Wednesday, March 14, 2012

ရယ္စရာမဂၢဇင္း မတ္လအတြက္ အသုံးျပဳထားေသာ ကဗ်ာမ်ား။

ဘ၀တစ္ေျဖာင့္

တစ္ခ်ိန္လုံး လြတ္ေျမာက္ေအာင္ အားထုတ္ခဲ့သမွ် ေသြးစိမ္းရွင္ရွင္ပန္းထြက္ေနတဲ့ ဆႏ္ၵေတြ
ဘာျဖစ္လို႔ ေလတုိက္တဲ့ ေနရာမွာ ေရြးထုိင္ေနရတာလဲ အလကားေလေၾကာမိေအာင္
ေျခာက္ကပ္ကပ္ညေနခင္းဟာ ဖေယာင္းသားေတြထဲ တြဲလ်ားက်ေနေအာင္ အဆင္သင့္ပူေလာင္
လမး္မေပၚမွာ တျခားလူေတြနဲ႔ ေရာေထြးထုိးထည့္မိလို႔ ဒီေကာင့္အေႏွာင့္ကို မနည္းႀကီးဖတ္ယူ
ဆြဲထုတ္လိုက္ရတယ္ အရသာေပါ့ရႊတ္ရႊတ္ ဖန္တန္တန္နဲ႔ ကြာကြာခဲ့တဲ့ ႏွစ္ပရိေစ္ၦဒေတြအတြင္း
အျပင္အဆင္က အစ အျခားအိမ္ေတြနဲ႔မတူ ဖခင္အမည္မွန္ေပါက္ေပမယ့္ တျခားတစ္ေယာက္
လက္ထဲမွာ ငယ္႐ုပ္ကို မနည္းႀကီးျပန္လႊတ္ေပးရတယ္ ဒီေနရာက ေဆာက္ရာတစ္ခ်က္ထြင္းသင့္တာ
ဒီေနရာက ဂေဟတစ္ခ်က္တြဲသင့္တာ ေခြးသြားစိတ္လည္ပတ္သံတဂ်စ္ဂ်စ္ တုန္ခါထြက္ေပၚၿမဲ
သတ္ၱဳေဂဟစနစ္ မွန္အမ်ဳိးအစားဆိုတာ ေျပာတာလား ကိုင္းအမ်ဳိးအစားကို ေျပာတာလား
ေျပာတဲ့အမ်ဳိးအစားဆိုတာ မေျပာတဲ့အမ်ဳိးအစားလား အနီးကပ္အေႏွာင့္အယွက္ထံ အေ၀းဆံုးမွ
ျမန္ႏႈန္းျမင့္စြာ ေျမျပင္ဆီသို႔ အိပဲ့ထုိးစိုက္က် ကုိယ့္ကုသုိလ္ေပါ့ေလ ရန္ကုန္ကလည္း အားလံုး
ေျပာင္းလဲသြားတယ္ ဒီေကာင့္ႏွယ္ ပါးစပ္ေတာင္ ခိုင္ေအာင္ မ၀တ္တတ္ေတာ့ဘူး ပါးတစ္ခ်က္
ပိတ္႐ိုက္ေပးလုိက္မွ ပါးစပ္က ေနရာမွန္ျပန္တည့္သြားတယ္ အက်မနာေအာင္ ခုထားခံထားတဲ့
သဲေျပာင္ျပင္မြမြထဲ လက္ေခ်ာင္းေတြ ခဏစိမ္ အရင္ေရာက္ႏွင့္ၿပီးသား ငန္းဟာ အျဖဴအမည္းမသဲကြဲ
တာက လြဲရင္ အျဖဴအမည္း သဲကြဲပါတယ္ လေရာင္ရဲ႕ ေကြးၫြတ္ႏႈတ္ခမ္းသား ဖူးဖူးစုိစို ေခၚသံတစ္စျပင္
က်ယ္ႀကီးအဆံုး ဖံုးႀကိဳးေလးအေႏွးလြင့္ မုဆိုးဟာ ေလာဘႀကီးစြာ မႏုိင္မနင္း ေပြ႕ပိုက္လ်က္
သံတိုသံစ ေျခရာမ်ဳိးစံုေကာက္ၿပီး ျပန္လာတယ္ ေကာ္ကုန္ရင္ေတာ့ ကြာမွာပဲ ေအးကြာ
ရန္ကုန္ကလည္း အရင္အတုိင္းပဲ ဘာမွမထူးဘူး စိတ္အလ်ဥ္စီးေၾကာင္းမွာ ဒိုက္သေရာမ်ားပက္လက္ကူး
လိုရာေရာက္ႏုိင္ဖို႔ အေမွာင္ျဒပ္သား ကိုယ္ထည္အတြင္းပိုင္း သဲအိမ္ေလးမြမြရၿပီဆို လက္ေခ်ာင္းေတြ
အျပင္ဘက္ တုိးတုိးတိတ္တိတ္ေလး ျပန္ထုတ္ယူလိုက္ လက္ကိုင္အိတ္ျဖစ္ေစ၊ ေက်ာပုိးအိတ္ျဖစ္ေစ
ထီး၊ ေရဘူး စတဲ့ ပစ္ၥည္းပစ္ၥယအားလံုး လူႏွင့္တစ္ပါတည္း အဲ စက္႐ုပ္ႏွင့္တစ္ပါတည္း ယူေဆာင္ရန္
ေရွာင္ရန္မ်ားကို ႀကိဳတင္သတိေပးထားသင့္ေၾကာင္း သတိေပးသင့္/ မသင့္ ဒီေရ ဟိုေရေတြ ျမန္ႏႈန္းျမင့္
ေျပးတက္မလာခင္ ေသြးစိမ္းေသေသ ငေတမာရင္ၿပီးေရာ ဒုိက္သေရာမ်ားၾကား ဖဲႀကိဳးေလးဖူးဖူးစိုစို
အိပဲ့စိုက္က် အို... သဒ္ၶါၾကည္လင္ပါရမီရွင္အေပါင္းတုိ႔ရွင့္ အတြဲအစပ္မမွန္တဲ့ စကားလံုးေတြလုိ ပံုပန္း
ပ်က္ေနတဲ့ ကေလကေခ်တစ္ေကာင္ ေပါင္ကို ေျမႇာက္ၿပီး ေခ်ာဆီထည့္ ဓာတ္တုိင္ႀကိဳးတန္းေတြေပၚမွာ
သံပတ္ေပးထားတဲ့ အရာမ်ား ၿငိမ္သက္ အနီးစပ္ဆံုး ျပတင္းတံခါးတစ္ခ်ပ္ ခပ္ျပင္းျပင္းတြန္းဖြင့္သံ
ၾကားရင္ ေ၀ါခနဲအုပ္လိုက္ ထပ်ံသြားၾက ေလာကအေမွာင္ဟာ ဖန္သားျပင္အုပ္ေဆာင္းထက္ကေန
က်လာတယ္ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းပ်က္ ကေပါက္တိကေပါက္ခ်ာ အလံုးေတြ အျပားေတြ ေလးေထာင့္ေတြ
ဆႏြင္းမကင္းေတြ၊ အာလူးဖုတ္သူေတြ ေမ့ႏုိင္ပါ့မလား ရထားမသြားေတာ့တဲ့ ဘူတာ႐ံုၿမိဳ႕ေလးမွာ
သံတစ္လမ္း ျပဒါးတစ္လမ္း လူသံနဲ႔ သူသံမကြဲျပားဘူး (“ခဲ့”ကို ထည့္ၿပီးမွ ျပန္ျဖဳတ္) ရီေ၀ေ၀တစ္ေယာက္
ခ်ာခ်ာလည္ ကိုယ့္ေခါင္းထဲမွာလည္း ဘာမွနတ္ၳိ ဒီအခ်ိန္အထိ ဒီေကာင္အႏွစ္သာရတယ္ အရည္မရရွာဘူး
ေတြးေပ်ာ္ တစ္ေရးႏိုးတုိင္း နံရံေတြဆီက အံသြားတဂ်စ္ဂ်စ္ႀကိတ္ေနသံ အတုိင္းသားျမင္ေနမိသလား
ေမြးေမေလ့ ပါးစပ္ထဲက တံေတြးစက္ေတာင္ နံရံမွာ သြားခ်ိတ္တြယ္ ဒီေကာင္ ဦးေႏွာက္ပါျပန္လဲ
ရေတာ့မယ္ စက္႐ုပ္အျဖစ္နဲ႔ ကုိယ္သာ ရွိပါေစေတာ့ကြယ္။

