Thursday, January 17, 2013

ေ၀ဒနာ စတား

ကဗ်ာ၊ စာသား၊ စကားလုံးမ်ားနဲ႔ မကစားမီ ေသြးပူေလ့က်င့္ခန္း

၁။ ေအာက္ပါသီခ်င္းကို ဖတ္႐ႈ/သီဆိုလိုက္ပါ။

ေရႊမန္းတင္ေမာင္။ ။ ဤခႏၶာအပုတ္ေကာင္ႀကီးဟာ အ႐ုပ္ေဆာင္ကာ လွေပမယ္လို႔ အပိုပါပဲ လွတာ ႏွမမယ္ေခမာ၊ တစ္ေန႔ၾကရင္ေတာ့ အဟုတ္မသတီဖို႔ရာ ပုတ္ညွီလို႔သာ ဥတုမာတက ဖူးဖူးေယာင္ဦးမွာ။

မင္းသမီး။ ။ အလို အို ဘယ္လိုမ်ား မိန္႔ေတာ္မူလိုက္တာလဲဖရာ့ အန္ခ်င္ေအာ့ခ်င္စရာ ပုတ္သေလး ညွီသေလး နံသေလးနဲ႔ ျပန္ကာသာေတြးလို႔ စဥ္းစားေတာ္မူပါ။ အလွထိပ္ေခါင္ အပါးမွာ ေမာင္ဖရားလည္း မကပ္ဘဲ မေနႏိုင္တာ။

ေရႊမန္းတင္ေမာင္။ ။ ေတာ္စမ္းကြာ ေတာ္စမ္းကြာ ေဟ့မယ္ေခမာ၊ တရားလက္ကိုင္ထားခဲ့ၿပီမို႔ ရွက္စရာစကားေတြ
မၾကားခ်င္ပါ၊ ဟိုခ်ိန္ခါ ဟုိခ်ိန္ခါ ငယ္ရြယ္စဥ္တုန္းမို႔ အသိဥာဏ္ေတြ ဖုံးလို႔ ကိေလသာ မိုက္လုံးႀကီးခဲ့တာ။

မင္းသမီး။ ။ ေအာင္မယ္ ေအာင္မယ္ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ သဲလိုက္တာ၊ ဒါေလာက္ေတာင္ရွိတာျဖင့္
ထီးနန္းကို စြန္႔က စိပ္ပုတီးနဲ႔ အရိပ္ႀကီးခိုေတာ့ဖရာ့။ ဟြန္း။

ေရႊမန္းတင္ေမာင္။ ။ (ေဟာမရ ေျပာမရ ေခ်ာလွေနတဲ့ မယ္ေခမာ) ၂-ေခါက္။
လွခ်င္တိုင္း လွလိုက္ဗ်ာ မလွခ်င္ႀကီးရာ ေခ်ာခ်င္တိုင္း ေခ်ာလိုက္ဗ်ာ မေခ်ာခ်င္တို႔ရာ
လွေသး လွေသး အလွစိတ္ေတြ ေမြးေနသမွ် ဒုကၡနယ္လည္း အၿမဲေတြ႔ရမွာ။ ။

၂။ HIGH SPEED WEEKLY CAR JOURNAL VOL.1.  NO.14. JANUARY 2013 PAGE 38.39ကို အဆင္သင့္ရွိက
ဖတ္႐ႈႏိုင္ၿပီး မရွိက မဖတ္ရန္။

၃။ အတိအက် နားလည္ရန္ ခက္ခဲေသာ စိတ္သိမႈ မသိမႈမ်ားအတြက္ မိမိစိတၱဇအနာအဆာကို မိမိကိုယ္တိုင္စာနာပါ။

အခု ကဗ်ာ စာသား စကားလုံးမ်ားနဲ႔ စတင္ စကားႏိုင္ပါၿပီ

ဤခႏၶာအပုတ္ေကာင္ႀကီးဟာ ဆက္လက္ လက္ဆက္ရင္း သိမ္းဆည္းဖို႔
ေကာက္ေၾကာင္းေတြနဲ႔ အခ်င္းမ်ားခ်င္ရင္ မ်ားမယ္။ အမနာပေအာ္သံေတြကို ၾကားေနရလား၊
အ႐ုပ္ေဆာင္ကာ အ႐ုပ္ကေလးေတြ အယုတ္ကေလးေတြ A႐ုပ္ကေလးေတြ
ထမ္းပိုးသယ္ေဆာင္လာ ပုခုံးသားမ်ား နာမက်န္း ပြန္းရွ။ ေခးေအာ့ခ္ပဲ၊ ျပႆနာ ဖက္ရွင္ပဲ၊
လွေပမယ္လို႔ ေဆးစက္ ေဆးေျပာက္ဟာ ပိန္းပိတ္တိမ္ေရာင္ ထူၾကမ္းလို႔
ဒီမယ္အခ်င္း ညဆိုတဲ့ သတၱ၀ါဟာ ေျခေဆာ့ လက္ေဆာ့ျမန္လြန္းတယ္
အပိုပါပဲ ဂရမ္မီဆုေတြ လွတာ ထပ္သရီး အပိုအဆာ
က်ဥ္းေျမာင္းျခင္း ပိတ္ဆို႔မႈ တြားသြားစက္ ဘီးတပ္ေျခရာ
ႏွမမယ္ေခမာ သူမရဲ႕ ေစ့စပ္ကားမ်ား
တစ္ေန႔ၾကရင္ေတာ့ ရီဟားနား မိုင္လီဆိုင္းရပ္စ္ အယ္ကလက္စတုန္း အဟုတ္မသတီဖို႔ရာ
အႏၱရာယ္ဟာ ရာသီအကူးအေျပာင္းမွာ ႏွာေစး ေခ်ာင္းဆိုး မျဖစ္ဘဲ အေရာက္လာႏိုင္ခဲ့တယ္
အေပ်ာ္ဆုံးတဲ့ ေန႔ရက္ရွည္ေတြ ေ၀း အနီးဆုံးကလစ္ေတြ သုံးႏွစ္ေလာက္ ရည္းစားကြဲတာနဲ႔ ပုတ္ညွီလို႔သာ
လူကူးမ်ဥ္းၾကားေပၚ အိပ္စက္သြား။ အင္တာနက္ေပၚ တြစ္တာေပၚ ေဖ့စ္ဘုတ္ေပၚ ဥတုမာတက ဖူးဖူးေယာင္ဦးမွာ
ေလဟာ အနံဆိုးကို သယ္ေဆာင္လာမွာလား။ ေဟာဟဲ ေဟာဟဲ။

အလုိ ေဖာ္ျမဴလာ၀မ္း ဘုရင္မ အို မူးယစ္ေဆး၀ါး ဘယ္သို႔ အႏၱရာယ္ရွိေၾကာင္း
ဘယ္လိုမ်ား မိန္႔ေတာ္လိုက္တာလဲ GOD.ဘုရား ဘုရား ဘုရား
မိန္းမေပြ႐ႈပ္ခဲ့တဲ့ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္ ဇာတ္အိမ္ ဇာတ္ညႊန္း
ဇာတ္လိုက္ ဇာတ္ပို႔ ဇာတ္ေဆာင္ ဇာတ္ရန္ ဇာတ္ကားေတြ ထြီ ေ၀ါ့ ခလူး ဖတ္
အန္ခ်င္ေအာ့ခ်င္စရာ အညစ္ အေၾကးမေလး အ၀တ္အစားေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိေလး
အေပါစားႏႈတ္ခမ္းနီေလး ယင္ေကာင္မေလး ပုတ္သေလး ညွီသေလး နံသေလးနဲ႔
ကြန္ဒိုတိုက္ခန္းမွာ လႊတ္တင္ခဲ့တာက အစေပါ့ ရွင္။ ျပန္ကာသာေတြးလို႔ စဥ္းစားေတာ္မူပါ
အသက္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အိမ္ေထာင္မရွိသူ စိတၱဇေဗဒဘြ႔ဲရ အလွထိပ္ေခါင္ အပါးမွာ
ဟြန္း/တီးသံ ဂီတ၀တ္လစ္စလစ္ အဆီျပန္မ်က္ႏွာ အစိုင္အခဲႀကီး ေမာင္ဘုရားလည္း
မကပ္ဘဲ မေနႏိုင္တာ။ ဒါ ပါးစပ္ကတီးတဲ့ ဟြန္း။

