်ံေတြေအာက္က ဒူးေထာက္ေနရတဲ့ အျပစ္မဲ့ သားေကာင္းေတြအျဖစ္ လူသားေတြ ပူေလာင္ ခံစား ေနၾကရေတာ့တယ္။ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ ၿဂိဳလ္ဆုိးေတြရဲ႕ အေမႊအေႏွာက္ကုိ ခံရၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ အစိပ္စိပ္အမႊာမႊာ ၿပဳိကဲြလာပါေတာ့တယ္။ ဒါေတြဟာလည္း လုိ၍မရေသာ ဆင္းရဲပဲ မဟုတ္လား။ သတၱဝါဆုိတာ မိမိ ျပဳလုပ္ခဲ့တ့ဲ ကံေတြကေနတဆင့္ လူ႕ဘဝႀကီးကုိ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကတယ္။ မိမိ လုပ္ခဲ့တဲ့ ကံအား ေလ်ာ္စြာပဲ အျခားမဲ့ကာလ ေနာက္ဘဝေတြမွာ လားေရာက္ၾကရမယ္။ ဒီလုိ သိဖုိ႔လုိတယ္။ သိရင္ သိတဲ့အတုိင္း က်င့္ႀကံ၊ ႀကဳိးစား၊ အားထုတ္ၿပီး ေကာင္းမႈေတြနဲ႔ လူသားဆန္တဲ့ လမ္းကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အတၱေနာ ကေမၼန အာဂႏၲြာ- အတၱေနာ ကေမၼေနဝ ဂမိႆတိ-ကုိယ္ျပဳေသာ ကံဟာ တစ္ေန႔ ကိုယ့္ထံျပန္လာမယ္။ ဒါဟာ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါသည္ပင္လ်င္ တန္ျပန္ သက္ေရာက္မႈအား ျဖစ္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာတစ္ခုကေတာ့ အတိတ္ရဲ႕ အရိပ္ေတြဆုိတာ လႊမ္းမုိးခံရတတ္ၿပီး။ မိမိျပဳထားတဲ့ မေကာင္းတဲ့ အာ႐ုံဆုိးေတြရဲ႕ ယုိးမယ္ဖြဲ႕မႈေတြကုိ ခံရတတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူသားဆန္တဲ့ အျပဳအမူကုိ ျပဳမူပါ၊ ေျပာဆုိပါ၊ ဆက္ဆံပါ၊ ေဆာင္ရြက္ ျပဳလုပ္ပါ။ ဒါမွသာလ်င္ လူ႔အဖဲြ႕စည္းႀကီးတစ္ခုလုံး ခ်မ္းေအးသာယာလာၿပီး ခ်မ္းသာသုခေတြ ေထြးပုိက္လာပါလိမ့္မယ္။ ဘုရားရွင္ ဝါ(၂ဝ)အတြင္းမွာ အၿမဲတန္း မိမိကုိယ္ျပဳစု လုပ္ေကြၽးတဲ့ ဥပ႒ာကရဟန္းဆုိတာ မရွိပါဘူး။ နာဂသမာလ၊ နာဂိတ၊ ဥပဝါန၊ သုနကၡတၱ၊ စုႏၵ၊ သာဂတ၊ ရာဓ၊ ေမဃိ္ယ စသျဖင့္ေပါ့။ ဒီထဲက ဘုရားရွင္ကုိ ျပဳစုလုပ္ေကြၽးဖူးတဲ့ အရွင္ေမဃိယ အေၾကာင္းေလးကုိ အနည္းငယ္ေျပာျပလုိပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ စာလိကာၿမိဳ႕အနီး စာလိကာ ေတာင္ေပၚေက်ာင္း ဝါကပ္စဥ္အခါက။ ဇႏၲဳကရြာကုိ ဘုရားရွင္နဲ႔အတူ အရွင္ေမဃိယ ဆြမ္းခံလုိက္ခဲ့ပါတယ္။ ဆြမ္းကိစၥၿပီးေတာ့ တိမိကာလာျမစ္ကုိ ၾ<ြကေရာက္ၾကတယ္။ အဲဒီျမစ္ရဲ႕ အနီးမွာ ေပ်ာ္ေမြ႕ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ သရက္ဥယ်ာဥ္ကုိ အရွင္ေမဃိယေတြ႕တယ္။ အရွင္ေမဃိယဟာ ဒီဥယ်ာဥ္မွာ ေနခ်င္စိတ္ေပါက္ လာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔အေနနဲ႔ ဘုရားရွင္နဲ႔ ျပန္မလုိက္ေတာ့ဘဲ ဒီသရက္ဥယ်ာဥ္မွာပဲ တရားအားထုတ္ၿပီး