Thursday, February 2, 2012

သစၥာဘဏ္တုိက္(၆)

ငါဟာ တကယ့္အရွိတရားကို တီးခတ္ဖို႔ ကမၻာေျမသို႔ ေရာက္ရွိပါတယ္။
သမိုင္းနဲ႔ခ်ီ ရွည္ၾကာၿပီျဖစ္ေသာ လြဲမွားမႈ (၃) ခုကို ေခတ္ၿပိဳင္သေဘာက ပယ္ဖယ္
(၁) ပိုက္ဆံအေရးမပါ
(၂) သူမွား ငါမွား ၪဏ္မပါ
(၃) ေအာင္ျမင္ဖို႔ မလို
ရပ္ကြက္ရနံ႔သင္းတဲ့ သစၥာတရားဟာ သစၥာတ
ထထေအာ္တဲ့ အိပ္မက္လည္း ႏိုးထခ်ိန္တန္ပါၿပီ
“ႀကိဳျမင္မႈ၊ သႏ္ၷိဌာန္၊ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ၊ ခက္ခဲတဲ့ အေကာင္းျမင္၀ါဒတို႔
ေခတ္ၿပိဳင္ၪာဏ္ကို ပိုမိုေလးနက္ေစ ေအာင္ျမင္မႈ ရွိရာ သယ္ေဆာင္ေစ”
သမိုင္းနဲ႔ ခ်ီလြဲမွားမႈေတြဲ႕ နိဂံုးကို မည္ကဲ့သို႔အမည္တပ္ဆင္လိုသလဲ မိတ္ေဆြ။
မိသားစုသမိုင္းမွာ နာၾကည္းမႈနဲ႔ လြမ္းေဆြးမႈကို ဖယ္ထုတ္
ငါဟာ စိတ္ပါဒတစ္ပိုဒ္နဲ႔ တစ္ပိုဒ္ၾကား ေတြးၿပီး ေတးဆိုတဲ့ ငွက္
သစၥာဘဏ္တိုက္မ်ား၏ ဘ၀ငွက္တို႔ ပ်ံသန္းျခင္း၏ လမ္းေဖာက္ကမၻာသစ္ဖြဲ႕တည္။
ဒါဟာ ကဗ်ာဖတ္သူက ဖြဲ႕စည္း ဖြဲ႕တည္ရတဲ့ ပို႔(စ္)ကြန္ဆက္ခ်ဴရယ္ပါရာဒိုင္း
စိတ္ကူးေတြ ထည္၀ါဖို႔ လိုအပ္။ ကာရန္ေတြ ဟာမိုနီျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္တဲ့
သီ၀ရီၿပီးတဲ့ေနာက္ သီ၀ရီဘ၀ငယ္အပိုင္းအစမ်ား။
၀ါက်တစ္ေၾကာင္းေကာင္းကင္ ေပါက္ ထဲက
ခုန္
ဆင္း
လာ
တယ္။
“ေခတ္ၿပိဳင္မာယာဇုန္ထဲ ရပ္ကြက္ရနံ႔သင္းသစ္ၥာတစ္သင္းဟာ
သစၥာအစစ္အရွိတရားျဖစ္အင္ကို ေတြ႕ရွိ ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔
သစၥာဘဏ္တိုက္ဖြင့္လွစ္လိုက္သည္။ ၂၀၁၂ ဇန္န၀ါရီ (၆)”
အေမရိကားကို ေတြ႕ရွိခဲ့တဲ့ ကိုလံဘတ္(စ္)ထက္ေစာတဲ့ မွတ္တမ္းတင္႐ုပ္ရွင္မရွိတဲ့ လူသား
လင္းအားႀကီးမနက္ခင္းထဲ
တစ္ေရးႏိုးအေတြးမရွိ သစၥာဘဏ္တိုက္မွဴး ထိုလူသားကား မေနာစစ္စစ္ သစၥာသစ္ျဖင့္
(၂၄) နာရီတိတိ
အာဖရိကဗံု၊ ရွမ္းအိုးစည္၊ ျမန္မာဗံုရွည္တို႔ တီးခတ္အသံတို႔အား ေပါင္းစည္း
(၂၁) ရာစု သစၥာဘဏ္တိုက္မွတ္တမ္းကားအား ႐ိုက္ကူးလိုက္သည္။
ကေလးအေပါင္းတို႔ အရွိတရားကို စစ္ခ်ီေတးတီးခတ္စာတန္းထိုးသည္
ကမၻာေျမအတြက္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္။ ။

ၿငိဏ္းေ၀

ေမြးေန႔အတြက္ ေပးပုိ႔ထားတဲ့ ကဗ်ာေတြကုိ အလွည့္က် တင္ေပးသြားပါမည္။
ေမာင္မင္းစုိး

စာအုပ္အဆက္ . . . ၂။ သီလပါရမီ

