Saturday, March 16, 2013

သတင္းမ်ားကေျပာေသာ ဆင္ျခင္ဖြယ္ရာ(၅)

သတင္းမ်ားကေျပာေသာ ဆင္ျခင္ဖြယ္ရာဆုိၿပီး ေရးလာလုိက္တာ အခုေတာ့ငါးလေျမာက္ေတာင္ ေရာက္ခဲ့ပါၿပီ။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ေလာေလာလတ္လတ္ ဂရက္႐ုိက္ေနခဲ့တဲ့ သတင္းေလးေတြကုိ အတုယူ ဆင္ျခင္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ေရးသားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ မည္သူ႔ကုိမွ် သာေစ၊ နာေစဆုိတဲ့သေဘာနဲ႔ ေရးသားျခင္းလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ သုိ႔အတြက္ သတင္းရဲ႕အရင္းအျမစ္ကုိ ခုိင္လုံတိက်မႈ ရရွိေသာ္လည္းပဲ တခ်ဳိ႕ေသာသတင္းမ်ားဟာ ပုဂၢိဳလ္ေရးထိခုိက္ေစမွာကုိ စုိးရိမ္မိတဲ့အတြက္ ေနရာဌာန၊ နာမည္စတာေတြကုိ ခ်န္ထားၿပီး ေက်ာ႐ုိးေလာက္ပဲ ယူၿပီး ဆင္ျခင္ႏုိင္ဖုိ႔၊ အတုယူႏုိင္ဖုိ႔၊ ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ဖုိ႔ ဦးတည္ၿပီးေရးသားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေလာေလာလတ္လတ္ ဟစ္ ျဖစ္ေနတဲ့သတင္းကေတာ့ ရပ္ကြက္/ေက်းရြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႈ အေျပာင္းအလဲ သတင္းေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံပုိင္ သတင္းစာမ်ားနဲ႔ ဂ်ာနယ္မ်ားမွာလည္း ဒီသတင္းေတြကပဲ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ား ယူထားျခင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီတစ္ပတ္မွာေတာ့ ဒီသတင္းေလးကုိ ဦးစြာ တင္ျပခ်င္ပါတယ္။ ဒီဇင္ဘာလဆန္းေလာက္ကေန ႏုိင္ငံအဝွန္း မွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖုိ႔အေရး အေျခပ်ဳိးၿပီး ေရြးျခယ္ေနၾကတာ အခုအခ်ိန္အထိလည္း မၿပီးႏုိင္ေသးပါဘူး။ ဒီေနရာမွာ အထူးသတိထား ရမွာကေတာ့ စနစ္ေဟာင္းႀကီးရဲ႕ ႀကိဳးကုိင္မႈမ်ဳိးေတြ ရွိေနတာေတြ၊ ေနာက္ၿပီး လႊတ္ေတာ္မွလူမ်ား ပါဝင္ပတ္သက္ေနတာေတြ၊ မသမာမႈေတြနဲ႔ ရပ္မိရပ္ဖဆုိသူ ငါးဦးရဲ႕လက္သိပ္ထုိး လုပ္ရပ္ေတြ စသျဖင့္ၾကားေနရပါတယ္။ မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံဟာ အခုမွဒီမုိကေရစီစနစ္ကုိ ခ်ီတက္ေနတာ ႏွစ္အနည္းအတြင္းမွာပဲ ရွိေသးပါတယ္။ အပ်ဳိစစ္စစ္ ဒီမုိကေရစီ ႏုိင္ငံအသစ္ေလးကုိ အဓမၼမုဒိန္းက်င့္ေနတဲ့ အက်င့္ပ်က္သူေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ဟာ တုိးတက္မႈလမ္းေၾကာင္းေပၚကေန ဘယ္လုိမွ ေလွ်ာက္လွမ္းလုိ႔ မရႏုိင္ပါဘူး။ အာဏာရွင္စနစ္ဆုိးရဲ႕ အေမြအျဖစ္ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းထားခ်င္ဟန္လည္း တူပါတယ္။ ဒီလုိအက်င့္ ဆုိးေတြ ရွိေနသမွ်ေတာ့ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြဟာ တု႔ံေႏွးေနဦးမယ္ဆုိတာကုိ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ မသူေတာ္ေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္မ်ဳိးဆို တာေတြဟာ တစ္ေန႔ ပုတ္လုိ႔ေပၚလာရတာခ်ည္းပါပဲ။ တခ်ဳိ႕ဆုိ ပါတီတြင္းမွာေတာင္ အထက္ေအာက္ နားလည္မႈလဲြမွားၿပီး ေအာက္ေျခ အဆင့္ေတြမွာ ျဖစ္ခ်င္တုိင္းျဖစ္၊ ဖုံးမရဖိမရေတာ့ ေပါေလာေပၚလာၿပီး ဒီငါးခုန္းမေတြေၾကာင့္ တစ္ေလွလုံးမကဘဲ တစ္ႏုိင္ငံလုံး ပုတ္သြားေနတဲ့ အသံေတြကလည္း ေန႔စဥ္ရက္ဆုိသလုိ ၾကားေနရဆဲပါပဲ။ ဒါေတြဟာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရတာလဲဆုိေတာ့ အထူးသျဖင့္ေတာ့ အာဏာမက္လုိ႔ပါပဲ။ အာဏာဘာလုိ႔မက္တာလဲဆုိျပန္ေတာ့ ပညာÓာဏ္နည္းပါးမႈက အထူးသျဖင့္ ခ်ယ္လွယ္ခံလုိက္ရတာလဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ မစဥ္းစားတတ္ဘူးေပါ့။ ကုိယ္က်င့္တရားကုိ လည္း ထုိးေကြၽးသင့္ရင္ ထုိးေကြၽးလုိက္မွာပဲ။ ဆုိေတာ့ ငုိ႔ဘသမားေတြရဲ႕ လက္ထဲမွာ အေျပာင္းအလဲနဲ႔ ဆက္လက္ခ်ီတက္ေနဦးမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ဒုံရင္းဒုံရင္းနဲ႔ နလန္ထူးႏုိ္င္ဖုိ႔ ခက္ခဲေနပါလိမ့္မယ္။ ေနရာတုိင္းမွာျဖစ္ေနတာေတာ့လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ပညာတတ္ေတြ ဦးေဆာင္တဲ့ေနရာမွာေတာ့ တကယ့္အေျခခံလူထုရဲ႕သေဘာထားနဲ႔ ကုိက္ညီတဲ့ ရလဒ္ေတြနဲ႔ ေျပာင္းလဲမႈေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဆင္မေျပမႈေတြကဘဲ သတင္းအျဖစ္ တက္လာတာဆုိေတာ့ ဒီသတင္းကုိ အေျခခံၿပီး ေျပာရတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီလုိေကာင္းမြန္တဲ့ ေျပာင္းလဲမႈေတြဆီကုိ ခ်ီတက္သြားတဲ့လူေတြကုိေတာ့ အားနာလွပါတယ္။ ေခြးကလူကုိ ကုိက္တာ သတင္းမဟုတ္ဘူး၊ လူကေခြးကုိ ကုိက္တာမွသတင္းဆုိတဲ့ နာမည္ေက်ာ္စာေရးဆရာႀကီးရဲ႕ အဆုိလုိပါပဲ ဒီလုိ သူေတာ္ေကာင္းေတြၾကားမွ မတရားမႈ၊ မမွ်တမႈနဲ႔ အတင္းအဓမၼယူခ်င္တဲ့ အာဏာ႐ူးေတြဟာ သတင္းလူသားအျဖစ္ စာမ်က္ႏွာေတြေပၚ တက္လာခဲ့တာဆုိေတာ့ သတင္းမ်ားကေျပာေသာ ဆင္ျခင္ဖြယ္ရာအျဖစ္ ဒါကုိ ပထမအေနနဲ႔ ေရးသားရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေတသကုဏဇာတ္ေတာ္က ပညာရွိသူရဲ႕ အရည္အေသြးအနည္းငယ္ကုိ ထုတ္ျပလုိပါတယ္။ ေလာကမွာ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္တဲ့ သူေတြမွာ အားငါးမ်ဳိးရွိတယ္။ မိမိရဲ႕ လက္႐ုံးရည္အား၊ စည္းစိမ္ဥစၥာအား၊ အမတ္ဗုိလ္ပါ အား၊ အမ်ဳိးဇာတ္ျမင့္ျမတ္တဲ့ အား၊ ပညာအားဆုိၿပီး ငါးပါးရွိတယ္။ အဲဒီငါးပါးထဲမွာ ပညာအားကသာလွ်င္ က်န္တဲ့အားေလးမ်ဳိးကုိ လႊမ္းမုိးအႏုိင္ယူသြားႏုိင္တယ္။ ပညာအားရွိမွသာ ေကာင္းမြန္တဲ့ အက်ဳိးတရားေတြ ရမွာလည္း ျဖစ္တယ္။ ဘာပညာမွမရွိဘဲ မိမိေက်းရြာ၊ ရပ္ကြက္၊ ၿမိဳ႕နယ္၊ ႏုိင္ငံမွအစျပဳၿပီး ေျမျပင္တဝွမ္းလုံး အစုိးရတယ္ဆုိေပမယ့္ တစ္ေန႔မွာေတာ့ အဲဒီပညာမရွိသူကုိ ပညာရွိတဲ့လူသာလွ်င္ လႊမ္းမုိးအုပ္ခ်ဳပ္သြားႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ အမ်ဳိးဇာတ္အားျဖင့္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ခတၲိယမင္းမ်ဳိးမွာျဖစ္ေစဦးေတာ့ ပညာမရွိရင္ေတာ့ ရရွိထားတဲ့ မင္းစည္းစိမ္ေရာ သူ႔အသက္ပါ ရွည္ရွည္မေနရႏုိင္ဘူး။ ဒီေတာ့ ပညာရွိျဖစ္ဖုိ႔ လကၡဏာေလးေတြလည္း ထုတ္ျပထားေတာ့ ဒါေလးေတြကုိလည္း မွ်ေဝလုိက္ပါတယ္။ သူတစ္ပါးေျပာတာေတြကုိ အားလုံးၾကားႏုိင္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ ေနာက္ ၾကားတဲ့အရာေတြထဲကေန မွန္တယ္၊ မွားတယ္ဆုိတာ ဆုံးျဖတ္ႏိုင္ရမယ္။ ပညာရွိတဲ့လူဆုိတာ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေစဦးေတာ့ ခ်မ္းသာကုိ ရေအာင္ယူႏုိင္တယ္။ ပညာမရွိရင္ေတာ့ ဆင္းရဲတြင္းကေန ဘယ္လုိမွ ျပန္လည္တက္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ ပညာရွိျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတမ်ားတဲ့ လူေတြကုိမွီဝဲ ဆည္းကပ္ရမယ္။ သူေတာ္ေကာင္းဆုိတဲ့ ကုိယ္က်င့္တရားရွိသူေတြကုိ မွီဝဲဆည္းကပ္ရမယ္။ အဲဒီလုိ မွီဝဲဆည္းကပ္႐ုံမဟုတ္ဘဲ သူတုိ႔ေျပာတာေတြကုိလည္း နာယူရမယ္၊ ေလ့လာရမယ္၊ မွတ္သားရမယ္၊ လုိက္နာရမယ္ဆုိၿပီး ေတသကုဏဇာတ္ေတာ္မွာ ပညာရွိနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သြန္သင္ထားတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ ပညာရွိသူျဖစ္ေစဖုိ႔ အလြန္ပဲအေရးႀကီးပါတယ္။ ပညာရွိျဖစ္မွ ေကာင္းတာ၊ မေကာင္းတာ၊ မွန္တာ၊ မွားတာေတြ၊ လုပ္သင့္တာ၊ မလုပ္သင့္တာေတြကုိ ေဝဖန္ပုိင္းျခားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ေဝဖန္ပုိင္းျခားႏုိင္မွလည္း မိမိလုပ္ရမယ့္ကိစၥေတြကုိ ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္က်င္ လုပ္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကိုယ္တုိင္လည္း အလုပ္ကုိ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား လုပ္ဖုိ႔လုိသလုိ၊ အလုပ္ လုပ္တဲ့သူေတြကုိလည္း ေနရာေပးတတ္ရမယ္။ အားထားရမယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလုိလုပ္တဲ့အခါ ေစတနာထားသလားဆုိတာကုိလည္း ခဲြျခားၿပီး သိရမယ္။ ဒီလုိ မိမိေရာ ေအာက္ကသူေတြပါ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္၊ ထက္ထက္သန္သန္ လုပ္ေဆာင္ၾကမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ မိမိေက်းရြာ ရပ္ကြက္၊ ၿမိဳ႕နယ္၊ ႏုိ္င္ငံဟာလည္း တုိးတက္တဲ့ အေနအထားတစ္ခုကုိ ပုံေဖာ္လာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္သတင္းတစ္ပုဒ္ကလည္း ဟုိးေလးတေက်ာ္ျဖစ္သြားတဲ့ သတင္းတစ္ပုဒ္ပါပဲ။ အျခားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေရႊတိဂုံေစ တီေတာ္ျမတ္ႀကီးေပၚကုိ လာနားတဲ့ လင္းတေတြရဲ႕ အေၾကာင္းေပါ့။ ဒီေတာ့ အျမင္အမ်ဳိးမ်ဳိး ႐ႈေထာင့္အမ်ဳိးမ်ဳိးကေန အလႊာ အသီးသီးကေန နိမိတ္ေတြဖတ္လုိက္ၾကတာ အခုပဲ တုိင္းျပည္ႀကီး ပ်က္သြားေတာ့မလုိ နိမိတ္ဖတ္တဲ့ လူမ်ဳိးေတြကလည္း ရွိေသးေတာ့ ဆင္ျခင္Óာဏ္နည္းပါးတဲ့ လူေတြအေနနဲ႔ ေနမထိ ထုိင္မသာဆုိသလုိ တကယ္ပဲ ဘာေတြျဖစ္လာမွာလဲ။ ေကာင္းေကာေကာင္းပါရဲ႕ လားဆုိတဲ့ အေတြးေတြနဲ႔ ကေယာင္ေျခာက္ခ်ားကုိ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာေပါ့။ ဒီျခားထဲ ဘုရားလူႀကီးတစ္ေယာက္က ေျပာသြားေသးတယ္ လင္းတနားပါတယ္ဆုိမွ ေရႊဟသၤာနားတယ္လုိ႔ အေကာင္းျမင္နဲ႔ ႐ႈျမင္ဖုိ႔ဆုိၿပီး ဖြင့္ခ်လုိက္ျပန္တယ္။ ဘာျဖစ္တဲ့ လင္းတနားတာ လင္းတနားတာေပါ့။ ေရႊဟသၤာနားတာမွ မဟုတ္တာ။ ေရႊဟသၤာဆုိတာကလည္း ငွက္ပဲ။ ခုိ ဆုိတာကလည္း ငွက္ပဲ။ က်ီးဆုိတာက လည္း ငွက္ပဲ။ လင္းတ ဆုိတာကလည္း ငွက္ပဲ။ ဘာမွမထူးတာေတြကုိ ထူးျခားေအာင္ ေတာေျပာ ေျမာက္ေျပာနဲ႔ နိမိတ္ဖတ္ခဲ့ၾကတဲ့ ဂု႐ုဆုိသူေတြရဲ႕ မဟုတ္မဟတ္ ထင္ရာျမင္ရာ ေျပာဆုိမႈေတြေၾကာင့္ ေတာေရာၿမိဳ႕ပါမက်န္ ဒီသတင္းက ခဏေလးမွာပဲ ျပန္ႏွံ႔သြားၿပီး စုိးရိမ္စိတ္ေတြ ျဖစ္သြားေတာ့တာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ႐ုိးစင္းလွတဲ့ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုပါပဲ။ အလြန္ေအးတဲ့ ရာသီဥတုဒဏ္ကုိ မခံႏိုင္ေတာ့ အေအးေပါ့တဲ့ နယ္ေျမသစ္ ကုိ မုိင္ေထာင္ခ်ီၿပီး ပ်ံသန္းကာ ေဆာင္းခုိျခင္းကုိ ျပဳျခင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ ခရီးတစ္ေထာက္နားၿပီး ခဏတာနားခုိလုိက္ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလင္းတေတြအေနနဲ႔ ေရႊတိဂုံေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီးကုိ မနားခုိဘဲ အျခားမထင္ရွားတဲ့ ေစတီေတာ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သစ္ပင္ မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ နားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒီသတင္းကုိ ဘယ္သူမွေတာင္ သိလုိက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆုိေတာ့ သတင္းထူးတယ္ဆုိေစဦး ဒီလုိမဟုတ္မဟတ္ နိမိတ္ေတြေရွာက္ဖတ္ၿပီး ေျပာခ်င္တာေတြ ေရွာက္ေျပာေနျခင္းမ်ဳိးေၾကာင့္ မေကာင္းတဲ့သတင္းဆုိးေတြ ျဖစ္သြားရတယ္။ ဒါဟာလည္း တကယ္ေတာ့ စဥ္းစားမႈအား နည္းပါးလြန္းလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမ်ဳိးေတြကုိလည္း ေနာက္ဆုိ ဆင္ျခင္စဥ္းစားသင့္ပါတယ္။ အျခားေသာ ျပည္သူ ျပည္သားမ်ား အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစမယ့္ ဆင္ျခင္မဲ့စကားမ်ဳိးေတြကုိ မေျပာမိဖုိ႔ ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ လင္းတနားတာက အက်ဳိးမယုတ္ဘူး၊ ငွက္ဆုိတာ လူေတြလုိ အသိÓာဏ္မရွိတဲ့ သတၱဝါပဲ၊ ဒီေတာ့ သူနား ခ်င္တဲေနရာ နားမွာေပါ့။ ဘယ္ေနရာ နားရမယ္၊ ဘယ္ေနရာ မနားရဘူးလုိ႔ စည္းကမ္းဥပေဒေတြ ထုတ္ျပန္ထားတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ အဆင္ေျပမယ့္ ေနရာမွာ နားလုိက္မွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကုိ ဆင္ျခင္Óာဏ္ရွိပါတယ္ဆုိတဲ့ မဟာ့မဟာနိမိတ္ေဟာဆရာေတြ၊ လူသားေတြက ကုိယ္ထင္ရာေရွာက္ေျပာေတာ့ သူတုိ႔စကားေတြကပဲ အက်ဳိးယုတ္မႈကုိ ျဖစ္သြားေစခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဒီ၂ဝ၁၃မွာ ေရာင္းခ်မယ့္ တန္ဖုိးနည္း ဖုန္းကိစၥေလးေတြပါပဲ။ ဒါေလးေတြကလည္း ေနရာအသီးသီး မွာ လူေျပာသူေျပာမ်ားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ဗ်ာ တန္းဖုိးနည္းဖုန္းလုိ႔သာဆုိရတာ တကယ္ေတာ့ တန္ဖုိးႀကီးဖုန္းပါပဲ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ မတန္တဆေစ်းေတြနဲ႔ ျပည္သူလူထုဆီကေန ေခါင္းပံုျဖတ္ၿပီး ေရာင္းေနတဲ့ ေလာဘလူသားေတြေၾကာင့္ တန္ဖုိးနည္းေတြ ကေန တန္ဖုိးႀကီးဖုန္းေတြ ျဖစ္သြားရတာေပါ့။ လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးငါးဆယ္ႏွစ္ေလာက္က ဒူဘုိင္းမွာတဲ့ အားလူးေႀကာ္ႏွစ္ထုပ္ဝယ္ရင္ ဆင္းကဒ္ပါၿပီး ဖုန္းတစ္လုံး လက္ေဆာင္ေပးတယ္ၾကားရေတာ့ လုံးဝကုိ မယုံႏုိင္ခဲ့ဘူး။ ဒူဘုိင္းေတာင္ ေျပးသြားခ်င္စိတ္ေပါက္ မိေသးတယ္။ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလုိ႔လဲ ထင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္ျဖစ္ေနခဲ့တယ္။ ဒီမွာက အဲဒီတုန္းကဆုိ ဖုန္းတစ္လုံးရဲ႕တန္ဖုိးက ကားတစ္စီးတန္ဖုိးနီးနီး ရွိေနခဲ့တယ္ေလ။ ထားပါ၊ အခုေတာ့ အဲဒီလုိ ေစ်းႀကီးႀကီးကေန တဆင့္ၿပီးတဆင့္ ေလွ်ာ့ခ်ၿပီးေရာင္းေနတယ္ ဆုိေတာ့ ေရႊျမန္မာေတြအတြက္ေတာ့ တန္ဖုိးနည္းဖုန္းဆုိၿပီး တစ္သိန္းေလာက္နဲ႔ ေရာင္းခ်ဖုိ႔ လုပ္ေနေတာ့ ျပည္သူ ျပည္သားေတြ လည္း ဒီဖုန္းေလးတစ္လုံး ကုိင္ႏုိင္ဖုိ႔ ေမွ်ာ္တလင့္လင့္နဲ႔ ေစာင့္စားခဲ့တာ အခုေတာ့တစ္သိန္းေလာက္ဆုိရင္ ကုိင္ႏုိင္ပါၿပီဆုိတဲ့ အေတြးေလးနဲ႔ ေပ်ာ္မဆုံးျဖစ္ေနတဲ့ ဒီသတင္းကလည္း လူေျပာသူေျပာမ်ားတဲ့ သတင္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္ေနျပန္ေရာ။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီဆင္းကဒ္ေလးရဲ႕ တန္ဖုိးဟာ ေသာင္းဂဏန္းေတာင္ တန္ေၾကးမရွိပါဘူး။ ေနာက္ေျပာဆုိခဆုိတဲ့ တစ္မိနစ္ ငါးဆယ္ဆုိတာကလည္း မ်ားေသးတာပါပဲ။ တုိင္းျပည္ဝင္ေငြရွာတယ္ဆုိတာ ဘာအတြက္လည္း ျပည္သူလူထုအတြက္ ဆုိရင္ေတာ့ ျပည္သူလူထုဆီက အတင္းအဓမၼ မတန္တဆေစ်းေတြနဲ႔ ေရာင္းခ်တာဟာလည္း ဓားျပတုိက္တာပါပဲ။ သူမ်ားႏုိင္ငံေတြ မွာဆုိရင္ ျပည္သူလူထုကုိ ဘယ္လုိေကာင္းေအာင္ လုပ္ေပးရမယ္ဆုိတဲ့အေတြးနဲ႔ အမ်ားျပည္သူကုိပဲ ဦးစားေပးစဥ္းစားတယ္။ တုိင္းျပည္ဖြ႕ံၿဖိဳးအတြက္ကေတာ့ သယံဇာတေတြလည္း ထုတ္မကုန္ႏုိင္ေအာင္ ရွိေနတာပဲ။ ထုတ္လည္းထုတ္ေနတာပါပဲ။ ဒီေငြေတြက ေကာ ဘယ္ေရာက္ေနတာလဲ ေမးခြန္းထုတ္စရာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ဒါမ်ဳိးေတြကုိ ႏုိင္ငံေတာ္ကေန မခ်ဳပ္ကုိင္ဘဲ လုပ္ကုိင္ႏုိင္တဲ့ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပကလူေတြကုိ လုပ္ပုိင္ခြင့္ေပးလုိက္ပါ။ ဒီလုိဆုိရင္ေတာ့ အမ်ားေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့အတုိင္း တစ္ႏုိင္ငံလုံး ေတာေရာ ၿမိဳ႕ပါ ဖုန္းကေလးကုိင္လာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ငါးေထာင္တန္ဆုိတာေတြလည္း ျဖစ္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကလည္း ခုနကေျပာခဲ့သလုိ ဆင္ျခင္ဖြယ္ရာအျဖစ္ပါ။ အျပစ္တင္စကားနဲ႔ ေျပာေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေခတ္စနစ္နဲ႔အညီ ခ်ီတက္ေနတဲ့ အပ်ဳိႏုႏု ဒီမုိကေရစီ ကူးေျပာင္းစႏုိင္ငံေလးမွာ အသြင္သစ္၊ အျမင္သစ္၊ စိတ္ကူးသစ္၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္အသစ္ေတြနဲ႔ ခ်ီတက္မွသာ ပုိမုိ ထင္လင္းျမင္သာတဲ့၊ တုိးတက္ေကာင္းမြန္တဲ့ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံသစ္ႀကီးဆီကုိ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေကာင္းမြန္စြာေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အတိတ္ကအရိပ္မည္းေတြ လုိက္ေနရင္ ခါခ်ႏုိင္ရန္ သတင္းမ်ားကေျပာေသာ ဆင္ျခင္ဖြယ္ရာအျဖစ္ ေရးသားလုိက္ ရပါတယ္။
ေမာင္မင္းစုိး