ေတာ္စမ္းကြာ တကယ့္လူသား အ႐ုပ္ A႐ုပ္မ၊ ေတာ္စမ္းကြာ တကယ့္ အ႐ုပ္ကေလး လူသားမ ေဟ့မယ္ေခမာ
ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း အလြင့္ ဆည္းလည္းသံ တိတ္ဆိတ္မႈ မ်က္တြင္းေဟာက္ပက္ည တရားလက္ကိုင္ထားခဲ့ၿပီမို႔ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ေသေသာက္က်ဴးတယ္ ေကာ္႐ွဴ႐ႈိက္တယ္ ၾကယ္သီးစားတယ္
ပိန္ကပ္ကပ္ သတင္းမီဒီယာက ရွက္စရာစကားေတြ အို႔စ္ ႏိုး မၾကားခ်င္ပါ။
ဟိုခ်ိန္ခါ အေဖာ္အခၽြတ္ၾကမ္းတဲ့ က်မ ဓာတ္ခ်ဳပ္တာ ဓာတ္သြားတာေတြ
ဓာတ္ေတြစုပုံၿပီး ႐ိုက္ထားတဲ့ ဓာတ္ပုံေတြ ကြာလတီမဂၢဇင္းႀကီးတစ္ေစာင္မွာပါလာ
ဟိုခ်ိန္ခါ လီလိုေပါ့လို  ေအာင္ျမင္မႈ မရလိုက္ဘူး။
ဖိစီးမႈ  စာမ်က္ႏွာ စကားလုံးအေသ ရိရြဲပဲ့က် ငယ္ရြယ္စဥ္တုန္းမို႔ အသိဥာဏ္ေတြ
ကိုယ္ထည္တစ္ခုလုံး အနက္ေရာင္ ျခယ္သလိုက္တတယ္
ဟယ္ရီစတိုင္လ္ ဖုံးဖိလို႔ ကိေလသာ မိုက္လုံး ႀကီးခဲ့တာ ဘယ္ႏွပိႆာေလာက္ရွိလဲ။

ေအာင္မယ္ ေအာင္မယ္ ဒီမွာ စက္႐ုပ္မိန္းမသား စစ္ေၾကာင္း သက္ေသခံကဒ္
ဒီမွာ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ မိန္းမသားစက္႐ုပ္ စစ္ေၾကာင္း အာမခံမွတ္ပုံတင္
ေျပေျပျပစ္ျပစ္ အားကစားေလ့က်င့္ခန္းနဲ႔ သဲလိုက္တာ ေသာက္/တလြဲပဲ
ဒါေလာက္ေတာင္ ရွိတာျဖင့္ ရွင္လူသားခ်င္း စာနာပါ၊ ရွင္သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းပါ၊
ရွင္ပရဟိတေတြ မ်ားမ်ားလုပ္ပါ၊ ေကာင္းကင္နဲ႔ မလြတ္တဲ့ ထီးနန္းကို စြန႔္ကာ ရွင္ျငင္းဆန္ပစ္လိုက္စမ္းပါ
စိတ္ပုတီးနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးေျဖပါ၊ အိပ္ေရး၀၀အိပ္ၿပီး ႏိုးလာရင္ မ်က္ႏွာသစ္ပါ၊ DAISY LOWE ရဲ႕ ကိုယ္တစ္ပိုင္းပုံ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ကို ပိုက္လို႔ အရိပ္ႀကီးခိုေတာ့ GOD …ဘုရား ဘုရား ဘုရား။

ဆက္သြယ္ေရးဟာ စနစ္တက် စားသုံးပါလို႔ ေဟာမရ ေျပာမရ
အသက္ႏွစ္ဆယ္ ေဖ့စ္ဘုတ္အ႐ိုးအသားေပၚ ေခ်ာလွေနတဲ့ မယ္ေခမာ
ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ၿပီးရင္ဆိုဆို မ႐ိုက္ရေသးဘူးဆိုဆို လွခ်င္တိုင္း လွလိုက္ဗ်ာ မလွခ်င္ႀကီးရာ
အေပါ့အပါးသြားၿပီးရင္ဆိုဆို မသြားရေသးဘူးဆိုဆို ေခ်ာခ်င္တိုင္း ေခ်ာလိုက္ဗ်ာ မေခ်ာခ်င္တို႔ရာ
လွေသး လွေသး လွလည္းလွ ေသးလည္းေသး လွ/ေသး
၀တ္ေနၾကဆိုဒ္မဟုတ္ေတာ့ စိတ္ပ်က္မိပါတယ္

( ႐ွဴး )
ႏႈတ္သီးကို ခၽြန္ၿပီး ညာလက္ညွိဳးတစ္ေခ်ာင္း ေတ့ကပ္ေထာင္ထားလိုက္တယ္
အလွစိတ္ေတြ ေမြးေနသမွ် ကိုယ္ဟာ ပင္လယ္ျပင္ လက္ပစ္ကူးခ်န္ပီယံ
သား သမီး ဇနီးၾကင္ယာ အိမ္ေထာင္ထိန္းသိမ္းမႈ ဒုကၡနယ္လည္း
အျဖဴေရာင္အမႈန္အမႊားပဲ တစိုးတစိပဲ ေသးေသးေလးပဲ
ေငးၾကည့္ရင္း ငိုင္ၾကည့္ရင္း ေတြေ၀ရင္း
ၾကည္လင္ရင္း ႐ႈပ္ေထြးရင္း ျပတ္သားရင္း ေ၀၀ါးရင္း
သည္လို ဒီလို ဤလို ယခုလို အၿမဲေတြ႔ရမွာ ႀကိဳတင္စဥ္းစား အခ်င္း။