သီလကုိ ျမန္မာမႈျပဳရမည္ဆုိလွ်င္ ကုိယ္က်င့္တရားဟု လြယ္လြယ္ျပန္လွ်င္ အတုိခ်ဳပ္အေနျဖင့္ ၿပီးျပည့္စုံေသာ အခ်က္ဟု ထင္ပါသည္။ လူတုိင္းသည္ ကုိယ္က်င့္တရားကုိ ျမတ္ႏုိးတတ္သည္။ လူတုိင္းကုိလည္း ကုိယ္က်င့္တရားဆုိသည့္ ေပတံမ်ားႏွင့္ တုိင္းတာမႈမ်ား ရွိသည္။ ဗုဒၶဘာသာမ်ားအေနျဖင့္ သီလဆုိသည္ လူ႔ဘဝ၏ အေျခခံအေဆာက္အအုံေဖာင္ေဒးရွင္းျဖစ္သည္။ အေျခခံအေဆာက္အအုံျဖစ္သည့္ ေဖာင္ေဒးရွင္းခုိင္မာမွသာလွ်င္ ဘဝအတြက္ အထြတ္အထိပ္သုိ႔ တက္ေရာက္ရာမွာ အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕ေနပါလိမ့္မည္။ ဒါသည္ အလြန္အေရးႀကီးသည္။ အရာေရာက္သည္ဟု ဆုိရမည္ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶအေနျဖင့္လည္း ေမွ်ာ္မွန္းထား သည့္ ပန္းတုိင္ကုိ ေရာက္ရွိဖုိ႔ သီလတည္းဟူေသာ ေဖာင္ေဒးရွင္းကုိ အခုိင္မာဆုံးျဖစ္ေအာင္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ အသက္ႏွင့္ပင္ လဲၿပီး အတုယူစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ သုိ႔အတြက္ခုိင္မာေသာ တိက်ေသာ၊ ေသခ်ာေသာ၊ မပ်က္မစီးေသာ နိဗၺာန္တည္းဟူေသာ မွတ္တုိင္ကုိ စုိက္ထူႏုိင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
သီလကုိေတာ့ စာရိတၱ၊ ဝါရိတၱစသည္အားျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးအျပားျပားရွိခဲ့ေသာ္လည္း အမ်ားႏွင့္ ဆုိင္ေသာ ငါးပါးသီလ ေလာက္ကုိပဲ ေျပာလွ်င္ လုံေလာက္မည္ဟု ထင္ပါသည္။ ဗုဒၶအေနျဖင့္ေတာ့ ငါးပါးသီလေလာက္သည္ ခါးဝတ္ပုဆုိးကဲ့သုိ႔ ခုိင္မာ ခဲ့သည္။ ၿမဲၿမံခဲ့သည္။ ဘုရားရွင္အေနျဖင့္ အေလာင္းေတာ္ဘဝမွာပင္ အလုိနည္းသည္။ ေရာင့္ရဲလြယ္သည္။ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လည္မႈမ်ဳိး မရွိ။ သန္႔စင္ေသာ၊ ၾကည္လင္ေသာ ဣေျႏၵမ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသည္။ စိတ္ေကာင္း ႏွလုံးေကာင္းကုိလည္း ဘဝတုိင္း တည္ေဆာက္သည္။ ျပည့္စုံသည္။ မတရားေသာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမ်ဳိးစုံကုိ ဖယ္ေရွာင္သည္။ ရံြမုန္းသည္။ မိမိအေနျဖင့္ သူတစ္ပါးဆုိသည့္ ပရ ဟိတအတြက္ အက်ဳိးရွိမည္၊ ေကာင္းမြန္မႈမ်ား ျဖစ္မည္ဆုိလွ်င္ မိမိအသက္ကုိပင္ ပဓာနမထားဘဲ ျပဳမူေဆာင္ရြက္တတ္သည့္ အေလ့ရွိသည္။ ႏူးညံ့သည္။ သိမ္ေမြ႕သည္။ သူတစ္ပါးအေပၚမွာ ဘယ္ေတာ့မွ် ဖ်ံမက်တတ္မႈမ်ားသည္။ ဘုရားအေလာင္း၏ စစ္ မွန္ေသာ စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားျဖစ္သည္။ ဒါကုိ အတုယူရမွာလည္း ျဖစ္သည္။