ေခတ္မီ ႏုိင္ငံေရးေ၀ါဟာရ အဘိဓာန္

အခ်ဳပ္အခ်ယ္မဲ့ လြပ္လပ္ခြင့္၀ါဒ = Libertarianism
-------------------------------------
 အရင္းရွင္ လစ္ဘရယ္သေဘာတရား၏ အစြန္းေရာက္ အယူအဆ ျဖစ္သည္။ အေမရိကန္၊ ၿဗိတိန္ႏွင့္ စကင္ဒီေနဗီးယားတုိ႔တြင္ ထြန္းကားခဲ့သည္။ အေမရိကန္တြင္ သမၼတ ေရာ္နယ္ေရဂင္၊ ၿဗိတိန္တြင္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ မာဂရက္သက္ခ်ာစေသာ ေလဇယ္ဖယ္ယာ ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား လက္ထက္တြင္ အခ်ဳပ္အခ်ယ္မဲ့ ႏုိင္ငံ ေရးႏွင့္ စီးပြားေရးလြပ္လပ္ခြင့္ကို အားေပးခဲ့ျခင္းသည္ Libertarianism ကို လက္ေတြ႔ က်င့္သုံးျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္းကို ႏုိင္ငံေရးသေဘာတရားအျဖစ္ ပြဲထုတ္ခဲ့ၾကသူမ်ားမွာ ေနာဇစ္၊ ေရာ္လ္ႏွင့္ ၾသစေတးလ်မွ စီးပြားေရး ပညာရွင္ ေဟးယက္တုိ႔ ျဖစ္သည္။ လူအားလုံးတြင္ မည္သူကမွ ပိတ္ပင္ရုပ္သိမ္းလုိ႔မရေသာ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရးမ်ား ရွိသည္။ အမ်ား အက်ိဳးငွာ ဟု ဆုိကာ လူတစ္ဦးခ်င္း၏ ပိုင္ခြင့္မ်ားကို မစြန္႔လႊတ္ေစရ ဟု ဆုိသည္။ Libertarianism ကုိ ပြဲထုတ္သူမ်ားက လူမႈဖူလုံေရး ေထာက္ပံ့မႈစနစ္ကို ဆန္႔က်င္သည္။ ဆင္းရဲငတ္ ျပတ္ေနသူတစ္ေယာက္အား လူမႈဖူလုံေစရန္အလုိ႔ငွာ အျခားသူတစ္ဦး၏ ဥစၥာပစၥည္းကို မထိပါးသင့္ ဟု ယင္း တုိ႔က ခံယူသည္။ အႏွစ္သာရမွာ လုံး၀ လႊတ္ေပးထားေရး ( laissez-faire ) ႏွင့္ အစိုးရက ၀င္ေရာက္မစြက္ဖက္ ေရး ျဖစ္သည္။ Libertarianism ၏ အျမင့္ဆုံး ရည္မွန္းခ်က္မွာ မင္းမဲ့၀ါဒ ( anarchism-ရႈ ) ျဖစ္သည္။ ( ေမာင္၀ံသ၊ ေခတ္မီ ႏုိင္ငံေရးေ၀ါဟာရ အဘိဓာန္ )

ကိန္း၀ါဒ = Keynesianism
 --------------------
 ၿဗိတိသွ် ေဘာဂေဗဒပညာရွင္ ဂၽြန္ေမးနတ္ကိန္း ( ၁၈၈၃-၁၉၄၆ ) ကုိ အစြဲျပဳၿပီး ကိန္း၀ါဒဟု ေခၚျခင္း ျဖစ္သည္။ ကိန္းသည္ ၁၉၂၀ ႏွစ္မ်ားႏွင့္ ၁၉၃၀ ႏွစ္မ်ားတြင္ လက္ေတြ႔ႏုိင္ငံေရး ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ အထူး သျဖင့္ လစ္ဘရယ္ပါတီတြင္ တက္ၾကြစြာလႈပ္ရွားခဲ့သည္။ ဗာေဆးၿငိမ္းခ်မ္းေရးညီလာခံတြင္လည္း ပါ၀င္ခဲ့သည္။ သူ၏ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ စာအုပ္မ်ားတြင္ General Theory of Employment, Inetrest and Money ( 1936 ) သည္ အထူးထင္ရွားသည္။ ထုိစာအုပ္တြင္ ကိန္းက စီပြားပ်က္ကပ္ဆုိက္ခ်ိန္ႏွင့္ ေငြေဖာင္းပြမႈ ဆုိး၀ါးခ်ိန္ မ်ားတြင္ အစိုးရက မည္သုိ႔ပါ၀င္ထိန္းခ်ဳပ္ ကိုင္တြယ္ဖုိ႔ လုိအပ္ပုံကို သညာေပးထားသည္။ ၁၉၃၀ ႏွင့္ ၁၉၄၀ ႏွစ္မ်ားတြင္ ကိန္း၀ါဒကို အစုိးရမ်ားက ျဖည္းျဖည္းခ်င္း လက္ခံလာၾကသည္။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ၿပီးဆုံးသည့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ကား ကိန္း၀ါဒသည္ စီးပြားေရးကို ခ်ဳပ္ကိုင္လုိေသာ အေနာက္အုပ္စု အစုိးရမ်ားအတြက္ လက္သုံးစကား ျဖစ္လာသည္။ ၁၉၇၂ တြင္ အေမရိကန္သမၼတ နစ္ဆင္က သူသည္ ကိန္း ေနာက္လုိက္တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္ ဟု ထုတ္ေဖာ္ေျပာခဲ့သည္။ ကိန္း၀ါဒ၏ အေျခခံသေဘာတရားမွာ ဆုိရွယ္လစ္နည္းလမ္းျဖင့္ ႏုိင္ငံပုိင္သိမ္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ဖုိ႔မလုိဘဲ အစုိးရက စီးပြားေရးဆုိင္ရာ အဆုံးအျဖတ္မ်ား ခ်မွတ္ျခင္းျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ကာ ေငြတန္ဖုိး တည္ၿငိမ္ေအာင္ လုပ္ရန္ ႏွင့္ လူေစ့တက္ေစ့ အလုပ္အကိုင္ ရရွိေစရန္ ျဖစ္သည္။ အစုိးရက စီးပြားေရးဆုိင္ရာ အေသးစိတ္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ မ်ားကို ပုဂၢလိကမ်ားအား လႊဲအပ္ထားၿပီး အခြန္အတုတ္ သတ္မွတ္ျခင္းႏွင့္ အတုိးႏႈန္းထားမ်ား သတ္မွတ္ျခင္းကို ကိုင္ထားရမည္ ဟု ဆုိသည္။ ၁၉၇၀ ႏွစ္မ်ား ကုန္ဆုံးခါနီးတုိင္ေအာင္ ကိန္း၀ါဒ ေရပန္းစားခဲ့ေသာ္လည္း ထုိ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ရွိကာဂုိ ဂုိဏ္း ( Chicago School ) မွ မီလ္တန္ ဖရုိက္မန္းကဲ့သို႔ေသာ အေမ၇ိကန္ ေဘာဂေဗဒ သေဘာတရားေရး ဆရာမ်ားက ေငြေၾကး ထိန္းခ်ဳပ္ေရး၀ါဒ ( monetarism ) ျဖင့္ အစားထုိးခဲ့သည္။ ကိန္း၀ါဒ ေပၚေပါက္ခါစတုန္းက လုိပင္ ေငြေၾကးထိန္းခ်ဳပ္ေရး၀ါဒသည္ ၁၉၈၀ ႏွစ္မ်ားကစ၍ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေရွ့တန္းေရာက္လ်က္ ရွိသည္။ ( ေမာင္၀ံသ၊ ေခတ္မီ ႏုိင္ငံေရးေ၀ါဟာရ အဘိဓာန္ )