လြန္းဆက္ႏိုးျမတ္




ကဗ်ာ (၂)

အစေလးတစ္စေနာက္ကို ကၽြန္ေတာ္လိုက္ဖမ္းၾကည့္ေနတယ္
မီးေတြအကုန္ဖြင့္ အာေခါင္ျခစ္ေအာ္ဟစ္ေျပးလႊားေနတဲ့ အစေလးတစ္စ
အစေလးတစ္စကေန စဖို႔ အစေလးတစ္စေနာက္ကို ကၽြန္ေတာ္လိုက္ေနတယ္
အစာေလွ်ာ့ေကၽြးဖို႔ စဥ္းစားေနတုန္း မွန္ဗီ႐ိုႀကီးတစ္လံုး ကုန္ေအာင္ စားပစ္လိုက္ခ်င္တဲ့ အစေလးတစ္စ
အစေလးတစ္စ ခိုင္မာလာဆိုတဲ့ ေကာင္မေလးရဲ႕ Facebook စာမ်က္ႏွာဆီကေန စခ်င္ေနျပန္တဲ့ အစေလးတစ္စ
ေနာက္အစေလးတစ္စက အေမရိကန္အထက္လႊတ္ေတာ္အမတ္ “ဂၽြန္မက္ကိန္း”ဆီကေန
“ကိုးလ္ဒ္ပေလး”ရဲ႕ သီခ်င္းစာသားနဲ႔ သြားၿငိေနျပန္တဲ့ အစေလးတစ္စ
အစေလးတစ္စဟာ ျပတင္းေပါက္ေတြလို ဖြင့္လိုက္ပိတ္လိုက္လုပ္ေနတယ္
ေရတံခြန္လို စီးက်လာဖို႔ ႀကိဳးေတြ အကုန္ေလွ်ာ့ေပးထားရတဲ့ အစေလးတစ္စ
ဒဂၤါးျပားလို တလက္လက္နဲ႔ သူ႔မွတ္ၪဏ္ထဲကေန လြတ္က်သြားျပန္ခ်င္တဲ့ အစေလးတစ္စ
အစေလးတစ္စဟာ ထင္း႐ွဴးေသတ္ၱာေပၚတင္ထားတဲ့Tecsun ေရဒီယိုေလးထဲမွာလည္း သြားၿပီး ေခြေခါက္ေနျပန္တယ္
အစေလးတစ္စဟာ ၾကည့္ေနတဲ့ စိတ္ၱဇလူသတ္ကားထဲက လူသတ္သမားရဲ႕
ေသနတ္ေျပာင္း၀ထဲကေန ေဆာင့္ထြက္သြားျပန္တယ္
အစေလးတစ္စဟာ ၀ရန္တာေပၚက ခုန္ဆြခုန္ဆြ စာကေလးတစ္ေကာင္
အစေလးတစ္စဟာ မွန္ကန္ထဲက ေအာက္စီဂ်င္ငတ္ေနတ့ဲ အလွေမြးငါး
အစေလးတစ္စဟာ မို႔ေမာက္လံုး၀န္းေနတဲ့ ရင္သားလွလွ
အစေလးတစ္စဟာ တိမ္ေတြကို ဆုတ္ၿဖဲၿပီး သြပ္ဆူးႀကိဳးေပၚျဖာက်လာတဲ့ လေရာင္
အစေလးတစ္စဟာ ေလွကားထစ္ေတြအတုိင္း တခြပ္ခြပ္နိမ့္ဆင္းသြားတဲ့ ေဒါက္ျမင့္ဖိနပ္ရဲ႕ ခြာသံ
အစေလးတစ္စဟာ အနာတစိုစိုန႔ဲ ေနာက္ေဖးလမ္းၾကားထဲ အစာရွာေနတဲ့ ေျမႂကြက္ႀကီးတစ္ေကာင္
အစေလးတစ္စဟာ...
အစေလးတစ္စဟာ...
အစေလးတစ္စဟာ...
ေမာင္ဖီလာ




