Saturday, December 19, 2009

ႏုိးထလာၿပီးေနာက္၊ တစ္ေယာက္မက်န္…



တစ္ေနကုန္ျပန္၊ ငါ့ရုပ္နာမ္၊ ေသရန္တစ္ရက္ ၊ နီးခဲ့ၿပီ
ေစာေစာထ မ်က္ႏွာသစ္၊ သြားတုိက္၊ အိပ္ယာသိမ္း
ၿပီးေနာက္၊ ကေျပာင္းကျပန္ အေတြးနဲ႔ မနက္ခင္းေလကုိ အားပါတရ ရွဴလုိက္ပါ
ေလာကႀကီးရဲ႕ တဒဂၤမွာ၊ လူသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ မူ၀ါဒေတြ၊ အထာေတြ၊ သုိးပုတ္ေနခဲ့တယ္
ဆက္သြယ္မႈဧရိယာ အျပင္ပက အသံလႈိင္းေတြက နားနဲ႔မဆန္႔၊ မဂၤလာရွိပါစ၊ ကမၻာေျမ
ထုတ္ျပန္ခ်က္အသစ္မွာ၊ မမွ်တတဲ့ လူ႔ဘ၀တန္ဖုိးအေသေတြနဲ႔၊ ပႏၷက္ခ်၊ တူးဆြ၊ ရွင္းမရ
အထားအသုိ မမွန္တဲ့ ၀ါက်တစ္ေၾကာင္းလုိ၊ ပ်င္းရိဖြယ္ လူ႔အျဖစ္မွတ္တမ္း၊ အသုံးမက်၊ ရႈံးရ
ေျပးလုိက္ပါ၊ ပန္းတုိင္တစ္ခုရဲ႕ ခပ္မွိန္မွိန္ တန္ဖုိးမဲ့ အရာတစ္ခုေတာ့ ေတြ႕လိမ့္မယ္
ဟုတ္တယ္၊ စိတၱဇလူရမ္းကားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေၾကြးေၾကာ္သံထဲကေန ရုန္းထဖုိ႔ လုိတယ္
ပုံရိပ္၊ ရုပ္လုံးမၾကြ၊ ေခါင္းမာလာယုံသက္သက္၊ အမယ္ဘုတ္ရဲ႕ သူ႔ခ်ည္ခင္လုိ၊ ရႈပ္ေထြး လိမ္ပြ
ဒီေကာင့္အေၾကာင္းေတာ့ မေျပာတာပဲေကာင္မယ္၊ နားထင္ေသြးေရာက္ၿပီး၊ သီအုိရီေတြကုိ ေခါင္းပုံျဖတ္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ ပါရဂူရဲ႕ သိဒၶတၳဆန္ဆန္ ပုံျပင္ေတြနဲ႔ တတ္ေယာင္ကားနဲ႔ ေဖာက္တယ္
ေျပးလုိက္ပါ၊ ႏုိးထၿပီးတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္၊ ထေျပးဖုိ႔ မေမ့ပါနဲ႔၊ တစ္ေယာက္မက်န္ေပါ့
ယုတိၱဆုိတာ တန္မွ၊ တန္မွ ယုတၱိရွိမယ္၊ လူတုိင္းလူတုိင္း ေရေကာင္းေရသန္႔ ေသာက္ႏုိင္ပါရဲ႕လား
ေလကုိ ၀လင္စြာ ရွဴသြင္းႏုိင္ပါရဲ႕လား၊ ထမင္းနပ္မွန္ေအာင္ စားသုံးႏုိင္ပါရဲ႕လား၊ သစၥာရွိပါ ကမၻာေျမ
လမ္းေဖာက္တယ္၊ ေျခလက္အဂၤါမစုံဘဲနဲ႔၊ ဒီလမ္းခရီး မတြင္က်ယ္ႏုိင္ပါ၊ သိပါစ၊ အသင္လူသား
ေရာမျပည္ႀကီး၊ အိပ္ယာႏုိးဖုိ႔လုိသလုိ၊ စစ္ေငြ႕ေတြ ရိပ္သိမ္းဖုိ႔ ႏ်ဴကလီးယားလက္နက္ကုိ ခ်လုိက္
ၿပီးေတာ့၊ တစ္ေယာက္မက်န္၊ အိပ္ယာေစာေစာထ၊ ေလသန္႔ရွဴ၊ ေရ၀၀ေသာက္၊ ၿပီးေနာက္
ခင္မ်ားလည္းခင္မ်ားအတုိင္း၊ ကုိယ့္လမ္းကုိ ေလွ်ာက္ရင္း လက္ဆဲြႏုတ္ဆက္၊ ေပြ႕ဖက္
ကေလးငုိသံေတြ တိတ္ပါ၊ ညေရာက္ရင္ ႏွစ္ၿခိဳက္စြာအိပ္ပါ၊ တံဆိပ္ကပ္တာေတြ ေရွာင္ပါ
ေျခတစ္လွမ္း သာတယ္ဆုိတာ၊ ဘယ္ေျခကစလွမ္း၊ ညာေျခကစလွမ္းတာလား၊ စိစစ္ပါ
ဒီလုိဆုိရင္..
တစ္ေယာက္မက်န္၊ ႏုိးထလာၿပီးေနာက္၊ ကုိယ့္လမ္းကုိ ေလွ်ာက္လုိ႔ရၿပီေပါ့။
ေမာင္မင္းစုိး

ယဥ္ေက်းမႈသည္ မည္သူမွ် တားဆီး၍မရပါ၊ သုိ႔ေသာ္........

ယဥ္ေက်းမႈသည္ တစ္ျပည္တစ္ျပည္အတြက္ အေရးပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ႏုိင္ငံတုိင္းသည္ မိမိ၏ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့ထုံးစံ၊ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒသမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ေသာ တုိင္းျပည္ ကုိ ႏုိင္ငံတုိင္းလုိလုိက ခ်ီးမြမ္းေထာပနာၾကသည္။ ဂုဏ္ယူဖြယ္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳၾကသည္။ ျမန္မာတုိ႔ရဲ႕ မရုိးႏုိင္တဲ့ ရႊင္ျပျပ၊ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ အၿပဳံးကုိ ကမၻာကအသိမွတ္ျပဳၾကသည္။ ထုိ႔အတူ ကုိယ္ေနဟန္ ေၾကာ့ေၾကာ့ႏွင့္ ရုိးရာ လုံျခည္မ်ားျဖင့္ တင့္လွေပဟန္ အသြင္အျပင္ကုိလည္း အသိမွတ္ျပဳၾကသည္။ ထုိ႔အတြက္ ကမၻာႀကီးရဲ႕ စဲြမက္စရာေကာင္း ေသာ အေနအထုိင္၊ အျပဳအမူမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာ တုိင္းျပည္တစ္ခု၏ ယဥ္ေက်းမႈကုိ အမ်ဳိးသားေရး တာဝန္အျဖစ္ လူတုိင္းလုိက္နာ၊ က်င့္ႀကံ၊ ထိန္းသိမ္းၾကမည္ဆုိလွ်င္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကုိ ကမၻာက ဆက္လက္ၿပီး အတုယူဖြယ္ အျဖစ္ အသိမွတ္ျပဳၾကမည္ပင္ျဖစ္သည္။
အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ျမန္မာတုိ႔၏ ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ားသည္ ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားမွ ဆင္းသက္လာ ျခင္းျဖစ္သည္။ ဘာသာတရား၏ အဆုံးအမမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖစ္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားေၾကာင့္သာ အခုထိ ကမၻာႀကီးရဲ႕ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းကုိ ခံေနရဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ေလာကပါလတရား ႏွစ္ပါးျဖစ္တဲ့ ဟိရီ၊ ၾသတၱပၸဆုိတဲ့ တရားႏွစ္ ပါးကုိ လက္ကုိင္ထားၿပီး ေရွးျမန္မာအစဥ္အဆက္ ေစာင့္ထိန္း၊ က်င့္သုံး၊ လုိက္နာခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ဟု ဆုိလွ်င္မွားမည္ မဟုတ္ေပ။ ဟိရီ၊ ၾသတၱပၸဟူသည္ အရွက္၊အေၾကာက္ျဖစ္သည္။ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ျပဳရမည္ကုိ ရွက္ျခင္းေၾကာက္ ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထုိတရားႏွစ္ပါးသည္ ေလာကႀကီးကုိ အစဥ္သျဖင့္ေစာင့္ေရွာက္ေနေသာ တရားႏွစ္ပါးပင္ျဖစ္သည္။ ထုိအတူ ျမန္မာတုိ႔၏ ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ကုိ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းေနျခင္း၏ ပင္မတရားဟု ဆုိလွ်င္လည္း မွားမည္မဟုတ္ေပ။ အရွက္၊ အေၾကာက္ဆုိတဲ့ တရားႏွစ္ပါးျဖင့္ ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ကုိ ထိန္းသိမ္းၾကမည္ဆုိလွ်င္ ကမၻာ့သမုိင္းမွာ ဆက္လက္ၿပီး ယဥ္ေက်းမႈမ်ားျဖင့္ ေကာင္းမြန္စြာ ခ်ီတက္ႏုိင္မည့္အေျခအေနအျဖစ္ တည္ရွိေနေပ လိမ့္မည္။
အထက္ကဆိုခဲ့သလုိ ယဥ္ေက်းမႈသည္ တားဆီးလုိ႔ေတာ့ ရမည္မထင္၊ သုိ႔ေသာ္ တားဆီးသည္ေတာ့မဟုတ္၊ ေမ့ေလ်ာ့ေနၿပီး ထင္ရာစိုင္းကာ အတားအဆီးမရွိ ခရားေရလႊတ္သလုိ ယုိက်လာမည့္ ပ်က္စီးေတာ့မည့္အေျခအေနကုိ ဝုိင္းဝန္းထိန္းသိမ္းၾကမည္ဆုိလွ်င္ အားေကာင္းေသာ စရုိက္လကၡဏာမ်ားျဖင့္ ဆက္လက္ရပ္တည္ၾကမည္ဆုိလွ်င္ အတိုင္းမသိ ဝမ္းသာစရာပင္ျဖစ္သည္။ အေနာက္ယဥ္ေက်းမႈမ်ား ကူးစက္လာမွ လူမ်ဳိးေရးတင့္တယ္လာ မည္ဆုိလွ်င္ေတာ့ ထုိအယူ အဆကုိ ကန္႔ကြက္တားဆီးၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ယဥ္ေက်းမႈေလာက္ ကူးစက္ျပန္႔ႏွံ႔ကာ ဝတ္စားတတ္ကာမွ်ျဖင့္ေတာ့ တုိးတက္မႈဟု ဆုိလွ်င္ ထုိအဆိုကုိ ျငင္းပယ္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ဖက္ရွင္ဆုိသည့္စကား လုံးသည္ ေတာ္ေတာ္ေလးတြင္ တြင္က်ယ္က်ယ္ျဖစ္လာသည္။ ေကာင္းပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ သရုပ္ပ်က္ဝတ္စားဆင္ ယဥ္မႈကုိေတာ့ တားျမစ္သင့္သည္။ ေတာ္ေတာ္ေလးလည္း ေပါမ်ားလာသည္။ သရုပ္ပ်က္သလား၊ မပ်က္သလားေတာ့ သူတုိ႔အေနနဲ႔ သိျမင္လိမ့္မည္မဟုတ္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေတာ္ သူႀကိဳက္လုိ႔ သူဝတ္တာပဲမဟုတ္လား။ ဆုိေတာ့ သူႀကိဳက္လုိ႔သူဝတ္လုိက္ေသာ ျပည္သူ႕အခ်စ္ ေတာ္မ်ား၏ ဖက္ရွင္မ်ားသည္ တစတစကူးစက္လာေနရာ၊ ေဘာင္ဘီ တုိတုိ၊ စကတ္တုိတုိ၊ ဟုိေပၚဒီေပၚမွသည္ ပုရိသမ်ား ကုိ သြားရည္ယုိက်သည္အထိ ကူးစက္လာေနေသာ ဖက္ရွင္မ်ဳိး၊ ဒီဇုိင္းမ်ိဳး၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈမ်ဳိးကုိေတာ့ အလုိမရွိပါ။ ဒီေတာ့ ေစာဒကတက္လာလိမ့္မည္။ ''မင္းအလုိမရွိေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ''ေပါ့။ ဟုတ္ပါလိမ့္မည္။ ဘာမွမျဖစ္ပါ၊ သို႕ေသာ္ သရုပ္ပ်က္ဝတ္စားဆင္ယင္မႈသည္ ဗုဒၶတရားေတာ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာ ျမန္မာတုိ႔၏ ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ မ်ား တစတစ တိမ္ေကာပေပ်ာက္လာေနခဲ့သည္။ တုိင္းျပည္တစ္ခု၏ ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈသည္ တုိင္းျပည္တစ္ခု၏ အဓိက ပင္ပစီးေမ်ာလာရာ သုံးမကုန္၊ ျဖဳန္းမကုန္ႏုိင္ သည့္ ေရကန္ႀကီးျဖစ္သည္။ အဆုိပါေရကန္ႀကီးအား ေနာက္က်ဳေအာင္ ဖ်က္လုိဖ်က္ဆီး လုပ္မည့္သူကုိ မ်ားေသာ အားျဖင့္ လူသားမ်ားက လက္ခံႏုိင္ၾကလိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။