ဆူးရင့္

JANUARY  17  2013
AM: 02:40: 22

Wednesday, January 16, 2013

၄၂၀ ၃၁၉၁ ၃ - လိုင္း X X X


ရာသီခ်ိန္ကို ေစာင့္ရသလိုမ်ဳိး စက္႐ုပ္မိုး အသက္႐ွဴေနေသာ စက္႐ုပ္
အေရျပား ကြန္နက္ရွင္က်ေနတယ္ ေစာင့္ႏိုင္ပါဘူး
အခ်ိန္ႏွင့္ အလုပ္လုပ္ရပါ၏ ေက်းဇူးဟန္ေဆာင္ေတြ ျပန္ဖ်က္သင့္ၿပီ
ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပဲေလ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေန ဒင္နဲ႔ဆိုရင္ လာဆြဲသြားလည္း ေလ့လာလို႔ ရတာေပါ့
မနက္ဖန္ အၾကည္ အေနာက္ ဦးၫႊတ္ပါ ဖုန္းကင္မရာနဲ႔ ႐ိုက္ထားတဲ့ သမိုင္းေလး အျမင္အာ႐ံုမွာ ေတြ႕ၿပီ
တိတ္ဆိတ္လြန္းစြ ေပါင္တံ မုန္႔စားခ်ိန္ စမ္းေခ်ာင္း တိတ္တိတ္ကေလး မလံုေလာက္လည္း စိုးရိမ္စိတ္မ်ားနဲ႔ပါ့ ကမၻာ
ညႇဳိ႕ငင္ ဆန္႔က်င္ ကန္ေတာ့ပါရဲ႕ ေလးခါ ငါးခါ ခြက် ပန္းနဲ႔ ေပါက္ သြားစြယ္ေတြကို အန္ခ်င္သလို
တံခါးေတြ ဖြင့္ေပး အ႐ိုးကိုက္ ေဆြးေႏြး ႐ိုးသားမႈကို အသံုးခ်ၿပီး မ်ဳိလည္း မရ ထိေခါင္ အာေခါင္ၿငိ
တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ ႐ုန္းကန္ တြန္သံ ဗ်ာမ်ားၾကား ရွင္ တစ္ေကာင္တည္း ဒါေပမဲ့ ငိုက္ေနတယ္ေပါ့
ေလွ်ာ့တြက္လို႔ ေသေရာ အနာရထားတဲ့ အနားတစ္၀ိုက္ရင္း ပိတ္ဆို႔လွ်င္ ကန္႔လန္႔ခံ လက္ေဆာင္
ေနာက္ၿပီး ဘာေတြ လုပ္ခဲ့ေသးလဲ ထိုးေကာ္ ႏွင္ရာ ပ်ံ ပုန္းေနခ်င္ ပစ္ရက္တာ လူမွန္ ေနရာမွန္
နံရံ အဲဒါေတြကို ကာထားတာ အံ့ၾသတယ္ ဘာလုပ္ေနလဲ အိုေက အစ္ကို
သယံဇာတေတြနဲ႔ ေဆာ့ေနတယ္ ေန႔သစ္ အစ ဘာအတြက္ ဘယ္လို
ဘာကို ေစာင့္တာလဲ အယ္ ဘာလိုေနလဲ လ်က္ဆား ခ်ိစ္ ေဆးျပား ဘိန္း မုန္႔
သိလား လ်က္ဆား ခ်ိစ္ ေဆးျပား ဘိန္း မုန္႔ စိတ္ေစတသိက္
(ကၽြန္) (ေတာ္) ေတြ႔တယ္ (ကၽြန္) (ေတာ္) ေၾကာက္တယ္
ဘယ္သြားလို႔လဲ (ကၽြန္) (ေတာ္) ေတြ႔တယ္ (ကၽြန္) (ေတာ္) ေၾကာက္တယ္
ဘ၀ေခၚရန္ ခစ္ခစ္ ေစာင့္ေနမွ ျဖစ္ေတာ့မယ္ ရီေ၀ အေျခခံအုတ္ျမစ္ စက္လူမ်ိဳးေပါင္းစံု ႏွီးေႏွာေနထိုင္
က်ားသည္ ယုန္မဟုတ္ အသိကို သတိနဲ့ ကပ္ လြတ္ေၿမာက္မႈဆိုတာ ရွိတယ္ ေဆာက္နဲ႔ ျပားတဲ့ ဖား
ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ႏိုင္မယ့္ အာဇာနည္ အကယ္ဒမီေန႔ ကိုယ့္သမိုင္း ကိုယ့္ဘာသာသိမ္း
သတၱဳအသားနီလန္ ၿမဳိ႕ အတန္းအစား ေအာက္ ခရီးသည္ ဘန္း ဘန္း

စိုးမင္းေအာင္
၂၀၁၃၊ ဇန္န၀ါရီ၊ ၁၂
၀၂ မိနစ္။

ေခတ္ၿပိဳင္အဝင္ မိုင္တိုင္အမွတ္ ၂၀၁၃

တေမွ်ာ္တေခၚမွာ သြားခ်ိတ္ ၿပီးေတာ့ လြင့္စင္ တဖန္ တြယ္ကပ္

စိတၱဇပူပူေလး မိုးေရစို ကိုယ့္တြန္ ့ေခါက္မွဳကို လာဟပ္သူ အေၿဖာင့္
အပိုင္းအစ ရယ္က်ဲက်ဲဟာ အနာတရထဲက စိမ့္ထြက္ ယိုစီး ဝမ္းနည္းမွဳ နီယြန္ညပ်ိဳမ်ား
စကားေတြ တလႊာၿပီးတလႊာ ၿပီး လွီး ၿဖတ္ ခုတ္ ပိုင္း ယဥ္ယဥ္ေလးရိုင္း ၿပီး ရိုင္းရိုင္းၾကီးရူး
ခေယာင္းေတာ လား သို ့မဟုတ္ “ခေယာင္းေတာလား” ေမးခြန္းအံသြားၾကား အေၿဖဟာ
ညွပ္ေနတဲ့ အသားဖတ္ “ဒို ေရ မီ” လိုက္ဆို “ဒီ မို” က်ယ္က်ယ္ေလး “က ေရ စီ” ေနာက္တစ္ေခါက္
“ဒီမိုးက ေရစီးတယ္” ** အိုေက ခင္ဗ်ားအေမွ်ာ္ကို ဘယ္ေစ်းနဲ ့ ၿဖတ္သြားသလဲ
ၾကယ္အတုေတြေၾကြေန ေလဖိအားနည္း ရပ္ဝန္း ဟာ ေဟာဒီ ဇာတ္နာ ဗဟိုရ္စည္သံအစား
ရင္ဘတ္စည္တီးသံေတြပဲ ၾကားတယ္ အေခါင္းထဲ ေခါင္းတစ္ပိုင္း စိတ္တစ္ပိုင္း ဝင္ေနသူၾကီး
ခံစားမွဳေတြ ပလက္ဆြဲ ၿဖဳတ္ ဗလာရုပ္ေသးဟာ ေခြ်းအၿပိဳင္းၿပိဳင္း က ခုန္ ၿမဴး တူး
အေညွာ္ရွဳခင္း ရွင္သန္ၿခင္းအသားစိုင္ထဲ ၿမဳပ္ေနတဲ့ၿမား ေငြေၾကးဟာ တဖြားဖြားေလာက္
ပန္းပြင့္ေလးခမွ်ာ ပင္ပန္းေနရွာပါၿပီ ေရ ေရ ေရ ေရ ေရ ေႏြဟာ အရက္ခြက္လို အက္ ကြဲ ထိရွ
ေသြးကို အပ်စ္အက်ဲ ခြဲၾကသူမ်ား လူ ့အခြင့္အေရးဟာ အခြံံၾကီးသက္သက္ဆက္တင္
ခါးတယ္ ေကာင္းေသာနံနက္ခင္းဟာ လွလွၾကီး အ, သြား မာစတာဆင္ဆာ
ခင္ဗ်ား မေသေသးဘူးလား နွင္းကို ခ်စ္လို ့ကြ်န္ေတာ္ ၾကယ္သီးၿဖဳတ္ထားတာပါ
ၿငိမ္ၿငိမ္ေလးေနၿပီး ၿငိမ္းၿငိမ္းေလးေသခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ အသံဟာ တသဲ့သဲ့ ပဲ့ထြက္
အဲဒီအခင္းအက်င္းေလးကို သီခ်င္းအက်ယ္ၾကီးဖြင့္ပါရေစ ေနရထိုင္ရတာ လင္ငယ္ေနရသလို
မလံုမလဲ မဟုတ္ေသးပါဘူး မလံုလည္းမလံုဘူး လဲလည္းလဲတယ္ အကြဲကြဲအၿပဲၿပဲ
အရုဏ္ဟာ လူသားေတြကို ခ်နင္းဦးမွာလား ကိုယ္စီေစာင့္စားမွဳေတြ
စိီးကရက္စ္ဖင္ဆီခံလို တိုဝင္ေနၿပီ မထူးတဲ့နဖူးဟာဆက္ၿပီးေပါက္ရဦးမယ္ ဆက္ေပါက္