သီလေစာင့္ထိန္းခဲ့မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ဇာတ္ေတာ္မ်ားစြာ ရွိခဲ့သည္။ ထုိမ်ားစြာထဲမွ အလီနသတၴဳဇာတ္ေတာ္သည္ အလြန္ထင္ရွားသည္။ အတုယူစရာေလာက္ကုိသာ ေျပာျပလုိသည့္အတြက္ ဒါေလးကုိပဲ မိတ္ဆက္အေနျဖင့္ ျပန္လည္ေျပာျပလုိ ပါသည္။ မင္းမွာ သစၥာ၊ လူမွာ ကတိဆုိသည့္ စကားသည္ အလြန္ပင္ ေရပန္းစားကာ အသုံးတြင္က်ယ္လွသည္။ ေရႊသမင္ ဘယ္ က ထြက္၊ မင္းႀကီးတာ ထြက္ဆုိသည့္ စကားပုံသည္ အလီနသတၴဳဇာတ္ေတာ္ကုိ ၫႊန္းဆုိထားဟန္ တူပါသည္။ ဇယဒိသမင္းႀကီးအေန ျဖင့္ ေတာကစားထြက္ရာမွာ ဘီလူး၏ ပုိင္နက္ကုိ ေရာက္သြားပါသည္။ အပုိင္စားရထားေသာ ေနရာျဖစ္၍ ဘီလူးအေနျဖင့္ ဇယ ဒိသမင္းႀကီးအား စားခြင့္ႀကဳံသည္။ သုိ႔အတြက္ ဖမ္းဆီးလုိက္သည္။ ဆရာျဖစ္သူ၏ အဆုံးအမကုိ ခံယူလုိမႈ၊ အလွဴအတန္းေပး လွဴလုိမႈမ်ားေၾကာင့္ ဘီလူးထံမွ ျပန္လာၿပီး အစားခံမည္ဟူေသာ ကတိစကားျဖင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ကုိ ျပန္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
အဆုိပါျဖစ္အင္ကုိ သားျဖစ္သူ ဘုရားအေလာင္း အလီနသတၴဳမင္းသားသိ၍ ဖခမည္းေတာ္အစား ဘီလူးထံသုိ႔ အစားခံယူ သြားမည္ဆုိၿပီး ခြင့္ပန္ခဲ့သည္။ သြားခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း မင္းႀကီးႏွင့္ သားေတာ္အလီနသတၴဳမင္းႏွစ္ပါးတုိ႔၏ သီလျဖဴစင္မႈ၊ ေလးစားစရာ ေကာင္းေလာက္ေသာ ကတိသစၥာတည္မႈတုိ႔ေၾကာင့္ ဘီလူးသည္ မင္းသားကုိ မစားရဲဘဲ ျပန္လႊတ္လုိက္သည္။ မွန္ သည္။ ပုထုဇဥ္လူသားတုိင္းသည္ ေသျခင္းတရားကုိ ေၾကာက္ရြ႕ံသည္။ ေသရမွာ မေၾကာက္ေသာ ပုထုဇဥ္ဟူ၍ မရွိ။ သုိ႔အတြက္ ဘုရားအေလာင္း အလီနသတၴဳအေနျဖင့္လည္း ေသျခင္းတရားကုိ ေၾကာက္မွာေတာ့ ေသခ်ာသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ေသျခင္းတရားကုိ ေၾကာက္သည္မွန္ေသာ္လည္း ကုိယ္က်င့္တရားပ်က္ယြင္းမွာကုိ ပုိၿပီး ေၾကာက္သည္။ ကိုယ္က်င့္တရားပ်က္ယြင္းမႈကုိ ေသျခင္းတရားထက္ ပုိၿပီး ေၾကာက္စရာ အေကာင္းဆုံးဟု ခံယူထားသည္။ သုိ႔အတြက္ကုိယ္က်င့္တရားျဖစ္သည့္ ကတိသစၥာကုိ ပ်က္ကြက္လုိ႔ ရေသာ္လည္း မပ်က္ကြက္ခဲ့ေပ။ သည္ကုိယ္က်င့္တရားပ်က္ကြက္ခြင့္သည္ အသက္ႏွင့္ ဆုိင္၍ အေရးႀကီးသည္။ ဘီလူးအား