ႀကိဳက္မရွက္ ငိုက္မရွက္


ကေလးေတြ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းသလို ငါလည္း လွ်ပ္စီးလွ်ပ္ေရာင္သန္းခ်င္တယ္
ကေလးေတြ တေခတ္ေခတ္ရယ္ေမာေနသလို ငါလည္း တစ္ေခတ္ၿပီးတစ္ေခတ္ ရယ္ေမာေနရတယ္
ေခတ္က ခါးေအာက္ပိုင္းျပက္လံုးေတြန႔ဲ ရင္ညြန္႔အထိ ထုိးခ်ိန္ထားတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေတြနဲ႔
စိတ္ခ်ရတဲ့ အႏုပညာတစ္ခုခုဆီမွာ ငါ့ကေလးေတြကို ခ်ထားခ်င္တယ္
ကမ္ၻာမေက်ဆိုတာ ဘာလဲ ကေလးတုိ႔ အစာမေၾကတာလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့
ေပါ့(ပ္)ယဥ္ေက်းမႈေတြ အပင္းထည့္ခံထားရတဲ့
အက်ႌဆန္ခါေပါက္နဲ႔ မိန္းကေလးက
“ကၽြန္မကို မွတ္မိလားတဲ့” ေကာက္႐ိုးနံ႔ေတြ သင္းလို႔
၀မ္းနည္းပါတယ္ ၁၀ ျပား ၅ ျပားကိစ္ၥေတြက အစ
ခရမ္းခ်ဥ္သီး ဆလတ္ရြက္ သခြားသီး ႏခသူင ဗိုင္းရပ္(စ္)ေတြအထိ သတိိထားေနရလို႔ပါ
အစာမေၾကသူေတြလႊတ္လိုက္တဲ့
ေမာင္းသူမဲ့ ဗံုးႀကဲေလယာဥ္ေတြေအာက္ ေရာက္ေနၾကရလို႔ပါ
အစာမေၾကတာေတာင္ ကမ္ၻာေက်ေအာင္ ေၾကာင္းေနတဲ့ အေရးအသားကေတာ့
ႀကိဳက္မရွက္ ငိုက္မရွက္ပဲ မိတ္ၱဴစက္ႀကီးေထာင္ကာ
ငေတမာရင္ၿပီးေရာ ေငြစက္ၠဴေတြ
တေ၀ါေ၀ါ႐ိုက္ထုတ္ေနတာဟာလည္း
ႀကိဳက္မရွက္ ငုိက္မရွက္ပဲ
အာရွတုိက္ႀကီးတစ္တုိက္လံုး ကုန္ေအာင္ စားမလို႔တဲ့
ႀကံပင္ေတြ စိုက္လို႔ ႀကိဳက္မရွက္ ငိုက္မရွက္ပဲ
ဒီေလာက္ကာကြယ္ေနတဲ့ၾကားက မႏ္ၲေလးၿမိဳ႕ႀကီး ဂိုးထဲ ၀င္သြားတယ္
အစာမေၾကတဲ့ ကမ္ၻာေက်ပဲ ႀကိဳက္မရွက္ ငုိက္မရွက္ လိုက္ပြဲေတြတစ္ေထြးႀကီးနဲ႔ပဲ
သတိထား ကိုယ့္လူ ဧရာ၀တီကို စားမယ္ ပုဂံကို စားမယ္
အညာတစ္ခြင္ ၿပဲၿပဲစင္ေအာင္ စားမယ္
တကယ့္ႀကိဳက္မရွက္ ငိုက္မရွက္ပဲ
ကၽြန္ေတာ့္ဆိုင္က ခိုင္းထားတဲ့ ေကာင္ေလး ေျပာပါတယ္
သူႀကိဳက္ရင္ ေရွ႕က လာေနတဲ့ ေကာင္မေလးကို ေႏွာင့္ယွက္ဖို႔ ၀န္မေလး
သူငိုက္ေနရင္ ေရွ႕က ေစ်း၀ယ္ေနတဲ့သူကို အေလးျပဳဖို႔ ၀န္မေလး
တကယ့္ႀကိဳက္မရွက္ ငိုက္မရွက္ အခုေတာ့ သူ႔ခမ်ာ
၀က္သားႀကိဳက္ရက္နဲ႔ ၀က္ေတြ နားရြက္ေတြ ျပာေနလို႔
သူ႔မွာ ဆတ္ဆတ္ခါ
ေႂကြးတင္၀က္ေမြး ေမြးထားတဲ့ ၀က္ေတြ ေသကုန္လို႔
ပါးစပ္က ပြစိပြစိသူဆဲ ႀကိဳက္မရွက္ ငိုက္မရွက္ျဖစ္ေနတုန္းပဲ။
ခရမ္းျပာထက္လူ



၁၁ ၃ ၁၁

ေက်းဇူးျပဳ၍ ေပတံမ်ား သိမ္းထားေပးၾကပါ
သစ္ၥာတဲ့လား ၾကားဖူးတယ္ နား၀တင္ပဲ
အိမ္ေျပာင္းခါနီး အလုပ္႐ႈပ္ေနျခင္း ေနတအားပူျခင္း
မတ္လကို မိုးခ်ိန္းျခင္း ေစာေစာအိပ္ရာ၀င္ျခင္း
အြန္လိုင္းတက္ခဲျခင္းဟာလည္း ေရွာ္တာ မဟုတ္ရပါ
ဘယ္လိုစာလံုးေပါင္းသလဲ ေရွာ္လား ေလွ်ာ္လား
ဘယ္လို ေရွာ္ ေလွ်ာ္
ဟိုလူႀကီးကဗ်ာေတြထဲ သူ႔ကို ခဏခဏေတြ႕တယ္
ဒီကဗ်ာမွာ ခဏေရွာ္လိုက္မယ္
ကဗ်ာအႏုပညာကို တန္ဖိုးဘယ္ေလာက္ျဖတ္သလဲ
၅၀၀၀ လား ၂၅၀၀ လား
တန္ဖိုးဆိုတာ သတ္မွတ္သူအေပၚပဲ မူတည္တယ္
ဟုတ္တယ္ ၅၀၀၀ လား ၂၅၀၀ လား
ေငြစကားေျပာရင္ မီး႐ိႈ႕ပစ္ခ်င္တယ္ အႏုပညာေရာ
လက္ကိုေရာ ဦးေႏွာက္ကိုေရာ
အြန္လိုင္းလား အြန္ပရင့္တက္လား
စကားနည္းတာ ေကာင္းတယ္ စကားမ်ားတာ မေကာင္းဘူး
သံေယာဇဥ္နည္းတာ ေကာင္းတယ္ သံေယာဇဥ္မ်ားတာ မေကာင္းဘူး
၁ ခုပဲရွိလို႔ ၁ ခုပဲ စားရတယ္ ၁ ခုကိုပဲ သိပ္ခံတြင္းေတြ႕လာတယ္
ဧၿပီဆို ၁ ထိပ္ကေန ၂ ထိပ္ေျပာင္းေတာ့မယ့္ ငါ့ျဖစ္တည္မႈ
ၾကည္ေအးရဲ႕ အျပင္က လူနဲ႔ IntoTheWild ႐ုပ္ရွင္ကို
၁၉ (သို႔) ႏွစ္ ၂၀ စလံုးစာ ေအာ္စကာေပးတယ္
ပန္ဒါမ်က္၀န္း တံဆိပ္တစ္ခုခုနဲ႔ ဖံုးအုပ္ေလ့ရွိတဲ့ အျဖဴေရာင္ႏႈတ္ခမ္း
အခ်စ္ဆံုးက ယပ္ေတာင္
ဒါေလာက္ဆို အခုခဏကို ၿခံဳမိမွာပါ။
မယ္ေယြး