 * မင္းထင္ကိုကိုၾကီး ရ့ဲ ကဗ်ာ ေခါင္းစဥ္

  လင္းလက္တာရာ
   ၂၀၁၂ ကုန္ဆံုးေန ့

စိုးမင္းေအာင္စက္

Soe Min Aung မင္း 
စက္ေတြ အရစ္ျပဳန္းကုန္ရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ၊ ဘာလုပ္သင့္လဲ၊ အေျဖေတာ့ ရွာရလိမ့္မယ္



စက္ေတြကို စစ္ေဆးရလိမ့္မယ္၊ စက္ေတြက စက္လို တဂ်ဳတ္ဂ်ဳတ္လည္ပတ္ စက္အေနာက္လိုက္သြား
စက္ျဖစ္သြားသလား စက္ပ်က္သြားသလား ေမးေတာ့လည္း ေမးခ်င္တယ္ ေျဖေတာ့လည္း မေျဖခ်င္ဘူး
စက္ဟာ အ႐ိုး သူမီးေလာင္မွာပဲ စက္ဟာ အသား သူေညႇာ္မွာပဲ စက္ဟာ အေၾကာ စက္ဟာ အူ စက္ဟာ ေျခရာ စက္အေၾကာင္းသိရင္ စက္ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္ စက္ကို နားလည္လိမ့္မယ္ စက္အေၾကာင္းမသိေတာ့ စက္ကို လံုးလံုးမသိ ကိုယ္တိုင္ေတာင္ စက္ျဖစ္မွန္းမသိ စက္က စက္ကို စက္ျပန္လုပ္ခ်င္ေနတယ္ စက္က ျပဳတ္က်သြားတယ္ စက္က ျပန္ထတယ္ စက္က အေျမႇာင္းလည္း ထ
စက္က လွ်ာေတြ ပူ အာေခါင္ေျခာက္ စက္က မ်က္စိေတြ က်ိန္း စက္က ဦးေႏွာက္ကုပ္ကပ္ စက္က ေဂါက္ စက္က အာဘာရာဘာ စက္က ဘာေတြျဖစ္ စက္မင္နီ၀ိုင္း စက္မင္ျပာျပာ စက္ေရးေရး
စက္ကို လက္ဆြဲေခၚမွာလား စက္က တရြတ္တိုက္ စက္ပံုၾကား စက္ညည္းေငြ႔ စက္က ညည္းအေငြ႔အသက္နဲ႔လည္း စက္ျဖစ္ေၾကာင္း ခိုင္လံုခ်င္ပါတယ္ဆို စက္က ညတိုင္း စိတၱဇ စက္က ေအာ္သံေတြ ၾကား စက္ေတြ႔ရွိခ်က္က အေပါက္ စက္မသာ စက္ဆိုး စက္ေကာ္ေဇာခင္းတဲ့ လမ္းေလွ်ာက္ခ်င္ေသးတယ္ စက္႐ုပ္ေသး စက္ေညာင္နာ စက္ဆုပ္ စက္ ပက္စက္တဲ့ ဥာဥ္ စက္ စက္ စက္ စက္ . . . စက္ . . . စက္ ... စက္ ... စက္ စက္က ႏ်ဴကလီးယားကို အမႈန္းေခ်ပစ္ခ်င္တယ္ စက္က ေမြးဖြားမႈရွိတယ္ဆိုတာ သိတယ္ စက္က နာလို႔ စက္က ထစ္ စက္အ စက္ဆိုးပုန္း စက္အိပ္မက္
စက္ေခ်ာက္ စက္၀ကၤပါ စက္ေက်ာမွီရပ္ေနတာ စက္ကို ဘယ္သူမွ မသိ စက္အႏွိမ္ခံ စက္ညႇဥ္းဆဲခံ
စက္ တေဂ်ာင္းေဂ်ာင္း စက္တအုန္းအုန္း စက္တဒိုင္းဒိုင္း ... စက္ ေခြး စက္ ... စက္ ... ေခြး စက္... စက္သိုက္ စက္နဲ႔ စပ္ စက္က ျမင္တယ္ စက္က ၾကားတယ္ စက္က သိတယ္ စက္က တိတ္တိတ္လည္း ေနတတ္တယ္ စက္ေခ်ာင္း စက္ေျမာင္း စက္ေခ်ာင္းေျမာင္း စက္ေရးစက္ရာ စက္စက္ ဆက္စပ္