ရုပ္ရွင္မင္းသားႀကီး ကုိေက်ာ္ဟိန္းတုိ႔ စန္းထစဥ္အခ်ိန္က သရုပ္ပ်က္ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈျဖင့္ ျပည္သူလူထုကုိ အသုံးေတာ္ခံရာ၊ ျပည္သူလူထု၏ ဆဲဆုိ၊ ႀကိမ္းေမာင္းသံမ်ား ပဲြခင္းတစ္ခုလုံး ပ်ံ႔ႏွံ႔ခဲ့ဖူးသည့္ သာဓကတစ္ခုကုိ ဖတ္မိ ဖူးသည္။ အုိးေဝဂ်ာနယ္ထဲျဖစ္သည္။ ထုိစဥ္က ပ်ဥ္မနား ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူ ဘုရားပဲြမွာ ေက်ာ္ဟိန္းတုိ႔ ေတာက္ပေနသည့္ အခါျဖစ္သည္။ ထုိပဲြမွာ ေက်ာ္ဟိန္းႀကီးရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈေၾကာင့္ ''ေက်ာ္ဟိန္းအလုိမရွိ''မရွိဆုိသည့္ အသံသည္ ပဲြၾကည့္လာသူ ပရိသတ္မ်ား၏ ေအာ္ဟစ္ဆဲဆုိၾကသည္အထိ ျဖစ္ခဲ့သည့္ သာဓကတစ္ခုရွိခဲ့ဖူးေလသည္။ ယခုလည္း ထုိကဲ့သုိ႔ ပရိသတ္ကုိ ထီမထင္သည့္ သေဘာျဖင့္ သရုပ္ပ်က္ဝတ္စားဆင္ယင္မႈမ်ား တုိးတုိးလာေနခဲ့သည္။ ရင့္နာစရာ ျဖစ္ေနၾကရသည္။ လူရႊင္ေတာ္တစ္ေယာက္ ျပက္သလုိ ဒီလုိ ဟုိေပၚဒီေပၚ ဝတ္စားဆင္ယင္တာ မင္းကမႀကိဳက္ဘူး လားဆုိေတာ့ ဟီး ႀကိဳက္တာေပါ့တဲ့။ ဟုတ္ပါလိမ့္မည္၊ ပုရိသမ်ား၏ ယုိသူမရွက္၊ ျမင္သူရွက္ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈမ်ဳိး ကုိေတာ့ ႀကိဳက္ၾကပါလိမ့္မည္။ ဒါကုိ အျပစ္ဆုိစရာမလုိ၊ ယုိသူမရွက္ေသာေၾကာင့္ပင္ မဟုတ္ပါေလာ။
ကာမရာဂကုိ ထႀကြေစေသာ အဆုိပါအမူအရာမ်ားျဖင့္ ပုရိသမ်ားအား ဆဲြေဆာင္မႈသည္၊ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ကုိ အကုသုိလ္ျဖစ္ေစသည္ဟု ဆုိလုိက္လွ်င္ လြန္သည္ဟုဆုိေကာင္းဆုိေပလိမ့္မည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိအဆုိကုိသည္ကား ဗုဒၶရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အဘိဓမၼာတရားသေဘာအရ ၾကည့္ျမင္ဆုိလွ်င္ သက္ေရာက္မႈႏွစ္ခုစလုံးသည္၊ အကုသုိလ္တဏွာ ရာဂေလာဘ စိတ္မ်ား ယိုစီးေစမႈဟု ဆိုရမည္ပင္ျဖစ္သည္။ သုိ႔အတြက္ အဆုိပါ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈမ်ဳိးကုိ ေရွာင္ရွားေစလုိသည္။ အဓိကအားျဖင့္ ျပည္သူ႔အခ်စ္ေတာ္ဆုိသည့္ ဂုဏ္ပုဒ္ကုိ ထမ္းေဆာင္ေနသည့္ အႏုပညာသမားမ်ားအေနျဖင့္ အထူးသျဖင့္ လုိက္နာသင့္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ျပည္သူလူထုသည္၊ သူတုိ႔ဘာေတြလုပ္ေနသည္၊ ဘာေတြဝတ္စားေနသည္ကုိ အၿမဲတန္းေစာင့္ၾကည့္လွ်က္ အတုယူေနၾကေသာ ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။
ေနာက္တစ္ေယာက္အေၾကာင္းကုိ ေျပာျပရမည္ဆုိလွ်င္ ေလဘာတီမျမရင္ဆုိလွ်င္ ထုိေခတ္ထုိအခါက လူရႊင္ေတာ္ေတြကအစ မေနာက္ေျပာင္ရဲသလုိ၊ ေနာက္ေျပာင္မႈကုိလည္းမႀကိဳက္ခဲ့ေသာ အၿငိမ့္မင္းသမီး မျမရင္ျဖစ္ သည္။ သူနဲ႔အမွန္တကယ္ အသံေရာ၊ ရုပ္ေရာ၊ အမူအရာေရာ ေကာင္းၿပီး၊ သရုပ္ေဆာင္မ်ား ေခတ္ၿပဳိင္အျဖစ္ ေပၚခဲ့ဖူးသည္။ ထုိသူမ်ားက ဥၾသဘေသာင္း၊ ဥကၠလာ-မေအးၾကည္၊ ယုဝတီ-ျမေသာင္း၊ ဥၾသမယ္တင္စသျဖင့္ အသံေကာင္း၊ ရုပ္ေခ်ာ တဲ့ မင္းသမီးေတြ၊ အဆုိေတာ္ေတြ ေခတ္ၿပဳိင္ေပၚခဲ့ဖူးသည္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိထဲတြင္ ေလဘာတီမျမရင္သည္ သူတုိ႔ထက္ ထူးကဲစြာ ေက်ာ္ၾကားခဲ့သည္။ '' ေၾသာ္..ျမရင္၊ ျမရင္ ခ်စ္ၾကေပသရွင္၊ ေျပတခြင္'' ဆုိသည့္ အသံေတြဟာ အခုထိ လူထုရဲ႕ အသည္းစဲြျဖစ္ၿပီး ႏုတ္ဖ်ားမွာ ဆုိေနၾကဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ဒါဟာ သူ႔ရဲ႕အမ်ားနဲ႔ မတူတဲ့ အခ်က္ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။
သူမဟာ အသံမွာလည္း တမူထူးျခားလုိ႔ '' အသံမင္းသမီး''လုိ႔ပင္ ေခၚရေလာက္ေအာင္ပင္ ေကာင္းခဲ့သည္။ ထုိအတူ အကလည္းေကာင္းသည္။ ရုပ္ကလည္း အမ်ားထက္မသာေသာ္ျငား ခ်စ္စရာအမူအရာျဖစ္သည္။ အမ်ားထက္သာ သည္ကား အျခားမဟုတ္၊ သူမဟာ မကလက္သလုိ၊ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လီတဲ့ အျပဳအမူမ်ိဳးအလ်င္းမရွိ၊ ေနာက္ မိန္းမတုိ႔ ဣေျႏၵေရႊေပးလုိ႔မရဆုိသလုိ ဣေျႏၵရရေနထုိင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ သူမဟာ ပုရိသေတြကုိ သရုပ္ပ်က္တဲ့ အဝတ္အစား၊ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆုိ လုံးဝမလုပ္၊ ဒါမ်ဳိးေတြကုိ ႀကိဳက္လည္းမႀကိဳက္၊ ျမန္မာဆန္ဆန္ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆုိ၊ အေနအထုိင္၊ ဝတ္စားဆင္ယင္ ထုံးဖဲြမႈျဖင့္ ေသဝပ္သပ္ရပ္လွတဲ့ စရုိက္လကၡဏာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ ဒါေတြကုိ အတု ယူၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ေလဘာတီမျမရင္ရဲ႕ အၿငိမ့္ကုိ သမီးျဖစ္ သူဟာ ဖခင္နဲ႔ အတူၾကည့္ႏုိင္သည္။ ညစ္ညမ္းတဲ့ ျပက္လုံး လုံးဝမပါ၊ လူရႊင္ေတာ္ေတြအေနနဲ႕လည္း သူ႔ကုိ ေလးစားေတာ့ မျပက္ရဲၾက၊ ျပက္လွ်င္လည္း စုိးစဥ္းမွ်လက္မခံ၊ ဟုိတေလာ ေလးက ၾကည့္လုိက္ရတဲ့ ျပည္သူခ်စ္တဲ့ မင္းသမီးေတြရဲ႕ စကားနပန္းမ်ဳိးထဲက ျပက္လုံးေတြကုိ ေလဘာတီႀကီးသာ ၾကားလွ်င္ မည္သုိ႔ျဖစ္လိမ့္မည္မသိ။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ေျပာသလုိ '' ကုိယ့္လူေရ.. ဟုိတုန္းကေတာ့ မိန္းမတုိ႔ဣေျႏၵ ေရႊေပးလုိ႔မရေပမယ့္၊ အခုေတာ့ ေရႊေတာင္မဟုတ္ဘူး၊ ေငြေလာက္ေပးရင္ေတာင္ ရေနၿပီကြ'' ဆုိသလုိ ျဖစ္ေနၿပီးလား ေတာ့ မေျပာတတ္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆုိရေသာ္ ျမန္မာဆန္ဆန္ ဟန္ပန္အမူအရာနဲ႔ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္ ေၾကာ့ေမာ့လွပစြာ ဝတ္စားဆင္ ယင္မႈမ်ားျဖင့္ ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ကုိ ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းၾကမည္ဆုိလွ်င္ ကမၻာမွာ ျမန္မာတုိ႔ရဲ႕ မရုိးႏုိင္တဲ့ အသြင္အျပင္၊ အမူအရာမ်ားျဖင့္ ဆက္လက္ေတာက္ပေနလိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ သုိ႔အတြက္ ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ားကုိ အမ်ဳိးသားေရး တာဝန္တစ္ရပ္အေနျဖင့္ ဆက္လက္တာဝန္သိစိတ္နဲ႔ ထိန္းသိမ္းၾကမည္္ဆုိလွ်င္ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေကာင္းမလဲဆုိတာ စဥ္းစားၾကည့္ၿပီး ျပဳျပင္ၾကမည္ဆုိလွ်င္ အလြန္ေကာင္းေသာ တာဝန္တစ္ရပ္ျဖစ္ေနလိမ့္ဦးသာ၊ အထက္က ေျပာခဲ့သလုိ ယဥ္ေက်းမႈကုိ ဘယ္သူမွ် တားဆီး၍မရေသာ္လည္း၊ တာဝန္သိစိတ္နဲ႔ ေျပာျပျခင္းသက္သက္သာ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကုိမွ် ထိခုိက္နစ္နာလုိစိတ္ျဖင့္ ေျပာဆုိျခင္းမ်ဳိးမဟုတ္ေပ။
ေမာင္းမင္းစုိး(ေရႊနံ႔သာ)