ေနခဲ့ခ်င္စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာေတာ့ ဘုရားရွင္ကုိ ေတာင္းပန္ၿပီး ေနခဲ့ဖုိ႔ ေျပာပါတယ္။ ဒါကုိ ဘုရားရွင္က တားျမစ္ပါတယ္။ '' ခ်စ္သား ေမဃိယ၊ သင္ဟာ ငါဘုရားရွင္ရဲ႕ အလုပ္အေကြၽး ရဟန္းျဖစ္ပါတယ္။ သင္ သြားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ငါတစ္ပါးတည္း က်န္ရစ္ခဲ့လိမ့္မယ္။ အျခား ရဟန္းတစ္ပါးေလာက္ လာေအာင္ ေစာင့္ပါဦး'' ဆုိၿပီး။ ဘုရားရွင္က တားတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေမဃိယက သေဘာမတူဘူး။ ျပန္မလုိက္ႏုိင္ဘူးေပါ့။ ေျပာမရတဲ့ အဆုံးမွာေတာ့ မင္းသေဘာဆုိတဲ့ အေနနဲ႔ ဘုရားရွင္ ခြင့္ေပးလုိက္တယ္။ ဒီလုိနဲ႔ အရွင္ေမဃိယလည္း အဲဒီမွာ က်န္ရစ္ခဲ့ၿပီး ရဟန္းတရား အားထုတ္မယ္လုပ္ၿပီး၊ ေက်ာက္ျဖာေပၚ ထုိင္လုိက္တယ္။ တရား အားထုတ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔သႏၲာန္မွာ တရားဆုိတာ ေပၚထင္လာမႈ မရွိဘဲ၊ ကာမဝိတက္၊ ဗ်ာပါဒဝိတက္၊ ဝိဟႎသဝိတက္ ဆုိတဲ့ မေကာင္းတဲ့ အကုသုိလ္ ဝိတက္ေတြကပဲ ႀကီးစုိးေနခဲ့တယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ သူ႔အေနနဲ႔ ဒီသရက္ဥယ်ာဥ္မွာ ျပည့္ရွင္မင္းဘဝနဲ႔ ဘဝေပါင္း ငါးရာတုိင္တုိင္ စုိးစံေနထုိင္ခဲ့ဖူးတယ္။ ဒီေတာ့ အဲဒီဘဝေပါင္းမ်ားစြာ ခံစားခဲ့တဲ့ ကာမအာ႐ုံေတြက အရိပ္သဖြယ္ လုိက္လာၿပီး ထင္ေပၚလာခဲ့တယ္။ ကေခ်သည္မမ်ားရဲ႕ ေပ်ာ္ေတာ္ဆက္အျဖစ္ေတြ၊ ထီးျဖဴးေဆာင္းၿပီး ဟန္ျပမာန္ၾ<ြက ေနထုိင္ခဲ့မႈစတဲ့ ကာမဝိတက္ေတြ ျဖစ္ေပၚလာတယ္။ မင္းအျဖစ္တုန္းက တုိင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့အခါ သူခုိး၊ ဓားျမစတဲ့ ရာဇဝတ္မႈ က်ဴးလြန္းသူေတြကုိ သတ္သင့္တဲ့ လူကုိ သတ္ေစခုိင္းခဲ့တဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြကလည္း ထင္ေပၚလာခဲ့တယ္။ ဒါေတြကေတာ့ ဗ်ာပါဒဝိတက္ေပါ့။ ဒီလုိ အကုသုိလ္ ဝိတက္ေတြ ဟာ တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ထင္ေပၚလာေတာ့ ရဟန္းတရား အားထုတ္ရတာ ဘဝင္မက်ေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒီလုိ အကုသုိလ္ဝိတက္ေတြ ထင္ေပၚလာေတာ့ ဝိပႆနာဆုိတာေတြ တက္မလာဘူး။ သမာဓိဆုိတာေတြ ထူေထာင္လုိ႔မရေတာ့ဘူး။ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခဲ့ တဲ့ ေဝေနယ်စ႐ုိက္အားေလ်ာ္စြာ က်င့္ႀကံအားထုတ္ရမယ့္ တရားဆုိတာေတြဟာ အလုိလုိ ေပ်ာက္ေနခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဆုံးမမႈ၊ သြန္သင္မႈေတြကုိ ေနာင္တ ရလာတယ္။ ဒီေတာ့ ရဟန္းတရား အားထုတ္လုိ႔မရတဲ့ အဆုံးမွာေတာ့ ဘုရားရွင္ထံကုိ ျပန္လာခဲ့တယ္။ '' ခ်စ္သား ငါဘုရား မင့္ကုိ အတန္တန္ တားျမစ္ခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။ ရဟန္းဆုိတာ စိတ္ရဲ႕ အလုိကုိ လုိက္ဖုိ႔ မသင့္ဘူး။ စိတ္ကုိသာ မိမိရဲ႕ အလုိသုိ႔ လုိက္ေစရမယ္ '' ဆုိၿပီး၊ အရွင္ေမဃိယကုိ တရားစကား ေဟာၾကားလုိက္ပါတယ္။ စိတ္ဆုိတာ အာ႐ုံေျခားပါးတုိ႔မွာ ေျပးသြားတတ္တယ္။ အာ႐ုံတစ္ခုတည္းမွာ ၾကာၾကာ မေနတတ္ဘူးး လွ်ပ္ေပၚ ေလာ္လီတတ္တယ္။ သင့္ေတာ္တဲ့ အာ႐ုံေပၚမွာ ထားမရဘဲ ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ ခက္ခဲတယ္။ ေလးသမားဟာ ေကာက္ေနတဲ့ ျမားကုိ မီးၿမိဳက္ၿပီး ေျဖာင့္ေအာင္ လုပ္သလုိ ေယာဂီပုဂၢဳိ္လ္ဟာလည္း မိမိရဲ႕ စိတ္ကုိ အလုိအတုိင္း ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဖုိ႔လုိတယ္။(ဗုဒၶ) အထက္က ေျပာခဲ့သလုိ လုိခ်င္တာေတြ ေတြ႕ေတာ့ ေတာင့္တ၊ လုိခ်င္တယ္။ တပ္မက္တယ္။ တြယ္တာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မရ ရေအာင္ ႀကံေဆာင္တယ္။ ျပဳမူတယ္။ လုပ္ေဆာင္တယ္။ တရားတာေတြ၊ ဘာေတြ ပဓာနမထားေတာ့ဘဲ၊ လုပ္သင့္၊ မလုပ္သင့္တာထက္ မိမိ လုိခ်င္တပ္မက္မႈ အလုိဆုိးေနာက္ကုိ လုိက္ၿပီး ျပဳမူ၊ လုပ္ေဆာင္ေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့ မတရားမႈေၾကာင့္ ဒီမတရားမႈရ႕ဲ အရိပ္ဆုိးေတြဟာ ဒီဘဝတင္မကဘဲ ေနာင္လာမယ့္ ဘဝမ်ားစြားအထိ ေရာင္ျပန္ဟပ္လာေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့ မေကာင္းမႈေတြဟာ အရိပ္သဖြယ္ လုိက္လာၿပီး၊ စဲြလန္းမႈ သံေယာဇဥ္ေတြ၊ ဥပါဒါန္ေတြဟာ မိမိကုိယ္ အႏုိင္ယူသြား ေတာ့တယ္။ မေကာင္းမႈေတြဟာ သက္ေရာက္မႈသေဘာအရ မေကာင္းက်ဳိးေတြကုိ ျဖစ္ေစေတာ့ပါတယ္။ တုိးတက္ေျပာင္းလဲ လာတာနဲ႔အမွ် ဒီတုိးတက္မႈေတြေနာက္ လုိက္ပါၾကရင္း၊ မေကာင္းမႈေတြကုိ ရဲရဲႀကီး လုပ္လာၾကေတာ့တယ္။ မေကာင္းမႈ လုပ္ရမွာ မေၾကာက္ၾကေတာ့ဘူး။ ဆုိးက်ဳိးအေနနဲ႔ကေတာ့ တန္းစီလုိက္ပါလာေတာ့တယ္။ အႏၲရာယ္မ်ဳိးစုံကေန နဖူးေတြ႕ ဒူးေတြ႕ ရင္ဆုိင္ၾကၿပီး၊ စိတ္ဆင္းရဲမႈေတြဟာလည္း ေဒါသေတြ၊ အာဃာတေတြကေနတဆင့္ ကမၻာ့မ်က္ႏွာျပင္တစ္ခုလုံးကုိ အကုသုိလ္မႈိင္းေတြနဲ႔ အတုိက္ခံလုိက္ရေတာ့တာပါပဲ။ လူသားမ်ားဟာ တခဏတာ လူ႔အျဖစ္ကုိ ေရာက္ရွိလာတဲ့ အခုိက္အတန္႔ေလးမွာ လူသားဆန္တဲ့ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆုိ၊ အေနအထုိင္ေတြနဲ႔ ႀကီးျပင္းသြားၾကဖုိ႔၊ ရြက္လင့္ ထြက္ခြါၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဒါမွသာလ်င္ ကမၻာႀကီးဟာ စစ္မီးလွ်ံေတြ၊ ႏွိပ္စက္ ညႇင္းပန္းမႈေတြကေန ေသြဖယ္ၿပီး ခ်မ္းသာတဲ့ ကမၻာႀကီးအျဖစ္နဲ႔ ဆက္လက္ရွင္သန္ သြားႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိမဟုတ္ရင္ေတာ့ သဘာဝ ေဘးအႏၲရာယ္ေပါင္းစုံရဲ႕ ေႏွာက္ယွက္မႈ၊ အခ်င္းခ်င္း တုန္႔ျပန္တုိက္ခုိက္မႈဆုိတာေတြဟာ တစ္ေန႔တစ္ျခား ျဖစ္ေပၚလာဦးမယ္ဆုိတာပါပဲ။ စိတ္သည္ ဆုံးမရန္ အလြန္ခက္၏။ အလြန္ လ်င္ျမန္၏။ ေရာက္ခ်င္ရာ ေရာက္တတ္၏။ ထုိစိတ္ကုိ ယဥ္ေက်းေအာင္ ဆုံးမႏုိင္လွ်င္ ေကာင္း၏။ ယဥ္ေက်းေသာ စိတ္သည္ ခ်မ္းသာကုိ ေဆာင္ႏုိင္၏။-ဆုိသလုိ ဆုံးမရန္ခက္ခဲတဲ့ စိတ္ကုိ မိမိကသာ အႏုိင္ယူၿပီး၊ စိတ္အလုိသုိ႔မလုိက္ဘဲ၊ မိမိရဲ႕အလုိသုိ႔သာ စိတ္ကုိလုိက္ေစဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အဲဒီလုိ စိတ္ကုိ ဆုံးမႏုိင္ရင္ေတာ့ ယဥ္ေက်းတဲ့ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းဟာ ေတာက္ပလာပါလိမ့္မယ္။ ျဖဴစင္ သန္႔ရွင္လာပါလိမ့္မယ္။ ေမတၱာဓာတ္ေတြ ျဖန္႔ေဝၿပီး တစ္ဦးကုိတစ္ဦး စာနာ နားလည္လာပါလိမ့္မယ္။ ယဥ္ေက်းတဲ့စိတ္ကပဲ ကမၻာေလာကႀကီးကုိ ခ်မ္းသာသုခသုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ သတၱာနံ ဟိ သုခမၸိ ဒုကၡမၸိ အာဂႏၲဳကေမဝ န နိစၥပဝတၱံ-တဲ့။ ခ်မ္းသာသုခ၊ ဆင္းရဲဒုကၡဆုိတာ သတၱဝါေတြ အေနနဲ႔ အၿမဲတန္း ျဖစ္ေပၚေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အာဂႏၲဳဆုိတဲ့ ဧည့္သည္သေဘာမွ်တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အၿမဲတန္းဆုိသလုိ ခ်မ္းသာတဲ့လူဟာ ခ်မ္းသာေနမွာ မဟုတ္သလုိ၊ အၿမဲတန္းဆုိသလုိ ဆင္းရဲတဲ့ လူဟာလည္း ဆင္းရဲေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ခ်မ္းသာတဲ့ လူေတြကလည္း ငါခ်မ္းတယ္။ ဘာမဆုိ လုပ္လုိ႔ရတယ္ဆုိတဲ့ စိတ္မေမြးပါနဲ႔။ မၿမဲဘူးဆုိတာ သိပါ။ ဆင္းရဲသူေတြကလည္း ငါ့မွာေတာ့ ဆင္းရဲလုိက္တာဆုိၿပီး စိတ္ဓာတ္ မက်ပါနဲ႔။ ေနာက္ ဒီဆင္းရဲမႈကေန လြတ္ေျမာက္ဖုိ႔ဆုိၿပီး သူတစ္ပါးကုိ ႏုိင္ထက္ျပဳက်င့္မႈေတြကေန တဆင့္ မတရားတဲ့ သူတစ္ပါး မ်က္ရည္က်မယ့္ အလုပ္ေတြ လုပ္ၿပီး၊ လုိခ်င္မႈေတြေနာက္ လုိက္မသြားမိဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဒီလုိဆုိရင္ေတာ့ အထက္က ေျပာခဲ့သလုိ ေကာင္းတာလုပ္တဲ့လူအေနနဲ႔ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာဆုိတဲ့ ေကာင္းမြန္တဲ့ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈ၊ မေကာင္းတာလုပ္တဲ့ လူေတြအေနနဲ႔လည္း မေကာင္းမႈဆုိတဲ့ ဆုိးက်ဳိးဆုိတဲ့ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈေတြဟာ မိမိေနာက္ကုိ အရိပ္ပမာ လုိက္ေန မယ္ဆုိတာပါပဲ။

ေမာင္မင္းစုိး၊ေရႊနံ႔သာ