Wednesday, March 13, 2013

လက္ပံေတာင္းေတာင္ ေၾကျငာစာတမ္း


ရႈေမာဖြယ္ ေတာင္စဥ္တန္းေတြနဲ႔
အညာလွ ျခယ္သေနတဲ့ လက္ပံေတာင္းေတာင္
ခု၀င္လာ ၾကမၼာဆုိးေတြက
တုယွဥ္ကာ တန္ျပန္တုိက္ေပမယ့္
ေၾသာ္ကြယ္ ၿဖိဳခ်မယ္လုိ႔ သူႀကံရြယ္။ ။

အာဏာရွင္ လူတစ္စုေတြနဲ႔
ခရုိနီ အလုိဆုိးေတြက လက္၀ါးႀကီးအုပ္လုိ႔ ေသြးစုပ္တယ္
အလစ္တြင္ ယဇ္ပလႅင္တင္ကာ ဆက္မယ္ပ
ျပည့္စည္းစိမ္ ကုန္ေအာင္ျဖဳန္းဖုိ႔ ရြယ္
ေၾသာ္ကြယ္ ရမၼက္ရူးေတြရဲ႕ စိတ္ထား။  ။

ဆႏၵျပသံဃာစစ္ေတြရဲ႕
ေသြးစြန္းမယ့္ မီးေလာင္ဒဏ္ သပိတ္စခန္းကုိလ
မွိတ္ရမ္းကာ ၀င္ပူးစီးေလေတာ့
သာသနာေအာင္လံ လဲကာက်ရတယ္
ေၾသာ္ကြယ္ လူရမ္းကားေတြရဲ႕ ႏွိပ္စက္ပုံ။  ။

ဥာဏ္ႀကီးရွင္ လူတစ္သုိက္ေတြရဲ႕
ရင္ေမာဖြယ္ အၿပီးသတ္ အစီရင္ခံစာေတြက
၀မ္ေပါင္နဲ႔ ဦးပုိင္ကုိ အႏုိင္ေပးလုိက္တယ္
အဆိပ္ရည္ထပ္ကာ သြန္းေလာင္းလုိက္တာေၾကာင့္
ေၾသာ္ကြယ္ ေဒသခံေတြရဲ႕ ရံႈးရၿပီ။  ။

တုိ႔ႏုိင္ငံ ဒီအေရးမွာလ
အဖုိးတန္ ရတနာတစ္ပါးရယ္တဲ့ ျပဳန္းေတာ့မည္
ကမၻာမေက် ဥဒါန္းတြင္ေစေတာ့
အမွန္ေပ သံသရာကုန္ ေက်မေအးႏုိင္ဘူး
ေၾသာ္ကြယ္ လက္ပံေတာင္းရဲ႕ အေရးေတာ္ပုံ။  ။

ေမာင္မင္းစုိး

Monday, March 11, 2013

ေခတ္မွီ ႏုိင္ငံေရးေ၀ါဟာရ အဘိဓာန္

မကၠသီ၀ါဒ = McCarthyism -------------------------------------------------------
 အေမရိကန္ အထက္လႊတ္ေတာ္အမတ္ ( ဆီေနတာ ) ဂ်ဳိးဇက္ မကၠာသီကို အစြဲျပဳ၍ ေပၚေပါက္လာခဲ့ ေသာ စကားလုံးျဖစ္သည္။ သူသည္ ၁၉၄၆ မွစ၍ ၁၉၅၇ ကြယ္လြန္သည္အထိ ၀စၥကြန္ဆင္ျပည္နယ္၏ ဆီေန တာ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ၁၉၅၀ မွ ၁၉၅၄ အတြင္း အေမရိကန္အစုိးရ ၀န္ထမ္းမ်ားထဲတြင္ ေျခကုတ္၀င္ယူေနသည္ ဟု သကၤာမကင္းဖြယ္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ေျမလွန္စစ္ေဆးခဲ့သူအျဖစ္ ထင္ရွားသည္။ ဒုတိယကမၻာစစ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဆုိဗီယက္ယူနီယံ ၾသဇာနယ္ပယ္ ခ်ဲ႔ထြင္လာျခင္း၊ အေရွ့ဥေရာပတြင္ ကြန္ျမဴနစ္ႏိုင္ငံမ်ား ေပၚေပါက္လာျခင္း၊ ကိုလိုနီႏိုင္ငံမ်ားမွ အမ်ိဳးသားေရး လြတ္ေျမာက္ေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ဦး ေဆာင္သူအမ်ားစုမွာ လက္၀ဲအယူအဆရွိသူမ်ား ျဖစ္ေနျခင္း စသည္တုိ႔ေၾကာင့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ ကြန္ျမဴနစ္တေစၧ ေျခာက္ေနခဲ့သည္။ အေမရိကန္တြင္ ကြန္ျမဴနစ္မ်ား ေျခကုတ္ရသြားပါက တစ္ေန႔တစ္ခ်ိန္တြင္ မိမိတို႔အတြက္ အႏၲရာယ္ႀကီးစြာ က်ေရာက္ႏုိင္သည္ ဟု အရင္းရွင္းႀကီးမ်ားက စုိးရိမ္ပူပန္ခဲ့ၾကသည္။ ယင္းတုိ႔၏ ကိုယ္စားလွယ္မွာ ဆီေနတာ မကၠာသီ ျဖစ္သည္။ မကၠာသီသည္ ဆီးနိတ္၏ အစုိးရလုပ္ငန္းမ်ားဆုိင္ရာ ေကာ္မတီဥကၠ႒အျဖစ္ ရရွိထားေသာ အခြင့္အာ ဏာမ်ားကို သုံးစြဲကာ အစိုးရ၀န္ထမ္းမ်ား၊ ဂုဏ္သေရရွိ လူႀကီးလူေကာင္းမ်ား အပါအ၀င္ အလႊာေပါင္းစုံမွ ႏုိင္ငံ သားမ်ားစြာတုိ႔အား ဆင့္ေခၚ၍ ကြန္ျမဴနစ္လုိလားသူ ဟုတ္၊ မဟုတ္ စစ္ေဆးေမးျမန္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တစ္မ်ဳိးသားလုံး ေသြးရူးေသြးတမ္း ( national hysteria ) ျဖစ္ကုန္ၾကသည္ ဟူ၍ပင္ ေျပာစမွတ္ တြင္ ခဲ့သည္။ ဆင့္ေခၚစစ္ေဆးခံရသူမ်ားသည္ အႏုိင္က်င့္ခံရျခင္း၊ စိတ္ဓာတ္ေရးရာ ညွဥ္းဆဲခံရျခင္း၊ အရွက္တကြဲ ျဖစ္ရျခင္းတို႔ႏွင့္ ၾကံဳခဲ့ရၾကရေလသည္။ ေနာက္ဆုံးတြင္ မကၠာသီသည္ စစ္တပ္ကိုပါ ေ၀ဖန္တုိက္ခုိက္သည္အထိ အလြန္အကၽြံျဖစ္လာရာ ဆီး နိတ္မွ သူ၏လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ားကိုယ္တုိင္က သူ႔ကို ျပန္လည္တားဆီးခဲ့ၾကရသည္။ သူ၏ စုံစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ား ကိုလည္း ရပ္တန္႔လုိက္ရသည္။ မကၠာသီသည္ မတရားစြပ္စြဲမႈမ်ားေၾကာင့္ လူမုန္းအလြန္မ်ားခဲ့ၿပီး သူ႔ဘ၀၏ ေနာက္ဆုံးေန႔မ်ားတြင္ အထီးက်န္ျဖစ္ခဲ့သည္။ မည္သုိ႔ရွိေစ မကၠာသီဟူေသာ ႏုိင္ငံေရးေ၀ါဟာရတစ္ခုကား တြင္၍က်န္ခဲ့သည္။ ကြန္ျမဴနစ္တေစၧ ေျခာက္ၿပီး လူဆုိးလူေကာင္းမေရြး သိမ္းက်ံဳးကာ တရားခံမ်ားသဖြယ္ မသကၤာျဖစ္ျခင္းကို မကၠာသီ၀ါဒ ဟု ေခၚ သည္။ အေမရိကန္တြင္ ၂၀၀၁ စက္တင္ဘာ ၁၁ အေရးခင္း ၾကံဳခဲ့ရၿပီးေနာက္ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ား အားလုံးကို အေမရိကန္တုိ႔က မသကၤာစိတ္ျဖင့္ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ စစ္ေဆးလာခဲ့ရာ ေခတ္သစ္မကၠာသီ၀ါဒ က်င့္သုံးလာမႈ ေလာ ဟု ေ၀ဖန္ေျပာဆုိမႈမ်ား ရွိခဲ့သည္။
 ( ေမာင္၀ံသ၊ ေခတ္မွီ ႏုိင္ငံေရးေ၀ါဟာရ အဘိဓာန္ )