စံမမွီ

စံမမွီ
တ ဖ်တ္ဖ်တ္ ပြင့္ေနတဲ့ အၿပံဳးမွာ ကင္မရာမီးေတြ လင္းေနသလို
သကာရည္ေလာင္းထားတဲ့ လွ်ာဖ်ားကို ေရာင္ၿပန္ဟပ္
ပူဆာလြန္းေသာ ၀မ္းတစ္မီးေႀကာင့္ အခိုးအေငြ ့က ေစလိုရာ ေစ
ေလာင္ေနတဲ့မီးက ကမၻာ မွတ္လို ့ ကိုယ့္ ကိုကိုယ္ ခ်နင္း
လက္ေလးသစ္အၿပင္ အပိုမပါေသာ ေၿခဖ၀ါး လက္ဖ၀ါးက ေမြးကတည္းက ဗလာ
ထင္ရွားတဲ့အမွတ္အသားတစ္ခုက  ယာလည္ပင္း မွဲ ့ရွိ
ၿပတ္ရွေနေသာ လက္ေကာက္၀တ္တစ္စံုႏွင့္
အဲ့ဒီလို အဲ့ဒီလို ကပ္ႏွိပ္ထားတဲ့ အသားကပ္ စတစ္ကာေတြ
အဲ့ဒီလို အဲ့ဒီလို ေရးထိုးဦးမဲ့  မွတ္ပံုအသစ္ေတြ
ၿဖန္ ့ၿဖန္ ့ႀကည္ ့လြန္းတဲ့ ကမာၻက ေဆြးေၿမ ့လြယ္သလို ပုပ္သိုးၿမန္တယ္
ဒီဒလက္မလည္နိုင္သေရြ ့ ဒီအိုင္က ေသေနေတာ့မဲ့ ေရ
ပုတီးတစ္လံုးမခ် ၊ရြတ္ေနတဲ့ ေမတၱာစာမွာ နကန္းတစ္လံုးမွမသိ
သစၥာတရားရဲ ့ၿဖစ္ပ်က္မွန္ကို မရွာနိုင္ပဲ
ငါ….သစၥာစကားေတြထပ္တလဲလဲ သံုးစဲြ
နဲနဲေလးသိတဲ့တရားကလည္း မိႈင္းမိေတာ့အဆိပ္တက္တယ္
ေၿမာပါသြားသူတစ္ေယာက္အတြက္….
ၿဂိဳလ္တိုင္က ဘုရားမွန္သမွ် ေလာဘေတြသြန္းေလာင္း
ေမြးနံေထာင့္ထြက္ေနတဲ ့ မီးခိုးလိပ္ဟာ ေမာဟေတြ ေလာင္လို ့
ကတၱရာလမ္းေၿပာင္ေၿပာင္မွာ ၀ါးတံတားထိုးရင္ထိုးေနမိတာ
ေခ်ေနတဲ့ ယႀတာက မေၿခဖ်က္နိုင္တဲ့ ဆႏၵ
ရလိုမႈေတြတရင္း လိုတာေတြရဖို ့ လိုတရကို ေဆာင္
ဘယ္သူကထမင္းသံုးနပ္ထက္ ပိုစားနိုင္လို ့လဲ
ေၿခဖ၀ါးတစ္စံုအၿပင္ ေၿမတစ္လက္မ ပိုသိမ္းထားနိုင္သလဲ
အစားတစ္လုတ္အတြက္သြားရမဲ့လမ္း …..အမွားမခံနိုင္ဘူးးးးးးး
အမွန္တရားအတြက္ အမွတ္တစ္ရာ မၿပည့္ရင္ေန
ရင္းစားေတြခဏ ခဏ အဆံုးရံူးမခံနိုင္ဘူး။
ေသာင္းက်န္းလြန္းတယ္ ပိုးဟပ္ဟာ အရမ္းပဲ
အေကာင္းပေလာင္ေတြစံုလြန္းတယ္ …အမိႈက္ပဲ
ဒီေနရာဟာ ရုန္းထြက္ရန္ေတာ္လွန္ေနပါတယ္
ၿပင္းအားဒသမ ဘယ္ေရြ ့ဘယ္မွ် ေပ်ာက္ေနတဲ့နံရိုးေနာက္ လိုက္ပါတယ္။
စဲြထားတဲ့ ပညတ္ေနာက္ လိုက္ပါတယ္။
………ေနာက္လိုက္ပါတယ္။
……….ေနာက္လိုက္ပါတယ္။
လိုက္ပါရင္း…..ေနာက္က်ိ
ေက်ာက္ခ်ဥ္…စိမ္ထားေသာ စိတ္အနည္ဟာ ေႀကာက္ခ်င္ေယာင္ ထထ ေယာင္တယ္
အညိဳအမဲခၽြတ္ခ်င္ အေညွာ္အပုပ္ ေရွာင္
၁၀၀% သန့္စင္ၿပီးမွ ဒီေခါင္းနဲ ့ ဒီအၿမီးကို ၿခံဳဖို ့ လိုသလိုမ်ိဳး
စားက်က္ေၿပာင္းရင္း ေၿပာင္းရင္း
ငါ့ လိပ္ၿပာ ငါမသန့္ေတာ့ ခ်ဥ္ပုလင္းထဲပဲ ၿပဳတ္ၿပဳတ္က်တယ္။

ၿမ(၂၄.၁၀.၂၀၁၂)

စိတၱဇညရဲ႕ ရယ္ေမာသံ

တုိးတုိးေလး လက္တုိ႔ၿပီး ေျပာလုိက္ခ်င္တယ္
တုိးတုိးေဖာ္ တုိးတုိးတိတ္တိတ္ ၿငီးညဴမိတဲ့ ဘ၀အေမာက
အာေခါင္မွာ ငါးအရုိးစူးသလုိ ခံရခက္တယ္ မိစၦာတစ္ေကာင္ရဲ႕
ခၽြန္ျမျမ လက္သည္းေတြက အတြင္းကုိ ထုိးေဖာက္ၿပီး အသည္းေတြ
 ေၾကမြေအာင္ ကုတ္ျခစ္တယ္ ဒါဟာ ေလာကဓံရဲ႕ လွပတဲ့ တရားစီရင္မႈပါပဲ
မင္းအေၾကာင္း မေတြးေတာ့ဘူးဆုိေပမယ့္ အစုိးမရတဲ့စိတ္ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ဖုိ႔ခက္တယ္
တ ခစ္ ခစ္ ေလွာင္ရယ္သံေတြက မ်က္၀န္းမွာ ဥေနခဲ့တဲ့ မ်က္ရည္ေတြကုိ သားေဖာက္ခဲ့တယ္ ေသြးပ်က္ဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္
 ေအာ္ဟစ္ခဲ့ရတဲ့ အူသံေတြက မစဲေတာ့ဘူး ကႏၱာရဆူးနဲ႔
ဘ၀အေမာ ေဖာက္ခ်ိန္မွာေတာ့ နီရဲေနတဲ့ ေသြးစေသြးနေတြက အံ့ၾသစရာကုိပဲ ေအးစက္မာေၾကာလွပါတယ္ မဟူရာညနက္နက္မွာ
 ေလျပည္ေလးက လူးလူးလြင့္လြင့္ တိုက္ခုိက္လုိ႔ အေတြးက
ထုံထုိင္းၿပီး ေအးစိမ့္စိမ့္ႏုိင္လြန္းတယ္ မဆုံးႏုိင္တဲ့ ေလာကဓံ
 ေလာင္စာေတြက တရိပ္ရိပ္ ေလာင္ၿမိဳက္လုိ႔ စိတၱဇညရဲ႕
မင္းမႈမႈက အလွတရားေတြကုိ ရယ္ေမာၿပီး ၿဖိဳခ်င္ေနခဲ့တယ္
 ေနာက္ဆုံးပစ္မွတ္က လြဲေခ်ာ္သြားသလား၊ ထိမွန္သြားသလား
 ေ၀ ခဲြ ရ ခက္ ခက္ ႏူးညံ့လွပတဲ့ တုံ႔ျပန္မႈနဲ႔
ဘ၀ကုိခါးခါးသီးသီး ျငင္းပယ္ပစ္လုိက္တယ္
“မင္း မ ရွိ ေတာ့ ဘူး”
 ေမာင္မင္းစုိး

လူငယ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး အခင္းအက်င္း(၁၇)