အစားခံယူရန္ သြားသည္ဆုိသည္မွာ အသက္ကုိ စေတးထားျခင္းျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ဘုရားအေလာင္းအေနျဖင့္ ဓမၼသေဘာတရား၊ သဘာဝ သေဘာတရား၊ နိယာမသေဘာတရား၊ ကံသေဘာတရား စသည္တို႔ကုိ နားလည္သည္။ သိသည္။ ဓမၼတာအရ ယခုလုိေသျခင္းအတြက္ သြားၿပီး အသက္ကုိ စေတးျခင္းသည္ တစ္ဘဝအတြက္သာ ျဖစ္သည္။ သုိ႔အတြက္ တစ္ဘဝအတြက္ျဖစ္ေသာ ေသျခင္းတရားဆုိသည့္ ဒုကၡကုိ ခံယူခဲ့သည္။ ကုိယ္က်င့္သိကၡာပ်က္ယြင္းမႈသည္ကား သံသရာႏွင့္ စပ္ဆုိင္သည္။ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လုံးအတြက္ ဒုကၡ ျဖစ္ေစသည္။ သုိ႔အတြက္တစ္ဘဝအတြက္ ဒုကၡတရားကုိ ပဓာနမထား၊ တစ္သံသရာလုံးအတြက္ ဒုကၡကုိ အေလးဂ႐ုျပဳျခင္းျဖစ္သည္။ ဒါသည္ လူတုိင္းလုိလုိ အလြန္အေရးႀကီးေသာ အခ်က္ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံအသီးသီးရွိ ေခါင္းေဆာင္းမ်ားအေနျဖင့္လည္း ပုိၿပီး ဂ႐ု စုိက္ရမည့္ အခ်က္ျဖစ္သည္။ ယခုေခတ္သည္ ကတိသစၥာမ်ားျဖင့္ အရာရာကုိ ထိန္းခ်ဳပ္လာသည္။ ကုိင္တြယ္လာသည္။ ဆက္ဆံ လာခဲ့ၾကသည္။ ဥပမာ ႏ်ဴကလီးယားလက္နက္မစမ္းသပ္ေရး၊ မျပဳလုပ္ေရး စသည္တို႔ကုိ ကတိမ်ားျဖင့္ ထားခဲ့ၿပီး ျပဳလုပ္မည္၊ စမ္းသပ္မည္ဆုိလွ်င္ ဘဝေပါင္းမ်ားစြာကုိ ေသျခင္းတရားဆီသုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္လုိက္သည္ႏွင့္ တူေပလိမ့္မည္။ ႏုိင္ငံတိုင္းလုိလုိ ရွိေနေသးေသာ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈမ်ားသည္ ကိုယ္က်င့္တရားမ်ားျဖစ္သည္။ မတရားသျဖင့္ လုိခ်င္တပ္မက္မႈမ်ား၊ တြယ္တာမႈမ်ား၊ ပုိင္ဆုိင္လုိ မႈမ်ားသည္ ကုိယ္က်င့္တရားမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ နယ္နိမိတ္က်ဴးေက်ာ္မႈ၊ ပုိင္နက္က်ဴးလြန္မႈ၊ ရန္လုိမႈမ်ားစြာသည္ ကုိယ္က်င့္ တရားမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ အဓိကအက်ဆုံးေသာ ကုိယ္က်င့္တရားမ်ားကေတာ့ ငါးပါးသီလကုိ လူတုိင္း လုံၿခဳံမည္ဆုိလွ်င္ ကမၻာႀကီးသည္ ပုိမုိစိတ္ခ်ရေသာ၊ လုံၿခဳံမႈရွိေသာ၊ ေအးခ်မ္းသာယာေသာ အသြင္အျပင္ကုိ ေဆာင္ေစမွာ ျဖစ္သည္။ သုိ႔အတြက္ ကုိယ္က်င့္တရားသည္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္ အေရးႀကီးသလုိ ႏုိင္ငံအတြက္၊ တုိင္းျပည္အတြက္၊ တစ္ကမၻာလုံးအတြက္ အလြန္အေရးႀကီးေသာ အခ်က္အလက္မ်ားျဖစ္သည္။ ပါရမီအတြက္ မဟုတ္ေသာ္လည္း ငါးပါးသီလကုိ လူတုိင္း ခါးဝတ္ပုဆုိးကဲ့သုိ႔ ၿမဲၾကရန္ သီလပါရ မီအခန္းမွလည္း လူသားအားလုံးကုိ မီးေမာင္းထုိးျပခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