လစ္ဘရယ္၀ါဒ = Liberalism
 ---------------------------------------------
 ၁၉ ရာစုေႏွာင္းပိုင္းတြင္ ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ လူမႈေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးသေဘာထားမ်ားအေပၚတြင္ အေျခံခံ၍ လစ္ဘရယ္၀ါဒထြန္းကားလာသည္။ ဥေရာပတုိက္တြင္ ေျမရွင္ပေဒသရာဇ္ အၾကြင္းအက်န္မ်ားႏွင့္ ဘုရင္စနစ္၏ ဖိႏွိပ္မႈေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ လူလတ္တန္းစားမ်ားက လႈပ္ရွားတြန္းလွန္ရာမွ လစ္ဘရယ္၀ါဒ အေျခတည္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ စီးပြားေရးတြင္ အစုိးရက လုံး၀ စြက္ဖက္ျခင္း မျပဳဘဲ ေလဇယ္ဖဲယား ေခၚ လြပ္လပ္စြာ ကူသန္းေရာင္း ၀ယ္ခြင့္၊ ႏုိင္ငံေရးတြင္ ျပည္သူ႔လြပ္လပ္ခြင့္မ်ားႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးမ်ားကို ေတာင္းဆုိခဲ့ၾကသည္။ လစ္ဘရယ္၀ါဒ သည္ တရားဥပေဒစုိးမုိးေရးကို အထူးအေလးထားသည္။ တရားဥပေဒအထက္တြင္ ရွင္ဘုရင္ေသာ၊ သူေကာင္း မ်ိဳးေသာ၊ လူခ်မ္းသာေသာ မည္သူမွ် မရွိေစရ ဟု ေတာင္းဆုိသည္။ ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းခြင့္ႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားအား ဆႏၵမဲေပး ေရြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္တုိ႔ကို လုိလားသည္။ ႏုိင္ငံေရးတြင္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ လူတန္းစားတုိက္ပြဲကို ယုံၾကည္ၿပီး အစုိးရက ထိန္းခ်ဳပ္သည့္ စီးပြား ေရးမူ၀ါဒမ်ားကို က်င့္သုံးလုိေသာ လက္၀ဲသမားႏွင့္ လူတစ္ဦးခ်င္း၏ လြပ္လပ္ခြင့္ကို အားေပးေသာ လက္ယာ သမားဟူ၍ ရွိရာ လစ္ဘရယ္၀ါဒီမ်ားသည္ ႏွစ္မ်ိဳးစလုံးဆီမွ ေကာင္းေသာ အခ်က္မ်ားကို လက္ခံက်င့္သုံးသည္။ လူလူခ်င္း တန္းတူညီမွ်ခြင့္ တူညီမႈျဖစ္ေစရမည္ ဟူေသာ လက္၀ဲယုံၾကည္ခ်က္ကို လစ္ဘရယ္၀ါဒက လက္ခံ သည္။ သုိ႔ေသာ္ ခ်မ္းသာသူမ်ားကို ပ်က္စီးေစၿပီး ဆင္းရဲသူမ်ားကို အႏုိင္ရေစမည္ ဟူေသာ သေဘာထားမ်ိဳးကုိ လက္သင့္မခံေခ်။ တနည္းအားျဖင့္ဆုိေသာ္ ေတာ္လွန္ေရးနည္းလမ္းျဖင့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းကို ေျပာင္းလဲရမည္ ဟူ ေသာ အယူအဆကို လက္မခံေခ်။ ထုိ႔အတူ လူတစ္ဦးခ်င္း၏ အရည္အခ်င္းအေလ်ာက္ ႀကီးပြားတုိးတက္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ေသာ အခြင့္အလမ္းရွိရမည္ ဟူေသာ လက္ယာသမား ( ၀ါ ) အရင္းရွင္စနစ္ ယုံၾကည္သူမ်ား၏ အယူအဆကို လစ္ဘ ရယ္၀ါဒက လက္ခံသည္။ ၿဗိတိန္ႏုိင္ငံ၌ လစ္ဘရယ္ ဟု ဆုိလွ်င္ လစ္ဘရယ္ပါတီ၀င္မ်ားကိုသာ ရည္ၫႊန္းေသာ္ လည္း ႏိုင္ငံတကာ၌မူ ပုဂၢလိက လူတစ္ဦးခ်င္း၏ အခြင့္အေရးမ်ားကို ခုခံကာကြယ္ေသာ အယူ၀ါဒတစ္ခု အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳၾကသည္။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္အား လစ္ဘရယ္ဆန္သည္ ဟု ဆုိျခင္းသည္ တရာဥပေဒစုိးမုိးမႈ ေအာက္၌ ပုဂၢလိကလြပ္လပ္ခြင့္မ်ားကို က်င့္သုံးလုိသူ ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ျဖင့္ ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ ( ေမာင္၀ံသ၊ ေခတ္မီ ႏုိင္ငံေရးေ၀ါဟာရ အဘိဓာန္ )