ေရႊဆံပင္တံတားလမ္းျဖစ္ေပၚလာျခင္းအေၾကာင္း

ဆရာေတာ္မ်ား ယခုကဲ့သုိ႔ လမ္းမွာပဲ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးၾကရသည္


ယေန႔ စစ္ကုိင္းတုိင္း၊ မုံရြာခ႐ုိင္၊ ပုလဲၿမိဳ႔နယ္၊ ယင္းမာပင္ၿမိဳ႔နယ္အတြင္းရွိ ရြာေပါင္း(၆ဝ)ေက်ာ္ လူဦးေရ (၅)ေသာင္းေက်ာ္ မွီခုိၿပီး အေလာင္းေတာ္ကႆပဘုရားဖူးသြားရာ ပင္မလမ္းျဖစ္္ေသာ လယ္ေငါက္- ခ်င္ျပစ္ ေရႊဆံပင္တံတားလမ္းအတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ ေစတနာရွင္မ်ားရဲ႔ ပထမအႀကိမ္ ေရႊဆံပင္လွဴဒါန္းပြဲကုိ ေရာက္လာၾကတဲ့ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္အေပါင္းတုိ႔ ကုိယ္ေရာစိတ္ပါခ်မ္းသာၾကပါေစလုိ႔ ေရွးဦးစြာ ႏႈတ္ခြန္းဆက္သပါတယ္။

ဦးဇဥ္းအေနနဲ႔ အားလုံးစိတ္ဝင္းစားေနၾကတဲ့ ေရႊဆံပင္တံတားလမ္းျဖစ္ေပၚလာပုံကုိ သဒၶါ,ေစတနာပြားမ်ား ႏုိင္ၾကဖုိ႔ အက်ဥ္းမွ်ေျပာၾကားေပးသြားမွာျဖစ္ပါတယ္။တကယ္ေတာ့ ေရႊဆံပင္တံတားလမ္းဆုိတဲ့အမည္ဟာ မေမွ်ာ္ လင့္တဲ့ျဖစ္ရပ္ေလးကေန မထင္မွတ္ဘဲ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့တယ္လုိ႔ ေျပာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေရႊဆံပင္အေၾကာင္း ေျပာရရင္ ဒီလမ္းႀကီးစတင္လုပ္ခဲ့ပုံကေန ေျပာမွျပည့္စုံပါလိမ့္မယ္။