Wednesday, February 1, 2012

စာအုပ္အဆက္ . . .ပါရမီမ်ားႏွင့္ ဘုရားရွင္ . . .၁။ ဒါနပါရမီ


ပါရမီမ်ားႏွင့္ ဘုရားရွင္

ကမၻာေလာကရွိ ႀကီးက်ယ္ေသာ ဘာသာေရးတည္ေထာင္သူပုဂၢဳိလ္မ်ားထဲတြင္ တစ္ဦးတည္းေသာ ဆရာျဖစ္သည့္၊ ဗုဒၶမွ လဲြ၍ မည္သူမွ် လူသားအျဖစ္ (ျဖစ္ျခင္း) ကုိ အဆုိမျပဳခဲ့ေပ။ လူသားတစ္ေယာက္အျဖစ္ သတ္မွတ္ရေသာ္လည္း ဗုဒၶသည္ ပါရမီဆယ္ပါး သုိ႔မဟုတ္ ဆယ္ပါးေသာ ျပည့္စုံျခင္းမ်ားျဖစ္သည့္ အျမင့္မားဆုံးေသာ ျဖည့္က်င့္ျခင္းအတြက္ မေရမတြက္ႏုိင္ေသာ ဘဝမ်ားတြင္ ျဖည့္က်င့္ျပည့္စုံေစၿပီးသည့္ ထူးျခားေသာ လူသားျဖစ္ပါသည္။
ပါရမီဆယ္ပါးမွာ ဒါန- ေပးကမ္းျခင္း၊ သီလ- ကုိယ္က်င့္တရား၊ ေနကၡမၼ- စြန္႔လႊတ္ျခင္း၊ ပညာ- Óာဏ္ပညာ၊ ဝီရိ ယ- ဇဲြလုံ႔လရွိျခင္း။ ခႏၲီ- စိတ္ရွည္သည္းခံျခင္း၊ သစၥ- မွန္ကန္ျခင္း၊ အဓိ႒ာန- ခုိင္မာျပတ္သားျခင္း၊ ေမတၱာ- ခ်စ္ျခင္းႏွင့္ ဥေပကၡာ- (ခံစားမႈ) မွ်ေျခတုိ႔ျဖစ္ပါသည္။ ဗုဒၶသည္ ကမၻာေလာကတြင္ အံ့ဖြယ္အေကာင္းဆုံးလူသား ''အစၧရိယမႏုႆ'' ျဖစ္ေတာ္မူပါသည္။ ဗုဒၶသည္ မိမိကုိယ္တုိင္လည္း နတ္ဘုရားတစ္ပါးဟု မွတ္ယူေတာ္မမူေပ။ မိမိ၏ ေနာက္လုိက္မ်ားကုိလည္း သူ႔အား နတ္ဘုရားတစ္ပါးအျဖစ္ မွတ္ယူရန္လည္း မိန္႔ေတာ္မမူပါေခ်။ သုိ႔ရာတြင္ ဗုဒၶသည္ နတ္ဘုရားမ်ား၏ ဆရာအရွင္ သုိ႔မ ဟုတ္ နတ္မ်ား၏ မင္းျဖစ္သည္။ 'ေဒဝါတိေဒဝ' ဟု မွန္ကန္စြာ မွတ္ယူေတာ္မူပါသည္။
ယင္းပါရမီဆယ္ပါးကုိ အက်ဥ္းသေဘာအေနျဖင့္ အနည္းငယ္ေလာက္ တစ္ခုခ်င္း ထုတ္ျပရမည္ဆိုလွ်င္ ပုိၿပီး ျပည့္စုံ သြားေပလိမ့္မည္။ ပါရမီကုိ အမ်ဳိးမ်ဳိးဖြင့္ဆုိေျပာဆုိခဲ့ၾကေသာ္လည္း သည္ေနရာမွာေတာ့ ျမင့္ျမတ္သူတုိ႔၏ အလုပ္ဟု အမ်ားသိၿပီး၊ လက္ခံထားၿပီးသည့္ စကားလုံးကုိ ဖြင့္ျပလွ်င္ ပုိၿပီး သင့္ေတာ္ေပလိမ့္မည္။ ပါရမီဆယ္ပါးဟုဆုိေသာ္လည္း တစ္ပါးစီကုိ ျပန္ၿပီး သုံးမ်ဳိးစီ ခဲြျခားထားသည့္အတြက္ ပါရမီဆယ္ပါး၊ အျပားသုံးဆယ္ဆုိတာ ျဖစ္လာသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ဒါနပါရမီကုိ သုံးမ်ဳိးထပ္ခဲြလွ်င္ ဒါနပါရမီ၊ ဒါနဥပပါရမီ၊ ဒါနပရမတၴပါရမီဟု ဒါနကုိ ျမင့္သထက္ ျမင့္လာမႈအေနအားျဖင့္ ခဲြျခားထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိနည္း အတူ အျခားပါရမီမ်ားကုိလည္း ပါရမီ၊ ဥပပါရမီ၊ ဥပပရမတၴပါရမီဟု သုံးမ်ဳိးစီ ထပ္ခဲြလွ်င္ အျပားသုံးဆယ္ျဖစ္လာမည္ျဖစ္သည္။