အီတုိး

မင္းနာမည္ အီတုိး ဆင္ျမဴရယ္အီတိုး
ကင္မရြန္းသား အာဖရိကတိုက္သား
မင္းက ေရာ္ဂ်ာမီလာမဟုတ္ ေဂ်ာ့၀ီယာမဟုတ္ ႏြမ္၀ိုကႏူးမဟုတ္
ဒီဒီယာဒေရာ့ဘာမဟုတ္ နယ္လ္ဆင္မင္ဒဲလား မဟုတ္
မာတင္လူသာကင္းမဟုတ္ ဘာရက္အိုဘားမားမဟုတ္
အိုင္ဗရီကို႔စ္မွာ ဆူဒန္မွာ ဆိုမာလီးယားမွာ အီသီယုိပီးယားမွာ
ဇင္ဘာေဘြမွာ တူနီးရွားမွာ လစ္ဗ်ားမွာ
လက္နက္နဲ႔ အာဏာနဲ႔ စားနပ္ရိက္ၡာနဲ႔ ေငြေၾကးနဲ႔
အစာအိမ္ဟာ က်ည္ဆန္ေတြကို မလိုလားစြာ လိုလားေနခ်ိန္မွာ
မင္းဟာ ပယ္နတီလြဲခဲ့တယ္ ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ ႏုိင္ငံအသင္းအတြက္
အမ်ဳိးသားေရးအတြက္ အေရးႀကီးခ်ိန္မွာ ပယ္နတီလြဲခဲ့တယ္
ဒါကို ႏွစ္သိမ့္ဖုိ႔ အသင္းေဖာ္ေတြကို တန္ဖိုးႀကီးႀကီး
နာရီတစ္လံုးစီ ၀ယ္ေပး
အခုေတာ့ မင္းက ႐ုရွားမွာ
မင္းက ဇာဘုရင္လိုလို စတာလင္လိုလို က႐ူးရွက္လိုလို
ေအဗရာဟင္မိုဗစ္လိုလို ဗလာဒီမာ ပူတင္လုိလုိနဲ႔
ေငြမမက္ပါဘူးေျပာၿပီး ေငြပံုေပၚ ဖင္ခုထုိင္ေနေလရဲ႕
မင္းသူေဌးေတြရဲ႕ မင္းကို ေပးတဲ့ မုန္႔ဖိုးပဲဖိုးမွာ
ဂ်ာနယ္ေတြက ေလယာဥ္လက္မွတ္ ဘယ္ႏွေစာင္ဖိုး
အာစင္နယ္ရဲ႕ ကြင္း၀င္လက္မွတ္ခ ဘယ္ႏွေစာင္စာ
ရြန္းေနရဲ႕ ဆံပင္ေပါက္ဖုိ႔ ကုန္ေငြဘယ္ႏွဆေလာက္
အဆေတြ ေထာင္ခ်ီေသာင္းခ်ီ ေျပာၾက မင္းလခအေၾကာင္းေတြ
ဒါကို အားက်လို႔ ငါလည္း
ငါတုိ႔ၿမိဳ႕သစ္ ကုန္းေခါင္ေခါင္မွာ မိုးတြင္းေလွစီးရင္
ကူးတုိ႔ခဘယ္ႏွသက္စာ
အိုႀကီးအိုမေတြရဲ႕ ေအးရာေအးေၾကာင္းျဖစ္ဖို႔
အိုစာမင္းစာ ဘယ္ႏွဘ၀စာ
ေက်ာင္းမေနခ်င္တဲ့ ကေလး ေက်ာင္းေနခ်င္ေအာင္
စား၀တ္ေနေရးဖူလံုေရးအတြက္ အိမ္ေထာင္ဘယ္ႏွစုစာ
ဆက္ေျပာရင္ ငါပဲေမာမယ္ အီတုိး
မင္းေရာက္ေနတဲ့ ႐ုရွားဆိုတာ ယူအန္မွာ တဗီဗီတတိုတုိနဲ႔
ပစ္ၥည္းမဲ့ေတြအေပၚမွာ ေတာ္ေတာ္အာ႐ုံစုိက္ခဲ့သတဲ့
အခုေတာ့ ေဟာတစ္ေယာက္ ေဟာတစ္ေယာက္
ဘီလ်ံနာေတြ ေမြးထုတ္လိုက္တာ
ရာသီခြင္အရေတာ့ ကစားကြက္က ေတာ္ေတာ္
ေဘာလံုးအသင္းက ေတာ္ေတာ္ ျမႇဳပ္ႏွံမႈက ေတာ္ေတာ္
အီတိုးေရ မင္းေတာ့ လက္ခုပ္တီးလို႔ ေကာင္းေအာင္
စည္း၀ိုင္းထဲ အသြင္းခံလိုက္ရၿပီ ထင္ပါရဲ႕
ဆိုက္ေဘးရီးယားမွာ ႏွင္းခါးေတြ က်တာ ျမင္ေတာ့ ရင္ပဲ ေမာေတာ့တယ္
ဟိုတေလာက စကစားတဲ့ ပြဲမွာ မင္းသြင္းသြားတာ
အဖိုးတန္ေခ်ပဂိုးတဲ့ လြမ္း လြမ္းေလာက္စရာ
လြမ္းစရာ အီတိုး အီတိုး လြမ္းစရာ
မင္းနာမည္ ဆင္ျမဴရယ္အီတုိး ကင္မရြန္းသား အာဖရိကတုိက္သား
မင္းက ဒုက္ၡသည္မဟုတ္ ျပည္ေျပးမဟုတ္ ေတာ္လွန္ေရးသမား
မဟုတ္ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား မဟုတ္ မဟုတ္ မဟုတ္ မဟုတ္
ေမာင္သစ္ဦး(ျမစ္ေျခ)


ဇြန္ဘီေတြ လာေလၿပီ

သြားၿဖဲၿပီး ပါးစပ္အေဟာင္းသားနဲ႔ ေစာင့္ေနတဲ့ အသားစားအပင္ႀကီးက
“ဇြပ္”
ခနဲ ဇြန္ဘီတစ္ေကာင္ကို စားလုိက္တယ္
ေနာက္မွာ ရွိတဲ့ အပင္မ်ားက တေျဖာင္းေျဖာင္းနဲ႔ အေစ့ေတြကို ညီညီညာညာပစ္လႊတ္ၾက
သံခေမာက္ေဆာင္းထားလည္း ဘာအေရးလဲ အခ်ိန္တန္ေတာ့ ဇက္ျပဳတ္မွာပဲ
ႏွင္းကားႀကီးစီးလာမလား၊ ေရငုပ္လာမလား၊ မိုးေပၚကေန တြဲေလာင္းခိုလာမလား
ႀကိဳက္တဲ့ ပံုနဲ႔ တက္လာခဲ့ၾက
ခ်ယ္ရဗံုးခြဲမယ္၊ သံဆူးေခ်ာင္းေတြ ေထာင္မယ္၊ ဆူးပင္ေတြနဲ႔ ေဖာက္ပစ္မယ္
ဒါမွမရေသးရင္ င႐ုတ္သီးဗံုးခြဲမယ္ ဘာမွတ္သလဲ အကုန္လံုးျပာက်သြားမယ္ ဟြန္း...
"A Huge Wave of Zombies Is APPROCHING!"
ဦးေႏွာက္ပံုအလံႀကီးကို စြဲကိုင္လို႔ ဇြန္ဘီမ်ားဟာ ညီညီညာညာခ်ီတက္လာ
ဖရဲသီးေတြ “ပစ္” ေရခဲေစ့ေတြ “လႊတ္”
လြယ္လြယ္နဲ႔ ထုိးေဖာက္လို႔ မရေအာင္ ေျမပဲေတာင့္ေတြ “ေထာင္”
ဗံုးေတြ မ်ားမ်ား“ခြဲ” မင္းတုိ႔လို သခ်ဳႋင္းက ထလာတဲ့ ေကာင္ေတြကမ်ား ရာရာစစ
ငါ့ဦးေႏွာက္ကို စားဦးမတဲ့လား ပစ္လိုက္ၾကစမ္း ဒီအယုတ္ၱအနတ္ၱေကာင္ေတြကို
ထုိကလိုဆိုကလဲ့ အျပင္းအထန္ေခ်မႈန္းေနဆဲမွာပဲ
ေနၾကာပင္ေတြအမ်ားဆံုး
စိုက္ထားမိတဲ့ အေပၚဆံုးလမ္းေၾကာင္းက မထင္မွတ္ဘဲ အစားခံေနရ
ေဒါသႀကီးတဲ့ ဘူးသီးေတာင့္ႀကီးနဲ႔ တက္ဖိခိုင္းမလို႔
လုပ္ကာမွ ဗံုးေတြ ခြဲလိုက္ရလြန္းလို႔ ပိုက္ဆံတစ္ျပားမွ မက်န္ေတာ့ဘူး
လုပ္ပါဦး ဟိုမွာ ေနာက္ဆုံးလက္က်န္ေနၾကာပန္းတစ္ပြင့္ကို
ဇြန္ဘီႀကီးက မညႇာမတာ၀ါးေနၿပီ တဟားဟားနဲ႔ ငါ့ဦးေႏွာက္ထဲကို ၀င္မယ္လုပ္ကာမွ
ျမက္ရိတ္စက္က ဇိခနဲအကုန္လံုးကို တက္ႀကိတ္သြား
“ပလံု”ျမည္သံၾကား။
ေျမမႈန္လြင္



တေရြ႕ေရြ႕ပိုးမႊားမ်ား

ငါ့ကုိယ္ထဲမွာ ပိုးမႊားေတြ တေရြ႕ေရြ႕
တေရြ႕ေရြ႕ ပိုးမႊားေတြ ငါ့ကိုယ္ထဲမွာ တေရြ႕ေရြ႕
ကိုရီးယားဇာတ္လမ္းတြဲေတြလို တေရြ႕ေရြ႕
လည္ေခ်ာင္းကို မီး႐ိႈ႕လိုက္တဲ့ အဆိပ္ရည္ေငြ႕ေတြလို တေရြ႕ေရြ႕
ေလွ်ာ္ေလၿပဲေလ ေကာင္းကင္တစ္စလို တေရြ႕ေရြ႕
သမင္ေမြးရင္း က်ားစားရင္း အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္ေတြလို တေရြ႕ေရြ႕
အမွတ္ေပးေဘာလံုးပြဲ ဆုဖလားေတြလို တေရြ႕ေရြ႕
ျမန္ႏႈန္းျမင့္ ကြန္နက္ရွင္ေတြလို တေရြ႕ေရြ႕
အကေကာင္းတဲ့ ရွာကီရာရဲ႕ ၀ါကာ၀ါကာလို တေရြ႕ေရြ႕
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္က ေရေႏြးၾကမ္းတစ္အိုးလို တေရြ႕ေရြ႕
ေပါက္သြားရင္ အမွတ္စဥ္ဆက္ထုိးမယ့္ ေဟာလီး၀ုဒ္႐ုပ္ရွင္လို တေရြ႕ေရြ႕
ၾကာေလမွိန္ေလ အယ္အီးဒီမီးလံုးေတြလို တေရြ႕ေရြ႕
လက္တုိ႔ၿပီးေတာ့ ေျပာရဦးမယ္ touchscreen ေတြလို တေရြ႕ေရြ႕
၀ရမ္တီမရွိတဲ့ တ႐ုတ္ကုန္ပစ္ၥည္းေတြလုိ တေရြ႕ေရြ႕
ေဖာင္းပြလာတဲ့ တံဆိပ္ေတြလို တေရြ႕ေရြ႕
ပတ္တီးအေဖြးသားနဲ႔ အေႂကြေတြလို တေရြ႕ေရြ႕
တစ္ခါပဲသံုးခြင့္ရွိတ့ဲ တစ္ခါသံုးေတြလို တေရြ႕ေရြ႕
တေရြ႕ေရြ႕ စၾက၀ဠာေသးေသးထဲက တေရြ႕ေရြ႕
နဂါးေငြ႕တန္းဂလက္ဆီေသးေသးထဲက တေရြ႕ေရြ႕
ေနအဖြဲ႕အစည္းေသးေသးထဲက တေရြ႕ေရြ႕ ကမ္ၻာေသးေသးထဲက
တေရြ႕ေရြ႕ ပုိးမႊားေသးေသးမ်ား တေရြ႕ေရြ႕
တေရြ႕ေရြ႕
လင္းဇင္ေယာ္



အပုပ္ေကာင္တစ္ေကာင္ရဲ႕ တစ္ေန႔တာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား

မနက္အိပ္ရာမွ ႏုိး၍ ပါးစပ္ဟကာ သမ္းေ၀လိုက္ေသာအခါ ယိုးဒယားပဲပင္ေပါက္အရြယ္ ေလာက္ေကာင္ငယ္ကေလးမ်ား ရြစိရြစိ ထြက္က်လာၾကသည္။ ႏွာေခါင္း၀တြင္ ယားက်ိက်ိျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ႏွာေခ်မိရာ ပိုးဟပ္ေပါက္ကေလးႏွစ္ေကာင္ အေတာင္ကၽြတ္သြားရွာ၏။ ပ်င္းပ်င္းရွိသည္ႏွင့္ ဘယ္ဘက္သို႔ ေစာင္း၍ ခပ္ေကြးေကြးေလး ေမွးမည္ႀကံေသာအခါ နားရြက္ ႏွစ္ဖက္အတြင္းမွ နားဖာေခ်းပုိးထုိးေကာင္ကေလးမ်ား ကေသာင္းကနင္းျဖစ္သြားသံကို သဲ့သဲ့ၾကားလုိက္ရျပန္သည္။ မ်က္လံုး ေတြက ေ၀၀ါးေနျပန္ပါၿပီ။ အိပ္ရာမွထလွ်င္ ံ၅ၿ၁ မ်က္စဥ္းေဆးခတ္မွ ျဖစ္ေတာ့မည္။ ညာဘက္ေပါင္တြင္ ကပ္ေနေသာ ေတာက္တဲ့က သုိးေနေအာင္ အိပ္ေနတုန္း။ ဘာရယ္မဟုတ္၊ ေခါင္းတစ္ခ်က္ကုတ္လိုက္ရာ ဆံခ်ည္မွ်င္တစ္ေထြးႏွင့္ သန္းမႀကီး မ်ားက လက္ထဲတြင္ အေဖြးသားပါလာၾကသည္။ အေကာင္ခပ္ထြားထြားသန္းမမ်ားကို ေရြး၍ ဘယ္ ညာ လက္မအစံု၏ လက္သည္းခြံျဖင့္ ဖိသတ္ကာ ပါးစပ္ထဲသို႔ အလ်င္အျမန္ေကာက္ထည့္လိုက္သည္။ အရသာရွိပါဘိေတာင္း။ တယ္လည္း အေကာင္းႀကိဳက္တတ္တဲ့ အေကာင္ပါလားဟု ေတြးကာ ၿပံဳးၿဖီးၿဖီးျဖစ္မိေသးသည္။ သြားမ်ားတြင္ ကြမ္းခ်ဳိးႏွင့္ သြားေခ်းမ်ား က အထပ္ထပ္ဆိုေတာ့ ဟိုေကာင္ေတြ စၾကေနာက္ၾကတာကိုလည္း သြားသတိရမိေသးသည္။ သြားက်န္းမာေရးအတြက္ ရာသက္ပန္ကြန္ဒြန္စြပ္ထားတဲ့ ေကာင္တဲ့၊ ကုိယ့္ကို ေလွာင္ၾကတာမ်ား။ အေရာင္ကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့ေတာင္ ထပ္ေျပာၾကေသး။ အဲဒါကေတာ့ ေခ်ာကလက္ ဖေလဗာျဖစ္မယ္ဆိုပဲ။ တင္ပါးအနားတစ္၀ိုက္မွာ ေပါက္ေနတဲ့ ေသြးစုနာဖုႀကီးေတြကို ညကတည္းက ၀ိုင္းစုပ္ေနၾကတဲ့ ေမွ်ာ့ေတြလည္း ေဘာင္းဘီထဲမွာ ျပည္ပုပ္တုိ႔ျဖင့္ တုတ္ခဲၿပီး တံုးလံုးပက္လက္ျဖစ္လို႔။ သံုး၊ ေလးေကာင္ ေလာက္ေတာ့ ေရေႏြးဆူဆူထဲ ဟတ္ဘြိဳင္ထည့္ျပဳတ္ၿပီး မနက္စာအျဖစ္ စားလုိက္ဦးမည္။ ေျပာရင္းေတာင္ သြားရည္က တမ်ားမ်ားျဖစ္ခ်င္ေနၿပီ။ ေန႔လယ္စာကေတာ့ ထံုးစံအတုိင္း မိလ္ႅာေရခဲေသတ္ၱာထဲက သန္ေကာင္ျဖစ္ျဖစ္၊ တုတ္ျပားေကာင္ ျဖစ္ျဖစ္ ေၾကာ္စားပစ္လိုက္မည္။ ေမြ႕ရာေအာက္မွာ လိပ္မ်ားျဖစ္လာမလားဆိုၿပီး ေမြးထားေသာ ၾကမ္းပိုး ၃၇ ေကာင္ကလည္း အခုအထိေတာ့ ဘာမွ်ထူးျခားမလာေသး။ လျပည့္လကြယ္ေတြမ်ား ေစာင့္ရေသးသလားေတာ့ မသိ။ ႏုပ်ဳိက်န္းမာ ခြန္အားတုိး ေပါင္းခံထားေသာ ဆီးရည္ပုလင္းအေသးတစ္ပုလင္းကို တစ္စက္မက်န္ ဂလုဂလုျမည္ေအာင္ ေမာ့ေသာက္အၿပီး အိပ္ရာမွ ထရန္ ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။ ဒီမနက္ေသာက္ရတဲ့ ဆီးပုလင္းက စီးစီးပုိင္ပိုင္ရွိလွသည္။ ဓမ္ၼတာလာခါနီး အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ ေပါက္ထားသည့္ ဆီးဆိုပဲ။ ထုိ႔ေနာက္ ံ၅ၿ၁ မ်က္စဥ္းေဆးကို ခပ္သည္။ အျမင္အာ႐ံုက သိသိသာသာ ၾကည္လင္ျပတ္သား သြားသည္။ ကြန္ပ်ဴတာဖြင့္ကာ ဒီေန႔အဖို႔ အမွာစာေရာက္၊ မေရာက္ စစ္ေဆးဦးမွ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၃ ရက္ခန္႔က အန္ထားေသာ အန္ဖတ္တခ်ဳိ႕က ကီးဘုတ္ေပၚတြင္ မစိုမေျခာက္ကေလး ေမႊးျမလို႔။ ႏညအနမ ဳနပ ေပၚကပ္ေနေသာ အန္ဖတ္တစ္ဖတ္ကို လက္ညႇိဳးျဖင့္ကေလာ္၍ ပါးစပ္ထဲတြင္ အရသာခံလိုက္သည္။ ေမွ်ာ့မ်ားကို ဟတ္ဘြိဳင္ျပဳတ္ရန္ ႐ုတ္တရက္ သတိရသြားသျဖင့္ ေစာင္ၾကားတြင္ ကပ္ေနေသာ သံုး၊ ေလးေကာင္ကို သြားဆြဲခြာကာ ေရေႏြးအိုးထဲပစ္ထည့္၍ မီးဖိုေပၚတင္ထားလုိက္ၿပီး ကြန္ပ်ဴတာေရွ႕တြင္ ျပန္၀င္ထုိင္လိုက္သည္။ ပန္းဆိုးတန္းဘဏ္ခြဲမွ အမွာစာေရာက္ေနသည္ဟု အီးေမးပ႐ိုဂရမ္က ေမာ္နီတာေပၚမွာ မွိတ္တုတ္မွိတ္တုတ္ အခ်က္ျပေနသည္။ အမွာစာအရ တစ္လီတာတစ္ပုလင္းကို တစ္ပတ္အတြင္း ပို႔ရန္ဟု ဆိုသည္။ တတတ.ဘသသဘူန.ခသာ သို႔၀င္ၿပီး ဘာညာ သာရကာအသစ္မ်ား ၀င္ရွာေဖြရေပဦးမည္။ သိပ္ေတာ့ အေရးမႀကီးပါ။ အခ်ိန္ေတာ္ ေတာ္ေလး ရေသးသည္။ ေရေႏြးအိုးထဲမွ ေမွ်ာ့ျပဳတ္နံ႔က တစ္ခန္းလံုးကို သင္းပ်ံ႕လာၿပီ။ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ ျပဳတ္ထား သည္မို႔ထင့္၊ ေမွ်ာ့မ်ားကို ျပည္ပုပ္ျဖင့္ တုိ႔စားရသည္မွာ တထုတ္ထုတ္ႏွင့္ အရသာရွိေပစြ။ တစ္ထုိင္တည္း အကုန္လံုး စားပစ္လိုက္ၿပီးသည္ႏွင့္ ဗိုက္ထဲက တရစ္ရစ္နာလာ၍ အိမ္သာသို႔ေျပးရၿပီ။ ၀မ္းမသြားသည္မွာ တစ္ပတ္ခန္႔ရွိၿပီဆိုေတာ့ ေ၀ါခနဲထြက္က်ၿပီး ကမုတ္ထဲ ျပည့္က်ပ္နံေစာ္သြားသည္။ အားပါးပါး၊ တစ္ကိုယ္လံုးကို ႏုံးခ်ည့္ေပါ့ပါးသြားလိုက္တာမ်ား ဘာနဲ႔မွေတာင္ မလဲခ်င္။ ဒါေၾကာင့္ အေျခာက္ေတြ စြဲတာကိုးဟု မဆီမဆိုင္ စဥ္းစားမိေသးေတာ့သည္။ မည္းညစ္ပ်စ္ခဲေနေသာ မစင္တံုးကေလးမ်ားက ေဗာေလာေဗာေလာ။ ဘံုပိုင္ေရကေတာ့ ထံုးစံအတုိင္း မလာ။ ဘယ္ရမလဲ။ ကိုယ္ကလည္း ဘယ္ေက်ာ္ဖင္ႏိႈက္ဆိုၿပီး နာမည္တစ္လံုးနဲ႔ ေနလာတာ။ ေအးေဆး။ အဲဒီေလာက္ေတာ့ ေရေႁမြပဲ။ လက္ဖ၀ါးႏွစ္ဖက္ထဲ ပြတ္ေျခၿပီး က်ားဘမ္းပ႐ုတ္ဆီလုိ ႐ွဴပစ္လိုက္သည္။ ဒီေန႔လည္း ေရမရွိဆိုေတာ့ ငါးပုပ္ေျခာက္ေရေမႊးပုလင္းကို အားကိုးရျပန္ ၿပီ။ မၾကာမီ ခ်စ္သူလာေတာ့မည္။ ခုတင္ဆီက ခ်စ္သူ၏ ဓမ္ၼတာနံ႔ေမႊးေမႊးကေလးသင္းပ်ံ႕ေနေသာ မုဒံုေစာင္ကို ေသေသသပ္ သပ္ သြားေခါက္ရင္း စဥ္းစားခန္း၀င္ေနမိသည္။ သူမနဲ႔ ခ်စ္မိသည္မွာ အခုဆို တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ရွိၿပီဆိုေတာ့ ဒီေစာင္ကေလး မွာ ၁၂ ရာသီရဲ႕ ရနံ႔ေတြက ေမႊးႀကိဳင္လန္းဆန္းေနၿပီေပါ့။ ေမြ႕ရာခင္းနဲ႔ ေခါင္းအံုးမ်ားကလည္း ထု႔ိအတူ။ သူမနဲ႔ စခ်စ္မိသည့္ ေန႔ကတည္းက မေလွ်ာ္ရက္ မဖြပ္ရက္။ ခ်စ္သူ၏ ရနံ႔မ်ား ေျပးထြက္ေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာကို စိုးရိမ္မိသည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ေျပာရင္းဆိုရင္းပဲ ကိုယ့္ရဲ႕ ၿမိတ္က လာတဲ့ ငံျပာရည္မေလး တံခါးဖြင့္၀င္လာေနၿပီ။ ကိုကို... ကိုကုိ... တီဗြီဖြင့္ ျမန္ျမန္ဖြင့္ ဟု အလန္႔တၾကား ေအာ္ေျပာ၏။ ဘုမသိ ဘမသိ ဖြင့္လိုက္ၿပီးမွ ေၾသာ္... ဒါေၾကာင့္ကိုးဟု တမိသည္။ တီဗြီမွာ သူအရမ္း ေႂကြတဲ့ ကီယာဗူးၾကည့္ဆုိလား ဗူးသီးဆိုလားရဲ႕ ဇာတ္ကားလာေနတာကိုး။ မင္းသားက မင္းသမီးေတြ ဂိုက္ေပးၾကမ္းပံုနဲ႔ အကြက္ဆန္းႀကီးမ်ား အမုန္းပါေသာ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ၀င္ေငြအရဆံုးဇာတ္ကားလည္း ျဖစ္သည္။ ေကာင္းလြန္းလို႔ ၃ ေခြဆက္တုိက္မ်ားၾကည့္လွ်င္ ဖ်ားမ်ားေတာင္ ဖ်ားသြားႏုိင္သည္။ ဒါဆို ႐ံုးမသြားေတာ့ဘူးေတြ ဘာေတြလည္း ျဖစ္သြား ႏုိင္သည္။ ေသာက္က်ဳိးနည္းမွပဲ။ မီးက ထပ်က္ျပန္ၿပီ။ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ပ်င္းေၾကာဆန္႔ကာ ခုတင္ဆီကို ျပန္ေရာက္ သြားသည္။ ခ်စ္သူငံျပာရည္မေလးကေတာ့ ေန႔လယ္စာျပင္ဆင္ဖို႔ ထသြားသည္။ ကုိကိုေရ ဒီေန႔ေတာ့ တီတစ္ပိႆာ ၀ယ္လာခဲ့တယ္ဟုလည္း လွည့္ေျပာသည္ကို လက္မေထာင္ျပလိုက္ၿပီး ဒီမွာ ေမွ်ာ့ ၅ ေကာင္ေလာက္ ရွိေသးတယ္ေနာ္ဟု ျပန္ေျပာလုိက္ေသး၏။ တစ္ဆက္တည္း ႏွပ္ေခ်းေျခာက္ေတြလည္း စားပြဲေပၚတြင္ ပံုထားေၾကာင္းပါ ျဖည့္စြက္ေျပာျပလုိက္ ေသးသည္။ ႏွပ္ေခ်းကို ငါးပိလုပ္စားသည္ဆိုေသာ စကားမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အတြက္မ်ား တမင္ထားခဲ့ေလသလား မသိပါ။ ဒီေန႔အတြက္ စားဖြယ္ရာမွာ ကၽြန္ေတာ္အႀကိဳက္ဆံုးျဖစ္ေသာ တီေကာင္ရခိုင္ခ်က္ ျဖစ္သည္။ တီရယ္၊ ႏွပ္ေခ်းေျခာက္ရယ္၊ င႐ုတ္သီးစိမ္းရယ္ျဖင့္ အရည္စပ္စပ္ကေလးထြက္ေအာင္ ခ်က္ထားေသာ ဟင္းျဖစ္သည္။ “ကိုလက္စထေရာ” တက္စရာ ဟင္းခ်က္ဆီတုိ႔ အဆီတုိ႔ လံုး၀မပါ။ တုတ္ျပားေကာင္အျပဳတ္ေပၚမွာ တီေကာင္ရခိုင္ခ်က္အရည္ေလးဆမ္း၍ င႐ုတ္ေကာင္း မႈန္႔ျဖဴးကာ တူျဖင့္ ရွလူး ရွလူး ရွလဲ ရွလဲရသည့္ အရသာမွာ ကၽြန္ေတာ့္အႀကိဳက္တစ္ခုျဖစ္သည္။ ေန႔လယ္စာစားၿပီးလွ်င္ မီးဖိုေခ်ာင္ကိစ္ၥ၀ိစ္ၥမ်ား ၿပီးၿပီဆို ခ်စ္သူငံျပာရည္မႏွင့္ သြားေခ်းစုပ္ သြားရည္မ်ဳိခန္း လာပါလိမ့္မည္။ ၆၉ မည္။ ပလပ္ထုိးမည္။ တစ္လီတာပုလင္း ပုလင္း၀က္ခန္႔ရမွ နားနားေနေန အပန္းေျဖကာ ေတာင္ေတာင္အီအီစကားမ်ားကို ေျပာၾကေပဦးမည္။ မေန႔ညက သူမႀကံဳေတြ႕ ခဲ့သမွ် ေဖာက္သည္မ်ားအေၾကာင္း ေဖာက္သည္ခ်လိမ့္မည္။ လူအမ်ဳိးမ်ဳိး ဆိုဒ္အစံုစံု အစရွိသျဖင့္။ ေျပာရင္း ေျပာရင္း စိတ္ပါျပန္ပါလာၿပီး ကို္ယ့္ကို ခြစီးဦးမည္။ ဒါနဲ႔ပဲ ညေနနည္းနည္းေစာင္းလွ်င္ ငံျပာရည္မကို သူ႔အေဆာင္ကို ျပန္ပို႔ရဦးမည္။ ညေန ၆ နာရီေလာက္မွ ၁၁ နာရီေလာက္အထိမွာ သူ႔ရဲ႕ အိပ္ခ်ိန္။ ၿပီးရင္ေတာ့ ေဖာက္သည္ရလွ်င္ ရသလို မိုးလင္းေပါက္ အလုပ္၀င္ေတာ့မည္။ သူမကို အေဆာင္ျပန္ပို႔အၿပီးတြင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က အမိႈက္ပံုမ်ား၊ ေနာက္ေဖးလမ္းၾကားမ်ား၊ ေရဆိုး ေျမာင္းမ်ားတစ္၀ိုက္တြင္ ႂကြက္လိုက္ဖမ္းၿပီ။ ဒီၿမိဳ႕ရွိ လူကံုထံအသိုင္းအ၀ိုင္းအတြင္းမွာ ႂကြက္ေမြးကို အေႏြးထည္ခ်ဳပ္၀တ္ ေသာ ဓေလ့က ေတာ္ေတာ္ထြန္းကားသည္။ ဒါေၾကာင့္ ႂကြက္အေရခြံကို နာမည္ႀကီးအပ္ခ်ဳပ္ဆိုင္ႀကီးမ်ားက ေစ်းႀကီးေပး ၀ယ္ယူတတ္ၾကသည္။ ႂကြက္သားကိုေတာ့ ေပါက္စီဆိုင္မ်ားသို႔ ျပန္သြင္းႏုိင္သည္။ ႂကြက္အေကာင္ ၃၆ ေကာင္ေလာက္ကို အေရခြံဆုတ္ၿပီးေနာက္ လက္ႏွစ္ဖက္ႏွင့္ သြားမ်ားတြင္ ေသြးသံတရဲရဲျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္၏ ၀ပ္က်င္းဆီသို႔ ေလကေလးတခၽြန္ခၽြန္ ျပန္လာေလ့ရွိသည့္ ထုိညမ်ားတြင္ တစ္ခါတေလ တစ္ဖက္အခန္းမွ သေဘၤာသားမယားက အေႏွာင့္အသြားမလြတ္ေသာ စကားမ်ားျဖင့္ ျမႇဴဆြယ္ေလ့ရွိသည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ သူမ၏ အခန္းမွာ အစ္ကို၀မ္းကြဲ၊ ေမာင္၀မ္းကြဲ အစရွိေသာ ဖေအတူ မေအကြဲမ်ားျဖင့္ ၾကက္ပ်ံမက် အပတ္မလည္ စည္ကားသုိက္ၿမိဳက္ေနေလ့ရွိတတ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူမထံမွ ကၽြန္ေတာ့္ညီ ကေလး သာသလား မာသလားမ်ား ေမးခြန္းထုတ္ခံရၿပီဆိုလွ်င္ သူမ လက္ပံသိုက္တြင္ ဆက္ရက္မ်ားလာမနားေသာ ေန႔ ျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္သိသည္။ ႏြားမ်ားသည္ သေဘၤာသားအလုပ္ျဖင့္ အလြန္အဆင္ေျပေၾကာင္းလည္း တစ္ဆက္တည္း ခန္႔မွန္းမိသည္။ ႏြားမ်ား က်န္းမာပါေစ။ ကၽြန္ေတာ္ ႏြားသားကို ဘုရားကို ရာသက္ပန္လွဴလိုက္ပါၿပီ။ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ ၏ ေသြးသားဆႏ္ၵကို ဘယ္ေသာအခါမွ် ကၽြန္ေတာ္ မျငင္းဆိုခဲ့ဖူးပါ။ ကၽြန္ေတာ္ဟာလည္း တစ္ခါတေလေတာ့ လူယဥ္ေက်း တစ္ေယာက္ျဖစ္ခြင့္ရွိသင့္တယ္မဟုတ္လား။ လူ႔သမိုင္းမွာ အားႏြဲ႕တဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဆႏ္ၵတစ္ေခ်ာင္းကို ျငင္းဆိုမႈေလာက္ ႐ိုင္းစိုင္းတဲ့ အျပဳအမူရွိပါေတာ့မလား။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ဣတ္ၳိယ၀ါဒီတစ္ေယာက္ေတာ့ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပလည္း ဣတ္ၳိခ်၀ါဒီေလာက္ေတာ့ျဖစ္ေၾကာင္း ကုိယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အာမခံရဲသူပါေလ။ သူမဘက္မွ သာဓုမေခၚ၊ အမွ်မေ၀ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ေရစက္ခ်ၿပီးၿပီဆို ေခၽြးစက္လက္ျဖင့္ ကုိယ့္အခန္းသို႔ ျပန္၀င္ၿပီး ခုတင္ဆီ သြား၍ အဖံုးကို ပိတ္ကာ တစ္ညတာကို ႏွစ္ၿခိဳက္စြာ အိပ္စက္ရေပဦးေတာ့မည္။ ေျပာဖို႔ ေမ့ေနေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ခုတင္မွာ အထဲတြင္ လူႏွစ္ေယာက္ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ သြတ္သာသြင္းသာရွိေသာ “ပါရမီေတာ္ေခါင္းတလား”တစ္လံုး ျဖစ္သည္။ လင္စံုမယားစံု အတူတူ အေသ ထြက္ထြက္ႏုိင္ရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ေရာင္းေသာ ၂၁ ရာစုေခါင္းလုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏ ဂ်လန္းစိတ္ကူးႀကီးျဖစ္သည္။ မိဘမ်ားမွာ ေနာက္ဘ၀တြင္ ပါရမီျဖည့္ဖက္ျဖစ္ကံေခသည္ထင့္။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ မရည္စူးပါဘဲ ဆိုးေမြေကာင္းေမြတစ္ခုအေနနဲ႔ ဆက္ရွိေနခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ေခါင္းတလားအဖံုးကို ပိတ္၍ အိပ္ေသာေၾကာင့္ အသက္႐ွဴ မ၀မည္ကိုေတာ့ စိတ္ပူစရာ မလိုပါ။ ကၽြန္ေတာ္က အိပ္ရင္း အၿမဲေလလည္တတ္တဲ့သူ မဟုတ္လား။ တစ္ခါတေလ အိမ္လာအိပ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းတခ်ဳိ႕ကေတာင္ ဘာသံလဲဟ ေမးယူရေလာက္ေအာင္ကုိပါပဲ။ သြားမ်ားၾကားတြင္ ႂကြက္သားအစအန ေတြ ညပ္က်န္ေနေသာ ညမ်ားတြင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္အိပ္မက္ဆိုးေတြ မက္တတ္ပါသည္။ ခင္ဗ်ားမွာ သံုးလက္စ သြားၾကား ထုိးတံေလးတစ္ေခ်ာင္းေလာက္မ်ား မရွိ ဘူးလား မိတ္ေဆြ?
သိုးထိိန္း(အႏ္ၲိမ)