တကယ္ေတာ့ ဦးဇဥ္းအေနနဲ႔ ဒီလမ္းႀကီးကုိ စတင္ေဆာင္ရြက္ေနတာ (၃)ႏွစ္နီးနီးရွိခဲ့ပါၿပီ၊ စိတ္ကူး ထည့္ခဲ့ တာကေတာ့ (၁ဝ)ႏွစ္နီးနီးရွိခဲ့ပါၿပီ၊ ဘာေၾကာင့္စိတ္ကူးခဲ့သလဲဆုိရင္ လြန္ခဲ့တဲ့(၁ဝ)ႏွစ္ေလာက္က ဦးဇဥ္းတုိ႔ရဲ႔ ဇာတိရြာရွိတဲ့ ဒီေဒသကို ကိစၥတစ္ခုနဲ႔ၾကေရာက္ခဲ့ၿပီး အျပန္မွာ ဦးဇဥ္းစီးတဲ့လုိင္းကားနဲ႔အတူ အသက္(၂ဝ) ေလာက္ပဲရွိေသးတဲ့ ဗုိက္နာေနတဲ့မိန္းကေလးလူနာတစ္ေယာက္ ေဆး႐ုံတက္ဖုိ႔ ပါလာခဲ့ပါတယ္၊ ေဆး႐ုံနဲ႔(၁ဝ)မုိင္ ေက်ာ္ေလာက္ပဲေဝးေပမယ့္ လမ္းကမေကာင္းလုိ႔ (၃)နာရီေလာက္ေမာင္းတာေတာင္ ေဆး႐ုံကုိမရာက္ေသးပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ လူနာမိန္းကေလးရဲ႔အေျခအေန ကိုၾကည့္လုိက္တဲ့အခါမွာ အသက္မရွိရွာေတာ့ဘူး။ ဦးဇဥ္းရဲ႔မ်က္စိေရွ႔မွာ မေသသင့္ဘဲေသသြားခဲ့ရၿပီး ေဆး႐ုံကုိ အခ်ိန္မွီမေရာက္ႏုိင္ခဲ့တာဟာ လမ္းမေကာင္းလုိ႔ဘဲလုိ႔တြက္ၿပီး၊ ငါေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ခဲ့ရင္ ဒီလမ္းႀကီးျပင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္လုိ႔စိတ္ကူးခဲ့ပါတယ္။ ဒီအျဖစ္အပ်က္မ်ိဳးေတြ ဒီလမ္းေပၚမွာ မၾကာခဏ ျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာလည္း သိေနရပါတယ္။

ဦးဇဥ္း မင္းကြန္းတိပိဋကနိကာယေက်ာင္းတုိက္မွာ တိပိဋကစာက်က္သီတင္းသုံးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာသမား မ်ားျဖစ္တဲ့ မင္းကြန္းတိပိဋကဆရာေတာ္မ်ားဟာ စစ္ကုိင္းနဲ႔မင္းကြန္းလမ္းကုိ ကတၱရာလမ္းအျဖစ္ေဖာက္လုုပ္ၾကလုိ႔ ဘုရားဖူးေတြ ေဒသခံေတြ အဆင္ေျပခ်မ္းသာၾကတာ ေတြ႕ျမင္ၿပီးေတာ့လည္း ဒီလမ္းႀကီးကို္ ျပင္ခ်င္စိ္တ္ ေတြျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒါနဲ႔ တိပိဋကစာကုိ ဆက္မလုပ္ႏုိင္တာအတူတူ အက်ိဳးရွိတာလုပ္မယ္ဆုိၿပီးဒီလမ္းႀကီးကုိ ျပင္ဖုိ႔ဆုံးျဖတ္လုိက္ၿပီး (၂ဝဝ၆ခု၁၂)လပုိင္းမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႔ ၾသဝါဒခံၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္ေက်းရြာ ေပါင္း(၆ဝ) ေက်ာ္မွဆရာေတာ္မ်ား၊ သက္ဆုိင္ရာ မ.ယ.က၊ ရ.ယ.ကမ်ားဖိတ္ၿပီး ပုလဲၿမိဳ႔နယ္ ရြာေနာင္ရြာမွာ အစည္းအေဝး စခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီအစည္းအေဝးမွာပဲ ေက်းရြာဆရာေတာ္ (၈ဝ)ေက်ာ္တုိ႔က တစ္ပါး(၅)ေသာင္းက်ပ္စီ လွဴမယ္ဆုိၿပီး အားေပးၾကတဲ့အတြက္ ဒီလမ္းႀကီးရဲ႔ ပထမဦးဆုံးအလွဴရွင္ေတြဟာ ဆရာေတာ္မ်ားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဦးဇဥ္းလည္းရြာေပါင္း(၆ဝ)ေက်ာ္ကုိ လွည့္လည္ၿပီး စည္း႐ုံးလုိက္တဲ့အခါ ပထမေတာ့ အေတာ္မလြယ္ ကူခဲ့ပါဘူး။ လမ္းႀကီးေကာင္းခ်င္ေပမယ့္ သိန္းရာေထာင္ခ်ီၿပီး ကုန္က်မယ့္ကိစၥဆုိေတာ့ အားလုံးကဝန္ေလး ေနၾက ပါတယ္။ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလုိ႔လည္း ထင္ေနၾကပါတယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ ဦးဇဥ္းစိတ္ကူးနဲ႔ အားလုံးလွဴႏုိင္မယ့္ ပုံစံတစ္ခု အစီစဥ္ဆြဲခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ တစ္ရြာဝင္တစ္ရြာထြက္ လွည့္္လည္ၿပီး စားဝတ္ေနေရး အခက္ခဲရွိလွ်င္ မလွဴၾကပါနဲ႔၊ ဒါေပမယ့္ အိမ္တုိင္းအိမ္တုိင္းမွာ ေန႔စဥ္အေလအလြင့္ ရွိတာေလးေတြ ရွိပါတယ္။ ဥပမာ ကြမ္းယာဖုိးေလးေတြ၊ မုန္႔ဖုိးေလးေတြ ေခြၽတာေပးၾကပါ။ တစ္ရာတတ္ႏုိင္သူကတစ္ရာ ငါးဆယ္တတ္ႏုိင္ သူူကငါးဆယ္ ေခြၽတာပါ။ အနည္းဆုံး ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ မုန္႔တစ္ခု,အေၾကာ္တစ္ခုဖုိး ေခြၽတာႏုိင္ရင္လည္း မနည္းပါဘူး။ ဒီလမ္းႀကီးအတြက္ ေန႔စဥ္ေခြၽတာၾကပါလုိ႔ စည္း႐ုံးလုိက္ပါတယ္။