သတင္းမ်ားကေျပာေသာ ဆင္ျခင္ဖြယ္ရာ(၄) ကလ်ာဏကာရီ ကလ်ာဏံ၊ ပါပကာရီစ ပါပကႏၲိ။ သူေတာ္ေကာင္းဆုိရင္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ ျပဳလုပ္ၿပီး၊ သူယုတ္မာဆုိရင္ေတာ့ မေကာင္းမႈကုိ ျပဳလုပ္တတ္တယ္။ မွန္ပါတယ္။ စိတ္ေကာင္းႏွလုံးေကာင္းရွိတဲ့သူဟာ မိမိရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ျမင့္ျမတ္မႈကုိ ထုတ္ျပရာမွာ ေကာင္းတဲ့လုပ္ရပ္နဲ႔ ဘဝကုိ ပုံေဖာ္တတ္ၿပီး။ သူယုတ္မာကေတာ့ မေကာင္းတဲ့ လုပ္ရပ္နဲ႔ မိမိရဲ႕ဘဝကုိ ပုံေဖာ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အခုတေလာမွာေတာ့ လူမႈေရးလုပ္ငန္းနဲ႔အတူ တတ္ႏုိင္တဲ့ဘက္ကေန အားေပးကူညီေနတဲ့ Miss Internation 2012 ၿပိဳင္ပဲြကေန ျမန္မာေတြရဲ႕ စိတ္ႏွလုံးကုိ ဖမ္းစားထားတဲ့ တုိင္းျပည္ခ်စ္ေတာ္ေလး နန္းခင္ေဇယ်ာရဲ႕ သတင္းေလးေတြ၊ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေလးေတြဟာ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေတြ႕လုိက္ရပါတယ္။ ျမန္မာဆန္ဆန္ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈနဲ႔ ေသသပ္လွပစြာ ဝတ္ဆင္ထားၿပီး နာေရးကူ ညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)မွာ အခ်ိန္ပုိင္းအျဖစ္ ကူညီေပးေနတဲ့ သူရဲ႕ပုံရိပ္ေတြဟာ အေတာ္ေလးကုိ က်က္သေရရွိလွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီတစ္ပတ္မွာေတာ့ ဆင္ျခင္ဖြယ္ရာထက္ အတုယူဖြယ္ရာ သတင္းေလးကုိ ဦးစြာတင္ျပလုိပါတယ္။ ဒါဟာ သူေတာ္ေကာင္းတစ္ေယာက္ ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္မႈလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိလုပ္ငန္းမ်ဳိးဆုိတာေတြဟာ ဟုိယခင္ကဆုိ အတိတ္နိမိတ္မေကာင္းတာတုိ႔၊ က်က္သေရ မရွိတဲ့ လုပ္ငန္းဆုိၿပီး အယူသီးစြာနဲ႔ ခါးခါးသီးသီး ျငင္းပယ္ရင္း ႏုိင္ငံေက်ာ္သ႐ုပ္ေဆာင္မင္းသား ဦးေက်ာ္သူႀကီးကုိယ္တုိင္ အျခားေသာ အႏုပညာသည္မ်ားရဲ႕ ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕မႈမ်ဳိး၊ က်က္သေရးမရွိသူစသျဖင့္ ျငင္းပယ္မႈကုိ ခံခဲ့ရသူျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ မည္သုိ႔ဆုိေစ သူေတာ္ေကာင္းမွန္ရင္ေတာ့ သူေတာ္ေကာင္းအလုပ္ကုိ လုပ္ေဆာင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အခုလည္း သူေတာ္ေကာင္း မေလးအျဖစ္ နန္းခင္ေဇယ်ာဟာလည္း သူတတ္ႏုိင္တဲ့ဘက္ကေန ကူညီတဲ့အေနနဲ႔ ဒီလုိနာေရးကူညီမႈလုိ ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြမွာ ေတြ႕လာရေတာ့ လူငယ္မ်ားအေနနဲ႔ အတုယူရမဲ့ လုပ္ရပ္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းတာလုပ္ဖုိ႔ထက္ အစျပဳျခင္းသည္ ဘယ္ေသာ အခါမွ ေစာသည္ဟု မထင္ရဆုိသလုိပါပဲ ေကာင္းတာလုပ္ဖုိ႔ဆုိတာေတြကုိ တြန္႔ဆုတ္မေနဘဲ ေရွ႕ကေနမားမားမတ္မတ္ရပ္တည္ၾက ၿပီး လုပ္ေဆာင္ႏုိင္တာေတြကုိ လုပ္ေဆာင္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ သူေတာ္ေကာင္းလုပ္ရပ္ဆုိတာ ႀကီး၊ ငယ္မေရြးပါဘူး။ လူသားအားလုံးက လက္ခံတဲ့လုပ္ရပ္ဆုိတာ မေမ့ပါနဲ႔။ ကုိယ္စြမ္းေဆာင္ႏုိင္တာေတြကုိ ဦးစားေပးၿပီး ပရဟိတလုပ္ငန္းကုိ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ရင္း မိမိတုိ႔ရဲ႕ ဘဝမ်ားကုိ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ကေလးေတြနဲ႔ ပုံေဖာ္ၾကဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နန္းခင္ေဇယ်ာ ေတြမ်ားစြာ ထြက္ေပၚလာဖုိ႔ အတုယူဖြယ္ရာအျဖစ္ တင္ျပလုိက္ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူေတာ္ေကာင္းဆုိတာ သူေတာ္ေကာင္း အလုပ္ကုိ လုပ္ေဆာင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူေတာ္ေကာင္းဆုိတာေတြလည္း မ်ားစြာလုိအပ္ေနပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ လုပ္ေဆာင္ရမဲ့ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြကလည္း မ်ားျပားစြာ တည္ရွိေနပါတယ္။ အုတ္တစ္ခ်ပ္ သဲတစ္ပြင့္အျဖစ္ ကူညီပါဝင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဖုိ႔ မီးေမာင္းထုိးျပလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ခတၱိယာ စ နာမ ဗဟုမာယာ၊ မႏုႆာ နာမ ဗဟုမာယာ၊ ဘိကၡဴ နာမ မုဒုဟဒယာ-ဆုိၿပီး အဌကထာဆရာဖြင့္ျပမႈကုိ သတိရမိပါတယ္။ မင္းတုိ႔၊ လူတုိ႔မည္သည္ မာယာအလြန္ မ်ားျပားတယ္။ ရဟန္းတုိ႔မည္သည္ ႏွလုံးသားေပ်ာ့ေျပာင္းတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ သတင္းမ်ားကေျပာတဲ့ ဆင္ျခင္ဖြယ္ရာအျဖစ္ပဲ ထုတ္ျပျခင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ အားလုံးဆင္ျခင္ႏုိင္ဖုိ႔ ေနာက္ထပ္သတင္းကုိလည္း လူတုိင္းသိၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း ထုတ္ေဆာင္ျပခ်င္ပါ တယ္။ ဒါကေတာ့ အထူးအေထြမဟုတ္ပါဘူး။ သတင္းအေနနဲ႔ အားလုံးသိၿပီးလုိ႔ အထူးအေထြမဟုတ္ဘူးဆုိေပမယ့္ အျဖစ္အပ်က္ ကေတာ့ အလြန္မွပဲထူးေထြ ဆန္းျပားလွပါတယ္။ ေလာေလာလတ္လတ္မွာေတာ့ ထိပ္ဆုံးေရာက္ေနတဲ့ သတင္းဆုိေတာ့ အားလုံး သိၿပီးျဖစ္တဲ့ လက္ပံေတာင္းေတာင္ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာေတာ့ ကုိမင္းကုိႏုိင္က သူရဲ႕ရင္ထဲကုိ နင့္ေနေအာင္ ထိခုိက္ခံစား သြားရတဲ့ အေျဖေလးဆုိၿပီး ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ရဲ႕ မ်က္ႏွာဖုံးမွာ ေတြ႕လုိက္ရပါတယ္။ - ဦးဇင္း ဘယ္လုိခံစားေနရပါသလဲဘုရား။ - က်ဳပ္ ဘယ္လုိခံစားေနရလဲဆုိေတာ့ ဒကာႀကီး က်ဳပ္အျမန္ဆုံးေသခ်င္တာပဲ။ ဆက္မခံစားခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဆုိတဲ့အေမး အေျဖေလးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အထက္ကေျပာခဲ့သလုိ မင္းတုိ႔၊ လူတုိ႔ဆုိတာ အလြန္မွ မာယာမ်ားပါတယ္။ ရဟန္းေတြကေတာ့ အလြန္မွပဲ စိတ္ႏွလုံးႏူးညံ့ၾကပါတယ္။ ဒီျဖစ္စဥ္ကုိ ျပန္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ ႏုိင္ငံေရးမဟုတ္ပါဘူး။ အမ်ဳိးသားေရး၊ သဘာဝပတ္ ဝန္းက်င္အေရးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိမ်ဳိးလူမဆန္စြာ ႏွိမ္နင္းၿဖဳိခြဲမႈဟာ အေတာ္ေလးကုိ လူသားမဆန္တဲ့ တုန္႔ျပန္မႈျဖစ္ပါတယ္။ စုံစမ္းစစ္ေဆးေရးအဖဲြ႕ရဲ႕ အစီရင္ခံစာက ဘယ္လုိလာမယ္ဆုိတာ မသိေသးေပမယ့္ ဒါဟာ အစုိးရအဖဲြ႕အတြက္ ေနာက္ထပ္စိန္ေခၚမႈ တစ္ရပ္ျဖစ္သြားပါၿပီ။ ဒါကုိေတာ့ ႏုိင္ငံေရးဆန္တယ္ဆုိရင္ ခဏထားလုိက္ပါ။ အဓိကေျပာခ်င္တာကေတာ့ လူသားမဆန္မႈကုိ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒီလုပ္ရပ္အတြက္ ဘယ္သူ႔ရဲ႕ခုိင္းေစမႈဆုိတာ အခုအထိ ဘယ္သူကမွ ထုတ္ေဖာ္ဝန္ခံထားျခင္း မရွိေသးပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုပ္ရပ္ဟာ တာဝန္ရွိသူေတြအေနနဲ႔ အေရးစုိက္ဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ မင္းတုိ႔၊ လူတုိ႔ဆုိတာ မာယာမ်ားတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီကိစၥမွာလည္း မင္းနဲ႔လည္းဆိုင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္း ကုိယ္ ဦးေဆာင္ၿပီး ႏုိင္ငံရဲ႕အေရြ႕တစ္ခုကုိ သြားေနခ်ိန္မွာ ဒါမ်ဳိးေတြျဖစ္တယ္ဆုိတာ မယုံႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစုုိးရအဖဲြ႕အေနနဲ႔ က်ဴးလြန္သူမ်ားကုိ ထိေရာက္စြာအေရးယူဖုိ႔ေတာ့ လုိအပ္ပါလိမ့္မယ္။ အျမန္ဆုံးလည္း ေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ဖုိ႔ လုိအပ္ ပါတယ္။ မင္းတုိ႔ရဲ႕ မာယာမ်ားမႈမ်ဳိး မဟုတ္ပါေစနဲ႔လုိ႔ ဆုေတာင္းမိပါတယ္။ မႏုႆာ နာမ ဗဟုမာယာ-လူတုိ႔မည္သည္ မာယာမ်ားကုန္၏လုိ႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါဟာ ေလာကီလူသားေတြရဲ႕ အေရးလုိ႔ ဆုိရေပမယ့္ ႏုိင္ငံအတြင္းမွာေနထုိင္ၾကတဲ့ ရဟန္း ရွင္လူမ်ား အားလုံးနဲ႔ဆိုင္ပါတယ္။ ခုနကေျပာသလုိ ဒါဟာ အမ်ဳိးသားေရး၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္အေရး ျဖစ္ေနလုိ႔ပါပဲ။ ဒီေနရာမွာေတာ့ လူတို႔ဆုိတာ ဦးပုိင္နဲ႔ ဝမ္ေပါင္တုိ႔ကုိ ဆုိလုိပါတယ္။ အရင္အစုိးရနဲ႔ ခ်ဳပ္ဆုိထားတဲ့ စာခ်ဳပ္ဟာ အသက္ဝင္ေနတယ္ဆုိရင္ ဆက္လုပ္မွာပဲဆုိတဲ့ ဆင္ေျခေလာက္နဲ႔ေတာ့ ဒီလုိအေျခအေနမ်ဳိးမွာ ထင္ရာ စုိင္းဝါဒကုိ ဆုပ္ကုိင္ထားလုိ႔ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါကုိ အမ်ဳိးသားေရး၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္အေရးကုိ အေျခခံၿပီး ဘာသာေရးမွာလည္း အထင္ကရေနရာအျဖစ္ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ အေရးကုိ အေျခခံတာဟာ ႏုိင္ငံေရးမဟုတ္ပါဘူး။ ဆုိလုိတာကေတာ့ ႏုိင္ငံေရး ဆုိတာ ႏုိင္ငံသူ၊ ႏုိင္ငံသားေတြရဲ႕ အေရးမွန္သမွ်ဟာ ႏုိင္ငံေရးဆုိေပမယ့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ ကုိယ္က်ဳိးအတြက္မဟုတ္ဘဲ သပိတ္စခန္းဆင္ႏဲြတာဟာ တုိက္ရုိက္ႏုိင္ငံေရးအျဖစ္ မထည့္သြင္းခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္လည္း ႏုိင္ငံေရးအျဖစ္ ထည့္စဥ္းစားမယ္ ဆုိရင္လည္း ဒီႏုိင္ငံေရးမ်ဳိးဟာ လုပ္ေဆာင္သင့္တယ္လုိ႔ပဲ သေဘာထားပါတယ္။ ဒါကေတာ့ မိမိတစ္ဦးရဲ႕ အျမင္ပါ။ ဘုရားရွင္က လည္း ဝိနည္းဥပေဒအျဖစ္ ဆႏၵျပသင့္ရင္ျပဖုိ႔ ပတၱနိကုဇၨကံဆိုတာ ေဟာထားတာရွိပါတယ္။ ပညတ္ထားတာရွိပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ လယ္တီဆရာေတာ္ရဲ႕ အေရးကုိ လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားလုိ႔မရပါဘူး။ ဆုိေတာ့ အထူးသျဖင့္ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ႏူးညံ့တဲ့စိတ္ထားေတြနဲ႔ လုပ္ေဆာင္သင့္တာကုိ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ လူမဆန္ဘဲ အတင္းအဓမၼၿဖိဳးခြင္းလုိက္တာဟာ ၾကားလုိ႔မွမေတာ္ပါ ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိကိစၥမ်ဳိးေတြကုိ ေနာက္ေနာင္မျဖစ္ေစဖုိ႔ ဒီသတင္းေလးကုိ မီးေမာင္းထုိးျပလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဆင္ျခင္ဖြယ္ ရာအျဖစ္၊ သခၤန္းစာယူစရာအျဖစ္ ေလာေလာလတ္လတ္အေရးေလးကုိ တင္ျပလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အထက္ေအာက္ဆုိတဲ့ ေနရာမွာ အထက္က လူကတစ္မ်ဳိး ေအာက္က လူကတစ္မ်ဳိးဆုိရင္ေတာ့ ေနာက္ဆုံး အားလုံးဒုကၡ ေရာက္သြားႏုိင္ပါတယ္။ အထက္ကမခုိင္းဘဲ ေအာက္ကလုပ္တာလား။ သုိ႔မဟုတ္ရင္ အထက္ကပဲ တကယ္ခုိင္းေစတာလား ဘာမွ မေရးရာေသးတဲ့ ျပႆနာျမစ္ပြားနာႀကီးပါပဲ။ ဒီေနရာမွာေတာ့ ပုံျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ကုိ ေျပာျပလုိပါတယ္။ '' တစ္ခါက ေျမြအၿမီးဟာ သူရဲ႕ဦးေခါင္းနဲ႔ ရန္ျဖစ္ေနခဲ့တယ္။ အၿမီးက “မင္းဦးေဆာင္ေနတာၾကာၿပီ၊ ဒီတစ္ခါ မင္းကုိငါ ဦးေဆာင္ရမယ့္ အလွည့္ပဲလုိ႔ ေျပာပါတယ္။ ဦးေခါင္းကလည္း “ ငါသာ ဦးေဆာင္သင့္တယ္။ ငါ႔မွာ မ်က္စိႏွင့္ ပါးစပ္ရွိတယ္ လုိ႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။ အၿမီးကလည္း “ မင္းေရြ႕ေလ်ာသြားႏုိင္ဖုိ႔ ငါ႔ကို လုိတယ္။ ငါမရွိရင္ မင္းဘယ္ကိုမွ သြားလုိ႔မရဘူးဆုိၿပီး ေျပာျပန္တယ္။ အဲဒီေနာက္ အၿမီးဟာ သစ္ကိုင္းတစ္ခုကို ဖမ္းဆြဲရစ္ပတ္ၿပီး မလႊတ္ဘဲထားလုိက္တယ္။ ဦးေခါင္းက အေလွ်ာ့ေပးလုိက္ၿပီး အၿမီးကို ဦးေဆာင္ေစတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေျမြဦးေခါင္းဟာ အၿမီးကို မကူညီလုိဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အၿမီးဟာ ဘယ္ကိုသြားေနတယ္ဆုိတာကို မျမင္ဘူး။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ေျမြဟာ မီးတြင္းထဲသို႔ ျပဳတ္က်ၿပီး မီးေလာင္ေသဆုံး သြားခဲ့ပါတယ္'' ဒီေနရာမွာ အထူးပဲဆင္ျခင္ ဖြယ္ရာ ပုံျပင္ေလးျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ခ်င္တာကုိ အတင္းရမ္းၿပီး လုပ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ မထင္မွတ္ဘဲ အားလုံးေသတြင္းထဲ ထုိးက် သြားႏုိင္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြမွာ အထက္မခုိင္းဘဲ၊ သုိ႔မဟုတ္ အထက္နဲ႔ေအာက္ မသင့္ျမတ္ဘဲ လုပ္ေဆာင္ေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒီလုိပဲ ဒုကၡလွလွေတြ႕ရႏုိင္ပါတယ္။ ဆင္ျခင္ႏုိင္ပါေစ။ ေနာက္သတင္းတစ္ပုဒ္ကေတာ့ အႏုပညာသမားအခ်င္းခ်င္း ေျပာရတာဆုိေတာ့ မေကာင္းလွပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေျပာစရာ ရွိတာကုိေတာ့ ေျပာရမွာပဲေပါ့။ ေျပာသင့္တာကုိ မေျပာရင္ လူမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေျပာဖုိ႔ဝန္ေလးေနေပမယ့္ ေျပာျပခ်င္ေသးတဲ့ သတင္းတစ္ပုဒ္ကေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေနရာအႏွံ႔အျပား လူျမင္ကြင္းေတြမွာ Graffiti ေရးဆဲြတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီးေတာ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဒါကုိလက္ခံပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့လည္း လက္မခံႏုိင္ၾကပါဘူး။ အဲဒီႏွစ္မ်ဳိးထဲမွာေတာ့ လက္မခံႏုိင္တဲ့ဘက္ကေန ရပ္တည္မိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ ဒါဟာလည္း မလုပ္သင့္တာေတြကုိ လုပ္ေဆာင္လုိ႔လုိ႔ သာမန္ေျပာလုိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ ဒါဟာအႏုပညာပဲ ဖန္းတီမႈပဲဆုိၿပီး အႏုပညာကုိ ဘယ္လုိပုံေဖာ္ေဖာ္ လက္ခံရမွာ ပဲဆုိတာ မျဖစ္သင့္ဘူး။ ဒါမ်ဳိးေတြကုိ အေရးမယူဘူးဆုိရင္ေတာ့ တံတုိင္းရွိသမွ်ဟာ ဒီလုိလူေတြရဲ႕ စိတ္ႀကိဳက္ေရးဆဲြမႈနဲ႔ ျဖစ္ခ်င္ တုိင္းျဖစ္ၿပီး ညစ္ပတ္ေနေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အႏုပညာတုိင္းရဲ႕ လြတ္လပ္မႈဆုိတာ လူသားဆန္တယ္လားဆုိတာ စဥ္းစားရမယ့္ အခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အႏုပညာတုိင္းလက္ခံမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ မဆီေလ်ာ္တဲ့ ပုံေတြဟာ လူျမင္ကြင္းေတြမွာ လႊမ္းမုိးလာမယ္ဆုိရင္ လက္ခံၾကမလား။ ဒါကုိ လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားလုိ႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ ဒီလုိတာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဘုရား ေက်ာင္းကန္ေတြအထိ တက္မလာႏုိင္ဘူးဆုိတာ ဘယ္သူကတာဝန္ခံမွာလဲ။ ဒီလုိအႏုပညာသည္တုိင္းဟာ ဗုဒၶဘာသာေတြခ်ည္းပဲ လား။ အျခားဘာသာဝင္ေတြေကာ မပါႏုိင္ဘူး။ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူးဆုိတဲ့ သာမညအေျပာေလာက္နဲ႔ေတာ့ အႏုပညာပဲဆုိတဲ့အေနနဲ႔ လက္ခံသင့္သလား။ စဥ္းစားပါ။ မိမိလည္း အႏုပညာသမားတစ္ေယာက္ပါ။ ဒါကုိ ကန္႔ကြက္ျခင္းေၾကာင့္ အႏုပညာသည္မဟုတ္ ေတာ့ဘူးလား။ ဒီေတာ့ ရပ္တန္းကရပ္ၾကဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ ဟုတ္ၿပီ ဒီလုိရပ္ေစခ်င္ရင္ ဘာလုပ္္ေပးရမွာလည္း။ ေနရာသတ္မွတ္ေပးဖုိ႔႕ သူတုိ႔ေတာင္းဆုိေနတယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ လုိက္ေလ်ာေပးဖုိ႔ လုိအပ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါဆုိဘယ္ေနရာေတြမွာ သြားဆဲြရမွာလည္း အမ်ားအတြက္ အေႏွာက္အယွက္မျဖစ္တဲ့ မိမိတုိ႔ရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္ဆုိင္တဲ့ ေနရာမွာ ေရးဆဲြေပါ့။ ေနရာမရွိဘူးဆုိရင္ေရာ။ မေရးဆဲြနဲ႔ေပါ့။ ဒီလုိပဲ ေျပာဆုိ ခ်င္ပါတယ္။ ဘယ္သူ႔ကုိမွ ေစာ္ကားလုိ႔ ဒီလုိ ခါးခါးသီးသီး ျငင္းပယ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ့္နဲ႔သိကြၽမ္းတဲ့ လူေတြလည္း တစ္ေယာက္မွ မပါသလုိ၊ ကုိယ္နဲ႔ မသင့္ျမတ္တဲ့လူလည္း တစ္ေယာက္မွ မပါပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဘာသာေရးကုိပဲ ျမင္ ေယာင္ၿပီး ဒါမ်ဳိးေတြကုိ မလုပ္ေဆာင္သင့္ေၾကာင့္ ကုိယ့္အျမင္ကုိသာ ေရးျပလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ လက္ခံ၊ မခံကေတာ့ သူတုိ႔အေရး ေျပာရမွာက ကုိယ့္အေရး။ ဒီလုိမတူညီတဲ့ အျမင္ဟာလည္း လွပတဲ့အႏုပညာပါပဲ။ ေမာင္မင္းစုိး (စတုိင္သစ္မဂၢဇင္း၊ ဇန္နဝါရီလ၊ ၂ဝ၁၃)