လမ္းၫႊန္အေမွာင္

ဦးေႏွာက္ဒီဇိုင္းက်ီးေတြအာ လကိုေကာက္ စာကိုမ်ဳိ မီးေတြပန္း ဓားကိုၾကည့္ အရည္ေပ်ာ္ေျပး
ၾကယ္ကို အူ အေငြ႔ေတြ ႐ႈိ႕ စိတ္ကို႐ႈိက္ စက္၀န္းေတြပတ္ လည္ကို ဆုပ္ ေထာင္ေခ်ာက္ေတြစီး
ရင္ကိုအုပ္ ေထာင့္မွာမီ ကြဲေအာင္ေအာ္ ေအးေအာင္လြင့္ က်ီးေတြအာ စက္၀န္းပတ္ ေျပးအရည္ေပ်ာ္
ေထာင္ကိုၾကည့္ ေခ်ာက္ကို ဆုပ္ အူကို မ်ဳိ စာကို ႐ိႈ႕ လကိုေကာက္ စာကိုမ်ဳိ မီးေတြပန္း ဓားကိုၾကည့္ အရည္ေပ်ာ္ေျပး
ၾကယ္ကို အူ အေငြ႔ေတြ ႐ႈိ႕ စိတ္ကို႐ႈိက္ ဦးေႏွာက္ဒီဇိုင္းက်ီးေတြအာ လကိုေကာက္ စာကိုမ်ဳိ မီးေတြပန္း ဓားကိုၾကည့္ အရည္ေပ်ာ္ေျပး
ၾကယ္ကို အူ အေငြ႔ေတြ ႐ႈိ႕ စိတ္ကို႐ႈိက္ စက္၀န္းေတြပတ္ လည္ကို ဆုပ္ ေထာင္ေခ်ာက္ေတြစီး
ရင္ကိုအုပ္ ေထာင့္မွာမီ ကြဲေအာင္ေအာ္ ေအးေအာင္လြင့္ က်ီးေတြအာ စက္၀န္းပတ္ ေျပးအရည္ေပ်ာ္
ေထာင္ကိုၾကည့္ ေခ်ာက္ကို ဆုပ္ အူကို မ်ဳိ စာကို ႐ိႈ႕ လကိုေကာက္ စာကိုမ်ဳိ မီးေတြပန္း ဓားကိုၾကည့္ အရည္ေပ်ာ္ေျပး
ၾကယ္ကို အူ အေငြ႔ေတြ ႐ႈိ႕ စိတ္ကို႐ႈိက္ဦးေႏွာက္ဒီဇိုင္းက်ီးေတြအာ လကိုေကာက္ စာကိုမ်ဳိ မီးေတြပန္း ဓားကိုၾကည့္ အရည္ေပ်ာ္ေျပး
ၾကယ္ကို အူ အေငြ႔ေတြ ႐ႈိ႕ စိတ္ကို႐ႈိက္ စက္၀န္းေတြပတ္ လည္ကို ဆုပ္ ေထာင္ေခ်ာက္ေတြစီး
ရင္ကိုအုပ္ ေထာင့္မွာမီ ကြဲေအာင္ေအာ္ ေအးေအာင္လြင့္ က်ီးေတြအာ စက္၀န္းပတ္ ေျပးအရည္ေပ်ာ္
ေထာင္ကိုၾကည့္ ေခ်ာက္ကို ဆုပ္ အူကို မ်ဳိ စာကို ႐ိႈ႕ လကိုေကာက္ စာကိုမ်ဳိ မီးေတြပန္း ဓားကိုၾကည့္ အရည္ေပ်ာ္ေျပး
ၾကယ္ကို အူ အေငြ႔ေတြ ႐ႈိ႕ စိတ္ကို႐ႈိက္ဦးေႏွာက္ဒီဇိုင္းက်ီးေတြအာ လကိုေကာက္ စာကိုမ်ဳိ မီးေတြပန္း ဓားကိုၾကည့္ အရည္ေပ်ာ္ေျပး
ၾကယ္ကို အူ အေငြ႔ေတြ ႐ႈိ႕ စိတ္ကို႐ႈိက္ စက္၀န္းေတြပတ္ လည္ကို ဆုပ္ ေထာင္ေခ်ာက္ေတြစီး
ရင္ကိုအုပ္ ေထာင့္မွာမီ ကြဲေအာင္ေအာ္ ေအးေအာင္လြင့္ က်ီးေတြအာ စက္၀န္းပတ္ ေျပးအရည္ေပ်ာ္
ေထာင္ကိုၾကည့္ ေခ်ာက္ကို ဆုပ္ အူကို မ်ဳိ စာကို ႐ိႈ႕ လကိုေကာက္ စာကိုမ်ဳိ မီးေတြပန္း ဓားကိုၾကည့္ အရည္ေပ်ာ္ေျပး
ၾကယ္ကို အူ အေငြ႔ေတြ ႐ႈိ႕ စိတ္ကို႐ႈိက္ (၁၁ ရက္၊ မတ္လ၊ ၂၀၁၃ - စမအ)
စုိးမင္းေအာင္

Sunday, March 10, 2013

ခံစားမႈ အႏုပညာ(ကဗ်ာ ပါေဖာမင့္)