ေရႊဆံပင္တံတား တည္ေဆာက္မည့္ ေခ်ာက္ရုိးေနရာ

တစ္ႏွစ္ၾကာတဲ့အခါမွာ တစ္ရာစုသူက (၃၆၅ဝဝ)က်ပ္၊ အနည္းဆုံး(၂ဝိ)စုုသူက (၇၂ဝဝ)က်ပ္ေလာက္လွဴႏုိင္ၿပီး၊ တစ္ႏွစ္ျပည့္တဲ့အခါမွာ (၁ဝဝ)စု (၅ဝ)စု ေငြေလးေတြက ဘယ္သူမွ မပင္ပန္းဘဲနဲ႔ သိန္း(၃ဝဝ)ေက်ာ္ (၄ဝဝ)နီးပါး စုေဆာင္းႏုိင္ခဲ့ပါတယ္၊။

(၂ဝဝ၇)ခုႏွစ္ကုန္ခါနီးမွာ စစ္ကုိင္းတုိင္း တုိင္းမွဴး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ျမင့္စုိးကိုဖိတ္ၿပီး အကူအညီေတာင္းတဲ့အခါ တုိင္းမွဴးက ဝမ္းသာစြာနဲ႔ လိုအပ္တဲ့စက္ယႏၲယားေတြ ကူညီေပးလုိ႔ အခ်ိန္တုိအတြင္းမွာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုိင္ခဲ့ပါတယ္။ တုိင္းမွဴးက အခါအားေလ်ာ္စြာ လုိအပ္သလုိ ပံ့ပုိးၿပီး ဆက္သြယ္ေရးအဆင္ေျပဖုိ႔ ဖုံးတစ္လုံးလဲ ကူညီထားပါတယ္။

(၂ဝဝ၇၊ ဝ၈)ႏွစ္ႏွစ္လုံး တစ္ဖက္ကလမ္းတံတားေတြလုပ္ရင္း တစ္ဖက္ကလည္း ဦးဇဥ္းနည္းနဲ႔ လွည့္လည္ စည္း႐ုံးခဲ့တာ (၂)ႏွစ္အတြင္း သိန္း(၈)ရာေက်ာ္အထိ ရရွိခဲ့ပါတယ္။

(၂ဝဝ၉)ခုႏွစ္ေရာက္တဲ့အခါမွာ တစ္ကမၻာလုံးစီးပြားေရးၾကပ္တည္းၾကတာ ဒီနယ္ေျမမွာလည္း ၾကပ္တည္း ၾကေတာ့ ဦးဇဥ္းတုိ႔အေနနဲ႔ အလွဴခံဖုိ႔ဝန္ေလးေနပါတယ္၊ လမ္းကလည္း တစ္ဝက္ တစ္ပ်က္ပဲျပီးေသးေတာ့ က်န္တဲ့အပုိင္း နည္းနည္းၿပီးၿပီးဆုိၿပီး၊ ဦးဇဥ္းတုိ႔ကုိယ္တုိင္လည္း စိတ္တူကုိယ္တူ ကုိရင္, ဦးဇဥ္း(၁ဝ)ပါး၊ ေစတနာဝန္း ထမ္းေက်ာင္းသား (၁၅)ေယာက္နဲ႔ လမ္းေပၚမွာတဲထုိးေနၿပီး လုပ္ကုိင္ၾကတယ္။ ဦးဇဥ္းေတြေတာင္ လုပ္ၾကေသး တာဆုိၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္ရြာေတြက ဒကာ/ဒကာမေတြကလည္း မေနၾကပါဘူး။ ဝုိင္းဝန္းၿပီး လုပ္အားဒါနေတြေပးၾကတာ ကုသုိလ္ရလြန္းလုိ႔ ေပ်ာ္လြန္းလုိ႔ဆုိၿပီး မိုင္(၃ဝ)ေလာက္ေဝးတဲ့ရြာေတြကအထိ လုပ္အားဒါနေတြ လာေရာက္လုပ္ ေဆာင္ၾကပါတယ္၊။






လုပ္အားဒါန ျပဳသူမ်ားကလည္း ဒီလုိပဲ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္