၁။ ဒါနပါရမီ

ပါရမီဆယ္ပါးတုိ႔တြင္ ဘုရားအေလာင္းသည္ ဒါနပါရမီကုိ ေရွးဦးစြာ ျပဳက်င့္ခဲ့သည္။ ဒါနႏွင့္စပ္ဆုိင္၍ ပိဋကတ္က်မ္း စာမ်ား၌ အမ်ဳိးမ်ဳိးအဖုံဖုံဖြင့္ထားသည္ကုိ ေတြ႕ရေသာ္လည္း အႏွစ္ခ်ဳပ္အားျဖင့္ မိမိႏွင့္စပ္ဆုိင္ေသာ ပစၥည္းဝတၴဳတစ္ခုခုအား သူတစ္ပါးေပးကမ္းျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ရည္ရြယ္ခ်က္၊ ေစတနာထားရွိခ်က္၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား မတူညီႏိုင္သလုိ အက်ဳိးေပးျခင္း မ်ားလည္း မ်ားစြာ ကဲြျပားေစလိမ့္မည္။ သုိ႔ေသာ္ဘုရားအေလာင္းေတာ္အေနႏွင့္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အလွဴဒါနသည္ စီးပြားတုိးတက္ဖုိ႔၊ လာဘ္လာဘေပါမ်ားဖုိ႔၊ နတ္စည္းစိမ္မ်ဳိးစုံ၊ လူစည္းစိမ္မ်ဳိးစုံကုိ ျပည့္ျပည့္ဝဝခံစားဖုိ႔ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ကား စိုးစဥ္းအနည္းငယ္မွ်ပင္ မရွိေပ။ ရည္ရြယ္ခ်က္အေနျဖင့္ ေလာကမွ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္းျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္အက်ဳိးငွာ လွဴဒါန္းမႈျဖစ္သည္။ အဆုိပါေလာကမွ ထြက္ေျမာက္ေၾကာင္းကုိလည္း မိမိတစ္ကုိယ္ေရအေနျဖင့္ လြတ္ေျမာက္လုိျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္၊ မိမိလြတ္ေျမာက္သလုိ သတၱဝါေတြကုိလည္း လြတ္ေျမာက္ေစလုိသည့္ ဆႏၵ၊ မိမိသိလွ်င္လည္း အျခားေသာ ေဝေနယ်တုိ႔အား သိလုိသည့္ ဆႏၵဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ပရ ဟိတအက်ဳိးငွာ ပုိကဲၿပီး လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
အလွဴဒါနမ်ားႏွင့္ ေလာကေကာင္းက်ဳိးအတြက္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား မ်ားစြာ ရွိသည္။ သာဓက ေပါင္းမ်ားစြာကုိ အက်ယ္ထုတ္ျပရန္ကား သည္စာအုပ္အေနျဖင့္ လုံေလာက္မႈရွိဟန္ မတူေပ။ သိသာထင္ရွားေသာ ဇာတ္ေတာ္ အေနျဖင့္ကား ေဝႆႏၲာဇာတ္သည္ လူသိမ်ားသည္။ သည္ဇာတ္အေနျဖင့္ပင္ ဒါနပါရမီ၊ ဒါနဥပပါရမီ၊ ဒါနပရမတၴပါရမီမ်ားစြာ ကုိ သိသာႏုိင္သည္။ လုပ္ေဆာင္ခဲေသာ အလုပ္မ်ဳိးကုိ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္း၊ လွဴဒါန္းမႈ၏ ပုံေဆာင္ခဲမ်ားျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနခဲ့သည္။ အကိတၱိဇာတ္လုိ ဘဝျဖစ္စဥ္မ်ားသည္လည္း နက္နဲသည္။ ဒါနဆုိသည့္ အလွဴအတန္းကုိ စစ္ထုိးျခင္းႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ျပသထားသည့္ ေဒတာမ်ားကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ စစ္ပဲြတစ္ခုတြင္ ဘယ္လုိေသာ နည္းျဖင့္ ရန္သူကုိ အႏုိင္ရရန္ လုပ္ေဆာင္ရမည္ကုိ သိရွိသလုိ၊ ႀကိဳးစားသလုိ၊ မိမိအတြင္းသႏၲာန္၌ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ေလာဘႏွင့္ တူေသာ ရန္သူကုိ အႏုိင္ရရန္ တုိက္ျခင္းမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ဒါနႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေလးစားရမည့္၊ အတုယူရမည့္၊ လုိက္နာရမည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားစြာထဲမွ ယုန္ပညာရွိ ဘဝက အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုကုိ သတိရမိသည္။ ျဗဟၼဏအေယာင္ေဆာင္လာေသာ သိၾကားမင္း၏ စမ္းသပ္မႈဟုဆုိရမည္ျဖစ္သည္။ ထုိစဥ္အခါက တိရစၧာန္ဘဝပင္ ျဖစ္လင့္ကစား၊ မိမိအလွဴဒါနႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သူတစ္ပါးအေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္ ေစတနာထားသည္ဆုိသည္ကုိ ေလ့လာ၊ အတု ယူရမွာ ျဖစ္သည္။ မိမိထံ အလွဴခံလာေသာ ျဗဟၼဏအား ဘာမွ်ေပးလွဴစရာ မရွိေသာေၾကာင့္ ျဗဟၼဏအား မီးဖိုခုိင္းလုိက္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မိမိမွာ အျခားေပးလွဴစရာ မရွိ၍ မိမိ၏ အသားကုိ ေပးလွဴလုိေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ယုန္၏ သႏၲာန္မွ စီးဆင္းလာေသာ စိတ္ဓာတ္ကား လူမ်ားပင္ လုပ္ေဆာင္ဖုိ႔ ခဲယဥ္းေနေပလိမ့္မည္။ ဖုိခုိင္းထားေသာ မီးဖုိထဲကုိ မိမိကုိယ္တုိင္ခုန္ခ်ကာ အသက္ကုိ ပဓာနမထားဘဲ မိမိအသားကုိ ေပးလွဴရန္ ျဖစ္သည္။ ''က်ဳပ္ကုိ သတ္မယ္ဆုိရင္ ခင္ဗ်ားမွာ သူတစ္ပါးအသက္ကုိ သတ္ျဖတ္မႈေၾကာင့္ ပါဏာတိပါတကံေျမာက္ေနလိမ့္မယ္၊ ဒါေၾကာင့္ကုိယ္တုိင္ပဲ မီးပုံထဲ ခုန္ခ်လုိက္မယ္။ ၿပီးေတာ့မွ က်က္သြားတဲ့ က်ဳပ္ရဲ႕ အသားကုိ စားပါ'' ဆုိသည့္ ဆႏၵျဖစ္သည္။ ထုိမွ်ခက္ခဲေသာ၊ နက္နဲေသာ အလွဴဒါကုိ လွဴဒါန္းျခင္းသည္ မိမိတစ္ဦး တစ္ေယာက္အတြက္ မဟုတ္ခဲ့ေပ။ သဗၺညဳတÓာဏ္ကုိ ရရန္ ရည္ရြယ္ေသာ္လည္း အဆုိပါရည္ရြက္ခ်က္၏ ေနာက္ကြယ္မွာ မိမိရ ရွိသလုိ၊ ခံစားသလုိ၊ သိသလုိ၊ လြတ္ေျမာက္သလုိ အျခားေသာ ေဝေနယ်မ်ားစြာအတြက္ မိမိႏွင့္ထပ္တူက်ေစဖုိ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္မွန္မွန္ႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕ကေတာ့ ေျပာသည္။ ဒါနဆုိသည့္ အလွဴအတန္းသည္ သူေတာ္ေကာင္းမွန္လွ်င္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ အလုပ္ဟု သေဘာထားၿပီး လုပ္ေဆာင္ဖုိ႔ လုိသည္ဟု ဆုိၾကသည္။ ေသခ်ာတာ တစ္ခုအေနျဖင့္ ေျပာရလွ်င္ ဘာသာတုိင္းလုိလုိ အလွဴအတန္းကုိ ေကာင္းသည့္ လုပ္ငန္းဟု သတ္မွတ္ခဲ့သည္။ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။ သုိ႔ေသာ္အထက္က ေျပာခဲ့သလုိ ရည္ရြယ္ ခ်က္ခ်င္းကေတာ့ မတူ။ အလြန္ပဲ ျခားနားလွသည္။ ခက္ခဲစြာ ႐ုန္းကန္ေနရေသာ လူသားမ်ားစြာသည္ တုိင္းျပည္တစ္ခုတြင္ျဖစ္ေစ၊ သိ႔ုမဟုတ္ ကမၻာေပၚတြင္ျဖစ္ေစ သန္းေပါင္းမ်ားစြာ ရွိေနခဲ့သည္။ သူတုိ႔၏ ဆင္းရဲမဲြေတမႈမ်ားကုိ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ တာဝန္သိသူ မ်ားအေနျဖင့္ ဆင္းရဲတြင္းမွ ဆဲြတင္ရန္ အလြန္ပင္ လုိအပ္ေပလိမ့္မည္။ ပါရမီေျမာက္မႈ၊ မေျမာက္မႈထက္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ားစြာတြင္ ဘုရားေလာင္း၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကုိ နည္းယူၿပီး လုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္သည္။ ၄င္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး မဟာသုဒႆန စၾကဝေတးမင္းျဖစ္စဥ္က လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာျပရန္ မ်ားျပားလြန္းသည္ေၾကာင့္ ေသခါနီးဆဲဆဲတြင္ မွာၾကားသြားေသာ စကားေလးတစ္ခြန္းကုိပဲ ျပန္လည္ေဖာက္သည္ခ်လုိက္ပါသည္။ မိမိနည္းတူ တုိင္းသူ ျပည္သားမ်ားကုိလည္း ျဖည့္က်င့္လုိသည့္ စစ္မွန္သည့္ ေျပာဆုိခ်က္ျဖစ္သည္။ ''အလွဴဒါနမ်ဳိးစုံကုိေပးကမ္းလွဴဒါန္းၾကရမယ္၊အက်င့္သီလနဲ႔ျပည့္စုံစြာေနၾကရမယ္၊ဥပုသ္သီတင္းေဆာက္တည္ၾကရမယ္'' ဆုိသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ လုပ္ေဆာင္ၾကရန္ အသိေပးခဲ့သည္။ မွာၾကားသြားခဲ့သည္။
ေမာင္မင္းစုိး