အသံေတြကုိ စိတ္အလုပ္ျဖစ္တဲ့ နာၾကားမႈနဲ႔ သိမႈဆုိင္ရာေတြကုိ တစ္စစီၿဖိဳခြင္းရင္း
ကမၻာႀကီးရဲ႕ ဆာေလာင္မႈေတြကုိ ၿပီးဆုံးေစရမယ္။
ကုိယ္က်င့္တရားဟာ နယ္ပယ္တုိင္းအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ ျပယုဂ္ျဖစ္ၿပီး ေစာင့္စည္းမႈမ်ဥ္းေတြနဲ႔
ကမၻာႀကီးကုိ ကယ္တင္ဖုိ႔လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။
ေမ်ာလြင့္ေနတဲ့ စိတ္အရႈပ္မ်ား ျပန္႔လြင့္ေနတဲ့ မေသခ်ာမႈေတြကုိ တစ္ေပါင္းတစ္စီးထဲ စုစည္း သုိေလွာင္ထားရင္း
တည္ၿငိမ္မႈျဖစ္စဥ္ကုိ တပ္ဆင္လုိက္။
ျဖစ္ပ်က္မႈတရားမွန္သမွ်ဟာ အက်ဳိးတရားတုိင္းရဲ႕ ပင္မေရစီးျဖစ္ၿပီး အေၾကာင္းတရားေတြရဲ႕ ဇစ္ျမစ္ရွာမႈနဲ႔ ထုပ္ပုိးထားလုိက္
ပုိင္ႏုိင္စြာအသုံးခ်တတ္ဖုိ႔ လာရာလမ္းကုိ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ႏုိင္ဖုိ႔ လိုတယ္။
ကာလသုံးပါးဆုိတဲ့ ယႏၱရားရဲ႕ စက္၀န္းမွာ ျဖစ္တည္မႈစိတ္အစဥ္ဟာ ေရွ႕စိတ္ေနာက္စိတ္ဆုိတဲ့ အလုပ္ကုိ အက်ဥ္းခ်ဳံ႕ၿပီး မွတ္သားလိုက္
ပုိင္းျခား စိပ္ျဖာ သိျမင္မႈနဲ႔ အလုပ္စခန္း၀င္။
ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္းဟာ စစ္မွန္တဲ့ ျဖစ္စဥ္တစ္ခု ျဖစ္ရင္ ပ်က္မယ္ ဒါဟာလွပတဲ့ သိျမင္မႈ ဘာကုိမွ ဆုပ္ကုိင္မထားနဲ႔ ခံစားမႈတုိင္းဟာ
ခံရသူတုိင္းအတြက္ စဥ္းစားေျဖရွင္းရမယ့္ နိယာမတစ္ခုဆုိတာ မေမ့နဲ႔။
ၿပိဳက်သြားတဲ့ အသိေဟာင္းေတြကုိ တြန္းလွန္ၿဖိဳခြင္း တစ္လႊာခ်င္းခြာထုတ္ တည္ေဆာက္မႈတုိင္းဟာ ျပန္လည္ပ်က္စီးျခင္းရဲ႕
လွပတဲ့ မရုိးႏုိင္တဲ့ ေတးတြား။
ဆုပ္ကိုင္ထားတဲ့ လႊဲမွားမႈ ေသာ့ခ်က္ကုိ အျပစ္တစ္ခုလုိ႔ ရႈျမင္ ေလာကီနယ္ပယ္မွာ ဘာကုိမွ ဆုပ္ကုိင္ထားလုိ႔ မရဘူး။
မေသခ်ာတဲ့ ပစ္မွတ္ကုိ ခ်ိန္ရြယ္လုိက္ ပစ္မွတ္တုိင္းကုိ ထိမွန္ခ်င္မွ ထိမွန္လိမ့္မယ္ လဲႊေခ်ာ္သြားတဲ့ ပစ္ခ်က္ဟာ
တစ္ခါတေလ ထိမွန္ျခင္းပဲ တန္ဖုိးကုိ ေမ့မပစ္နဲ႔ စဲြလန္းမေနနဲ႔။
တစ္ထစ္ၿပီးတစ္ထစ္ တက္ခဲ့လုိက္ ေလွကားထစ္တုိင္းဟာ သူ႔အႏုပညာနဲ႔သူ ရွင္သန္ေနခဲ့တယ္ တစ္လွမ္းခ်င္း လွမ္းေလွ်ာက္
ျဖတ္ေတာက္ ေက်ာ္ျဖတ္ရမယ့္ အဆင့္ေတြကုိ ခုန္ကူးသင့္ရင္ ခုန္ကူး ေက်ာ္လႊာသင့္ရင္ ေက်ာ္လႊား ဆုံမွတ္တစ္ခုကို ခ်ိန္ထားလုိက္။
တာ၀န္တစ္ခု ၿပီးဆုံးျခင္းကုိ သိျမင္ နားသင့္ရင္ နား အနားယူဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္ ပါေဖာမင့္ေတြနဲ႔ တင္ဆက္ျပသ ကမၻာကုိ ကဗ်ာျပဳမုိး ရြာေစ။
လက္ထဲက အရာ၀တၳဳကုိ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ သုံးသပ္ သေကၤတတုိင္းဟာ နိမိတ္ပုံေတြနဲ႔ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ လြတ္ေျမာက္မႈတုိင္းဟာ
လႊတ္လုိ႔ေျမာက္ခဲ့ရတာ ဒါကုိ ခံစားနားလည္ျခင္း သီအုိရီနဲ႔ ဘ၀တစ္ခုကို ေၾကးမုံမွာ တင္ၾကည့္ လွပျခင္းေတြ စိမ္းစုိေနလိမ့္မယ္။
ခင္းက်င္းျပသထားတဲ့ သံေ၀ဂအထည္ေတြကုိ တစ္စစီခြာၾကည့္ တက္မက္မႈ ေမာက္မာမႈ ေထာင္လႊားမႈ အယူမွားမႈေတြကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္
ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့တဲ့ လမ္းေၾကာင္းမွာ ေတြ႕ျမင္ခံစားခဲ့ရတဲ့ အစြယ္ေတြကုိ ရိပ္သိမ္းၿပီး ဓမၼသံစဥ္ရဲ႕ ခ်ဳိျမမႈေတြကုိ ၿငိမ့္ေညာင္းစြာ ခံစား အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့
အသံလႈိင္းေတြဟာ ႏုိးထလာလိမ့္မယ္။
ကမၻာမွာ ကဗ်ာျပဳမုိးရြာဖုိ႔နဲ႔ အရာ၀တၳဳတုိင္းရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ေတြကုိ ရႈျမင္သုံးသပ္ ေဘာင္ခတ္ထားတဲ့ အသိေတြကုိ ရွင္းထုတ္ ဆုပ္ကုိင္ထားတဲ့ တရားေသ၀ါဒကုိ
ၿဖိဳခ် အရာရာဟာ သူ႔အလွနဲ႔သူ လွလုိ႔ အရာရာဟာ သူအေၾကာင္းနဲ႔သူ အမႈန္အမႊားေလးေတြလည္း ဓာတ္သေဘာအရ အလုပ္ျဖစ္ေနခဲ့တယ္။
ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ ၾကားေအာင္ ေထာင္ သိေအာင္လုပ္ အနံ႔ေတြ ရႈရႈိက္ အရသာေတြ  ခံစား အေတြ႕အထိကုိ ဖိၾကည့္လုိက္ အာရုံငါးပါးရဲ႕ အလုပ္ဟာ
မသိစိတ္ကေန အလုပ္လုပ္ေနခဲ့တယ္ မိန္းကေလးႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ သန္းတုပ္ျခင္းအႏုပညာဟာ ၀င္းမွည့္ေနတဲ့ သစ္သီးတစ္လုံးပါပဲ။
ရုိးရုိးေလးပါပဲ ထုိင္ၿပီးပစ္ေနတဲ့ အကုသုိလ္ေတြနဲ႔ ခႏၶာတြင္းရဲ႕ နာက်င္မႈေတြကုိ လည္ျပန္ေတြးၿပီး ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စိတ္ခံစားမႈတုိင္းကုိ
လုိက္မွတ္ ရွင္းထုတ္ ခါထုတ္ ပုတ္ထုတ္ ၿမိဳခ်သင့္ရင္ ၿမိဳခ် ဒါဟာ စိတ္ျဖစ္စဥ္တစ္ခုရဲ႕ ေ၀ဒနာေတးတစ္ပုဒ္။
ေသရင္မၿပီးေသးဘူး ဘ၀တစ္ခုရဲ႕ဆုံမွတ္မွာ မ်ဥ္းၿပိဳင္သေဘာတရားအရ အသြားအျပန္ရွိတယ္ ေရာင္စဥ္ခုႏွစ္သြယ္ဘုံတန္းေတြနဲ႔
လက္ခံမယ့္ ဌာနတစ္ခုရဲ႕ မေသခ်ာမႈေတြရွိတယ္။
လက္ခံလုိက္ပါ နားလည္လုိက္ပါ ေျဖရွင္းလုိက္ပါ ဘာမွမသိေသးတဲ့ ပုစၦာတစ္ပုဒ္အတြက္ ေတြးရင္း ရူးမေနနဲ႔ မူးမေနနဲ႔
ထူးထူးျခားျခား ပုိင္ျခားၿပီး သိျမင္နားလည္လုိက္ရင္ ဘာမွမဟုတ္တာကုိ ပုိမုိထင္လင္းလာလိမ့္မယ္။
စြန္႔သင့္တဲ့အရာေတြဟာ ပင္လယ္ထဲထဲက လႈိင္းဂယက္ထက္ ျပင္းထန္ေနရင္ ပုိၿပီးအာရုံစုိက္ ၿငိမ့္ေညာင္းမေနေပမယ့္
ဒါဟာ ေလာကဓံရဲ႕ လွပတဲ့တရားစီရင္မႈအျဖစ္ လက္ခံလိုက္။
လုပ္ေဆာင္စရာေတြက လိမ္ညာမႈေတြနဲ႔ ရွားပါးလွတဲ့ မ်ဳိးစိပ္တစ္ခုလုိ႔ သုေတသနျပဳ ဖယ္ရွား
ေလအဟုန္မွာ ေနကုန္ကူးလုိ႔ စီမံရာအတုိင္း လွည့္လည္ေနရင္း မကုန္ဆုံးႏုိင္တဲ့ စာတမ္းတစ္ခုကုိ
ထြင္းထု သက္ျပင္းကုိ ရွည္လ်ားစြာဆဲြခ် နားခုိလုိရၿပီ။

မွတ္ခ်က္။ ။ ပဋိသမၻိဒါမဂ္ ျမန္မာျပန္မွ ဥာဏ္စဥ္မ်ားကုိ အမွီသဟဲျပဳကာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္အျဖစ္ စိတ္အလုပ္တစ္ခုကုိ
ထုတ္ေဆာင္ျခင္းသက္သက္။

ေမာင္မင္းစုိး