ၿပီးခဲ့တဲ့ (၁၃၇ဝ)ခု တပုိ႔တြဲလျပည့္ေန႔က ထူးထူးျခားျခား လုပ္အားဒါနအဖြဲ႔တစ္ဖြဲ႔ ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ ဆားလင္းႀကီးၿမိဳ႔နယ္ ကံကုန္းရြာကပါ။ ဦးဇဥ္းတုိ႔အေနနဲ႔ တာဝန္ႀကီးမွာစုိးလုိ႔ လူ(၁ဝဝ)ေလာက္ပဲ လာၾကပါလုိ႔ ကန္႔သတ္ထားတဲ့ၾကားက တားလုိ႔မရဘဲ လုိက္လာၾကတာ လူေပါင္း(၄ဝဝ)ေက်ာ္သြားပါတယ္။ အဲ့ဒီအထဲမွာ ကုိစံဖဲဆုိတဲ့လူတစ္ေယာက္က က်န္းမာေရးမေကာင္းဘဲလုိက္လာခဲ့ပါတယ္။ မေသခင္ ကုသုိလ္ရဖုိ႔ အေရးႀကီးတယ္။ ေသလွ်င္ေသပါေစဆုိၿပီး ေစတနာထက္သန္စြာနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္္ပဲလုိက္လာခဲ့ပါတယ္။ ေန႔လည္(၁၁)နာရီေလာက္မွာ ရြာတစ္ရြာကလာလွဴတဲ့မုန္႔ေတြကုိ သူကုိယ္တုိင္လုိက္ေဝရင္း အေပ်ာ္လြန္ၿပီး အသက္႐ႈရပ္သြားပါတယ္။ ဦးဇဥ္းတုိ႔လည္း ဘာမွမတတ္ႏုိင္လုိက္ဘူး။ (၁၅)မိနစ္အတြင္းမွာပဲ ေသဆုံးသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ႔မိဘ, ေဆြမ်ိဳး,မိတ္ေဆြေတြ အားလုံးကေတာ့ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ေဆာက္ရြက္ရင္း ျမတ္ေသာေသျခင္းနဲ႔ေသရတာ ဇီဝိတဒါနအသက္လွဴရတာဆုိၿပီး ေက်ေက်နပ္နပ္ဂုဏ္ယူခဲ့ၾကပါတယ္။ လမ္းဆရာေတာ္ေတြကုိယ္တုိင္ ကုိစံဖဲ ရက္လည္တဲ့ေန႔မွာတစ္ႀကိမ္၊ (၁၅)ရက္ေျမာက္မွာ တစ္ႀကိမ္၊ ကုိစံဖဲကုိ ဂုဏ္ျပဳပြဲက်င္းၿပီး အမွ်ေဝတုိင္ တည္ခဲ့ၾကပါတယ္၊ ''ကုိစံဖဲေရ၊ ဒုိ႔ရဲ ့ကုိသုိလ္အမွ် ေဝမႈ႔ကုို လိုအပ္ေနတဲ့ ဘဝမ်ဳိးမွာ ေရာက္ေနရင္လည္း သာဓုေခၚပါ၊ တုိ႔လမ္းႀကီးေအာင္ျမင္ဘုိ႔ရာ ခက္ခဲေနပါတယ္။ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္တဲ့ဘဝမ်ဳိးမွာ ေရာက္ေနရင္လဲ စြမ္းႏုိင္သလုိ ကူညီေပးပါလုိ႔ တုိင္တည္ခဲ့ၾကပါတယ္'' အမွ်ေဝတုိင္တည္ၿပီး လမ္းျပဳျပင္ေရး တဲေက်ာင္းစခန္းကုိ ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ အဲဒီေန႔မွာပဲ ပုထုိးသာရြာသူေလး မမ်ဳိးေအးဆုိတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္က လွဴခ်င္စိတ္ေပၚလာလုိ႔ဆုိၿပီး သူဆံပင္ေလးျဖတ္ေရာင္းကာ လမ္းအတြက္ဆုိၿပီး လာေရာက္လွဴဒါန္းခဲ့ပါတယ္။ ဒီမိန္းက ေလး လွဴတာျမင္ၿပီး ေနာက္ေန႔မွာပဲ ပုထုိးသာရြာကအမ်ဳိးသမီး (၄ဝ)ေက်ာ္က တစ္ၿပိဳင္တည္း ဆံပင္ေတြျဖတ္လာၿပီး အလွဴခံေပးဖုိ႔ ေတာင္းဆုိလာၾကပါတယ္။ တစ္ျခားရြာေတြက အမ်ဳိးသမီးေတြလည္း လွဴခ်င္ေနၾကတဲ့အေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားၾကေတာ့ ဦးဇင္းအေနနဲ႔ စဥ္းစားေပးရပါေတာ့တယ္။ ဆံပင္ေတြ လမ္းတံတားအတြက္လွဴတာဟာ ဒါနဥပပါရမီေျမာက္လုိ႔ ဘုရားခ်ီးမြမ္းတဲ့ ကုသုိလ္လဲျဖစ္တယ္။ ေဒသနဲ႔ တုိင္းျပည္အတြက္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈလည္း ရွိတယ္။ ဘယ္သူ႔ေပၚမွလည္း နစ္နာထိခုိက္မႈ မရွိဘူးလုိ႔ သံုးသပ္ၿပီး ဆံပင္နဲ႔အနည္းဆုံး တံတားတစ္စင္းေလာက္ ၿပီးရမယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ၿပီး ''ေရႊဆံပင္တံတား'' တည္ေဆာက္မယ္လုိ႔ ေၾကျငာလုိက္ပါတယ္။ ေရႊဆံပင္တံတားလုိ႔ ၾကားရတဲ့အခါ ပါရမီဓာတ္ခံရွိတဲ့ အမ်ဳိးသမီးတုိင္း လွဴခ်င္စိတ္ေပါက္ၿပီး လွဴၾကတာ ပုလဲ, ယင္းမာပင္, မုံရြာ, ေခ်ာင္းဦး, မႏၲေလး, မိတၴီလာ စတဲ့ၿမဳိ႕ေတြပါ ဆက္တုိက္ပဲ လွဴၾကတာ အံၾသစရာအထိ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ၾကရပါတယ္။ မုံရြာမွာ ပိႆာခ်ိန္ (၁၅ဝ)၊ မိတၴီလာၿမဳိ႕ ပိႆာခ်ိန္ (၁၅ဝ)ေလာက္ရၿပီး မႏၲေလးၿမဳိ႕မွာ ပရိယတိၱသာသနာ့တကၠသုိလ္က အရွင္ဝါယမာနႏၵထံမွ အခ်ိန္ (၁ဝဝ)ေက်ာ္ရရွိၿပီး၊ အထူးသျဖင့္ မႏၲေလးၿမဳိ႕၊ ေျမာက္ျပင္ နဂါးပရိယတိၱစာသင္တုိက္ ဆရာေတာ္ႏွင့္ စာခ်ဆရာေတာ္မ်ား၊ နဂါးေက်ာင္းတုိက္မွ ေဝယ်ာဝစၥအဖြဲ႔မ်ား တစ္လခြဲေလာက္ ကုိယ့္အလုပ္ေတြ ေဘးဖယ္ၿပီး အက်ဳိးေဆာင္ေပးၾကတာ လူငါးေသာင္းေက်ာ္မွ ဆံပင္ပိႆာခ်ိန္ (၁၁ဝဝ)ေက်ာ္ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္သူေတြ ဘာပဲေျပာေျပာ ဆံပင္လွဴရတဲ့ ပီတိဟာ အလွဴရွင္ ကုိယ္တုိင္မွ အသိဆုံးျဖစ္မွာပါ။ တစ္ခ်ဳိ႕ဆုိရင္ ၾကက္သီးေမြးညႇင္းထတာေတြ ဝမ္းသာမ်က္ရည္က်တာေတြေတာင္ ေတြ႕ရွိခဲ့ရပါတယ္။

ကုိစံဖဲအေနနဲ႔ ဒီလမ္းႀကီးၿပီးေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္သလား၊ မေစာင့္ေရွာက္ဘူးလားေတာ့ အတိအက် မေျပာႏုိင္ပါဘူး။ ကိုစံဖဲေတာင္ အသက္စြန္႔လွဴေသးတယ္။ တုိ႔အေန႔နဲ႔ ဆံပင္ေလာက္လွဴရတာ ေက်နပ္ပါတယ္၊ လွဴသင့္ပါတယ္ ဆုိၿပီး အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ ပါရမီရွင္ေတြရဲ႕ သဒၶါ ေစတနာ ႏွလုံးသားကုိ ႏႈိးဆြေပးလုိက္တာကေတာ့ အမွန္ပါပဲ။