ေနေရာင္
ငါ့အတြက္ အမွာစကားတစ္ခု မင္းမွာ ရွိေနသလိုပဲ
ငါ့ညစားပြဲေပၚက
ဖုန္မႈန္႔ေတြအေၾကာင္းကို ေျပာျပမွာလား
သူတုိ႔က မင္းရဲ႕ ဒုက္ၡနဲ႔ ထုိက္တန္ရဲ႕လား

မင္းရဲ႕ ေဖာက္ထြင္းခ်က္ေတြမွာ လက္ေဗြရာမက်န္ခဲ့ဘူး
ငါ့ေဖာက္ထြင္းခ်က္ကလည္း တိတ္ဆိတ္လို႔
အေကာင္းဆံုး အာ႐ံုျဖန္႔ၾကက္မႈေတြကို ညဘက္မွာ ငါလုပ္ေဆာင္တယ္
မင္းကေတာ့ မင္းရဲ႕ အလုပ္ကို အရိပ္ေတြရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ေပါ့

ျပဇာတ္တစ္ပုဒ္ကို ဇာတ္တုိက္ေနတဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြလို
အေ၀းက အခန္းေထာင့္ေတြဆီ
အနက္ေရာင္ဇာတ္ေဆာင္ေတြ ဆုတ္ခြာသြားၾကၿပီ
မင္းရဲ႕ အလင္းေတာက္ေလာင္ေနတဲ့ အာ၀ဇ္ၨန္းကို
ေမွ်ာ္လင့္ရင္းနဲ႔ တုိ႔ေတြထိုင္ေနရစ္ခဲ့တယ္

မင္းက တစ္ခုခုေျပာခဲ့ရင္ေတာင္ ငါဘာမွထူးၿပီးသိလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး
မနက္စာ သံုးေဆာင္လို႔ၿပီးၿပီ
ေကာ္ဖီလက္က်န္ေတြက ၪဏ္အလင္းကို ေပးမေနခဲ့ဘူး
အစာေကၽြးခ်ိန္ ျခေသၤ့ေလွာင္အိမ္တစ္ခုလို
ငါ့ေျခဖ၀ါးေအာက္ ၾကမ္းျပင္ဟာ နီရဲသြားခဲ့ၿပီ။
အဒိုးနစ္
(ျမန္မာဘာသာ ကူးေျပာင္းဖလွယ္သူ)