အသက္မ်ားစြာကယ္တင္ရင္း ဇီဝိတဒါန ေရႊဆံပင္လွဴၾကတဲ့ ပါရမီရွင္ေတြကုိ ေက်းဇူးတင္သလုိ၊ ပါရမီရွင္ေတြ လွဴႏုိင္ေအာင္ ကူညီေပးၾကတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြ၊ ကုိယ္တတ္တဲ့ ပညာနဲ႔ ကုိယ္အား၊ ဥာဏ္အား ကူညီေပးေနၾကတဲ့ ေဝယ်ာဝစၥ အက်ဳိးေဆာင္ေတြ အေျခေနမွန္ကုိ ေစတနာရွင္ေတြသိခြင့္ရေအာင္ တင္ျပေပးၾကတဲ့၊ သတင္းနဲ႔ စာနယ္ဇင္း အဖြဲ႔ေတြအားလုံးကုိလဲ နယ္သူ၊နယ္သားအားလုံးရဲ႕ ကုိယ္စား အထူးဘဲ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

ဒီလမ္းပုိင္းမွာ အရွည္(၁၅)မုိင္နဲ႔ တံတား(၁၇)စင္းပါဝင္ပါတယ္။ ဝမ္းသာစရာေျပာခ်င္တာက အခုေက်ာက္လမ္း ဆယ္မုိင္နဲ႔ တံတား(၁ဝ)စင္း ၿပီးခဲ့ပါၿပီ။ အဲ့ဒီေလာက္ၿပီးတာေလးေတာင္မွ အခုႏွစ္မုိးတြင္းကာလမွာ အေရးေပၚလူနာ (၁၃)ေယာက္ကုိ ဦးဇင္းတုိ႔ ကုိယ္တုိင္ လမ္းသုံးကားမ်ားနဲ႔ အခ်ိန္မွီ ေဆး႐ုံပုိ႔ၿပီး အသက္ကယ္ တင္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါလဲ ေရႊဆံပင္းတံတားလမ္း ကုသုိလ္ရွင္မ်ားရဲ႕ ေက်းဇူးေတြပါပဲ။


လုပ္အားဒါန ျပဳသူမ်ားကလည္း ဒီလုိပဲ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္

လွဴဒါန္းသူေတြကလည္း တဖဲြဖဲြ


နိဂုံးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ၊ ဆံပင္အလွဴရွင္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေနာက္ ဆုံးသတင္းထူးပါပဲ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၁၂.၁၁.၂ဝဝ၉ ေန႔က မုံရြာအထက္ မင္းကင္းၿမဳိ႕အနီး ခ်င္းတြင္းျမစ္ထဲမွာ ျမစ္ေရယာဥ္တစ္စင္း တိမ္းေမွာက္ၿပီး လူ(၇ဝ)ေလာက္ ေသဆံုးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီစက္ေလွေပၚမွာ ခရီးသည္အမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္ဟာ ေရနစ္လုိ႔ ေအာ္ၾက၊ ျမဳပ္ၾကတာေတြၾကည့္ၿပီး ''ငါလည္း ေရမကူတတ္ဘူး၊ ေသရေတာ့မယ္၊ ငါ့မွာ အားကုိးစရာဘာမ်ားရွိသလဲလုိ႔၊ စဥ္းစားလုိက္တာ မၾကားေသးခင္က မုံရြာၿမဳိ႕ ေရႊေဒါင္းယာဥ္ သကၤန္းတုိက္မွာ ေရႊဆံပင္လမ္းတံတားအတြက္ ဆံပင္လွဴခဲ့တယ္၊ ငါေသရေပမဲ့ င့ါဆံပင္ေလးကေတာ့ ခက္ခဲပင္ပန္းစြာ သြားလာၾကရတဲ့လူေတြအတြက္ လမ္းတံတားကုသုိလ္ျပဳခဲ့ရၿပီလုိ႔'' ေတြးျမင္ရင္း ဝမ္းသာသြားပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ကြမ္းျခင္းေတာင္းတစ္လုံးေပၚလာၿပီး ဖက္တြယ္လုိက္ပါသြားရင္း အသက္ရွင္လာခဲ့ရပါတယ္။ ဆံပင္နဲ႔ လမ္းတံတား ကုသုိလ္ျပဳရတဲ့ အက်ဳိးဆုိၿပီး ဝမ္းသာေနရွာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရႊဆံပင္တံတားလမ္းအတြက္ လွဴတဲ့သူေတြပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မိမိတတ္စြမ္းရာကုသုိလ္လုပ္အားဒါနနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ ပါဝင္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဒီကုသုိလ္ေတြေၾကာင့္ ဘဝခရီးလမ္း၊ သံသရာ ခရီးလမ္း၊ နိဗၺာန္ခရီးလမ္းမွာ ေျဖာင့္ျဖဴးသာယာၿပီး ပန္းခင္းေသာလမ္း ေလွ်ာက္လွမ္းရသလုိ မဂ္လမ္း၊ ဖုိလ္လမ္း၊ နိဗၺာန္လမ္း ေျဖာင့္ျဖဴးသာယာစြာ သြားႏုိင္ၾကပါေစလုိ႔ ဆႏၵျပဳရင္း နိဂုံးခ်ဳပ္ပါတယ္။

(ေရႊဆံပင္တံတားလမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေသးစိပ္သိရွိလုိပါက မည္သူမဆုိ လြတ္လပ္ပြင္လင္းစြာ စုံစမ္း ႏုိင္ပါေၾကာင္းႏွင့္ ဆရာေတာ္တုိ႔ႏွင့္ အတူ လက္တဲြၿပီး ေဆာင္ရြက္လုိပါကလည္း မည္သူကုိမဆုိ ႀကိဳဆုိဖိတ္ ေခၚပါေၾကာင္း အသိေပးေၾကျငာအပ္ပါတယ္။)

အရွင္ေဝပုလႅ (အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္)

လမ္းျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးဆရာေတာ္မ်ားအဖြဲ႕

ပုလဲၿမဳိ႕နယ္၊ ယင္းမာပင္ၿမဳိ႕နယ္

မုံရြာခ႐ုိင္ / ဖုံး- ဝ၉၆၄၅ဝ၆၅၄

မွတ္ခ်က္။ ။ ၅-၁၂-၂ဝဝ၉ရက္ေန႔တြင္၊ လမ္းတံတားျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး(အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္)ဆရာေတာ္ အရွင္ေဝပုလႅမွ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ကမၻာေအး၊ တိပိဋကမဟာဂႏၶာရုံေက်ာင္းတုိက္အတြင္း၊ ပထမအႀကိမ္ က်င္းပျပဳ လုပ္အပ္ေသာ၊ စုေပါင္းေရစက္ခ် အခန္းအနား တြင္ ေျပာၾကားခဲ့ေသာ၊ စကားရပ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။