လူငယ္နဲ႔ ရွက္စိတ္
------------------------
ဒီတစ္ပတ္မွာေတာ့ ရွက္စိတ္အေၾကာင္းေလးကုိ အနည္းငယ္ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
ဒီရွက္စိတ္နဲ႔ ေၾကာက္စိတ္ဟာ ေလာကႀကီးကုိ ေစာင့္ေရွာက္ေနတဲ့
ေလာကပါလတရားႏွစ္ပါးျဖစ္တယ္လုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶက ေဟာၾကားထားခဲ့ပါတယ္။ ဒီေတာ့
ဘယ္လုိေနရာမွာ ရွက္ရမလဲ၊ ေၾကာက္ရမလဲဆုိတာမ်ဳိးေတာ့ ခဲြျခားၿပီးေတာ့
သိရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔ လည္းဆုိေတာ့ တခ်ဳိ႕က ကုိယ့္မွာအထိုက္အေလ်ာက္
သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာစတာေတြ ထူေထာင္ထားခဲ့တာေတာင္ အဲဒီရွက္စိတ္
ေၾကာက္စိတ္ေတြေၾကာင့္ လူေတာမတုိးရဲတာမ်ဳိးေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
ခဲြျခားၿပီးေတာ့ သိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီရွက္စိတ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အသိတစ္ေယာက္နဲ႔ အြန္လုိင္းေပၚမွာ
ေဆြးေႏြးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ သူ႔အေၾကာင္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
သူ႔တူေလးတစ္ေယာက္အေၾကာင္းပါ။ သူက သူ႔တူေလးကုိ ရွက္စိတ္ေမြးေစခ်င္ တယ္လုိ႔
ဆုိပါတယ္။ ဘယ္လုိ ရွက္စိတ္မ်ဳိးလဲဆုိေတာ့ မိဘပစၥည္းကုိ အလဟႆရၿပီး
သုံးျဖဳန္းပစ္တာမ်ဳိးဟာ ကုိယ္တုိင္ဘာမွ မရွာေဖြနဲ႔ သုံးခ်င္တဲ့
ရွက္စိတ္မ်ဳိးစတာေတြ၊ ကုိယ္က်င့္တရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ရွက္စိတ္ဆုိ
တာေတြ၊ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ကံ ငါးပါးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ မျပဳလုပ္ဘဲ၊
မလြန္က်ဴးပဲ ရွက္စိတ္ေလးနဲ႔ ကုိယ့္ဘဝ ကုိတည္ေဆာက္ေစခ်င္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။
ေဆြးေႏြးျဖစ္တာေတြကေတာ့ အရမ္းမ်ားပါတယ္။
မွန္ပါတယ္။ ရွက္စိတ္ဟာ မရွက္သင့္တာေတြမွာ တလဲြဆံပင္ေကာင္းတာမ်ဳိးျဖစ္တဲ့
ရွက္စိတ္ေတြကိုေတာ့ သိရမယ္၊ ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ္ေပါ့။ ခုနကေျပာသလုိ
မေကာင္းမႈေတြကုိ ျပဳလုပ္ရမွာမ်ဳိးေတြဆုိရင္ေတာ့ တကယ္ပဲ ရွက္စိတ္နဲ႔
ဆႏၵကုိ သိကၡာနဲ႔ထိမ္းႏုိင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵေတြကေတာ့
မေကာင္းမႈဘက္မွာ ပုိၿပီးေတာ့ မ်ားျပားေနျခင္းဟာ ပုထုဇဥ္တုိ႔ရဲ႕ဘာဝပါပဲ။
ဒါေပမယ့္လည္း ဒီလုိ မေကာင္းမႈဆုိတာမ်ဳိး လုပ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵကုိ
ကုိယ့္ဂုဏ္သိကၡာ၊ ကုိယ့္ပတ္ဝန္းက်င္၊ အသုိင္းအဝန္းရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကုိ
ထိန္းသိမ္းတဲ့အေနနဲ႔ မျပဳလုပ္မိေအာင္ ထိန္းသိမ္းႏုိင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ ကုိယ့္အားကုိကုိးၿပီးေတာ့လည္း ဘဝကုိ အဓိပၸာယ္ရွိစြာ
တည္ေဆာက္ႏုိင္ရပါမယ္။ တခ်ဳိ႕ကေလး ေတြက မိဘရွာေဖြထားတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြကုိ
အလြယ္တကူပဲ မရ ရေအာင္ေတာင္းၿပီးေတာ့ အခ်ီးအႏွီး သုံးစဲြပစ္တာမ်ဳိးေတြ
ရွိပါတယ္။ ခက္တာက ကုိယ့္အတြက္ေရာ၊ ကုိယ့္ပတ္ဝန္းက်င္အတြက္ေရာ
အက်ဳိးမရွိတဲ့ ေနရာမ်ဳိးမွာ ေသာက္စားမူးယစ္ခ်င္တာေတြ၊
မသုံးစဲြသင့္တဲ့ေနရာမ်ဳိးေတြမွာ အရည္မရ၊ အဖတ္မရဘဲ သုံးစဲြပစ္
ခ်င္တာေတြကုိလည္း ရွက္စိတ္နဲ႔ ထိန္းႏုိင္ရမယ္။ ဘယ္လုိ
ရွက္စိတ္မ်ဳိးလည္းဆုိေတာ့ ကုိယ့္ရဲ႕ အင္အားမပါဘဲ အလြယ္တကူရတာမ်ဳိးေတြကို
ဒီလုိ အက်ဳိးမရွိဘဲ သုံးျဖဳန္းပစ္လုိက္ျခင္းဟာ ငါလုိ လုပ္ႏုိင္၊
ကုိင္ႏုိင္သူ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ မလုပ္သင့္ဘူး။ အလြယ္တကူရတာကုိ
အလြယ္တကူနဲ႔ပဲ ဘာမွ အက်ဳိးမျဖစ္ထြန္းတဲ့ေနရာမ်ဳိးမွာ သုံးျဖဳန္း
ပစ္လုိက္တာဟာ ရွက္စရာေကာင္းပါလားဆုိတဲ့ အသိကုိ ေမြးၿပီးေတာ့ ရွက္စိတ္နဲ႔
ထိန္းသိမ္းျခင္းမ်ဳိးေပါ့။
ေနာက္တစ္ခုက အထက္ကေျပာခဲ့သလုိ တစ္ခါတေလ လူငယ္ဘာဝ
႐ူး႐ူးမုိက္မုိက္လုပ္တာကုိ ရဲစြမ္းသတၱိပဲ ဆုိတဲ့အေနအထားနဲ႔ သူတစ္ပါးအသက္
သတ္ျဖတ္ရဲတာေတြ၊ သူ႔တစ္ပါးပစၥည္း ခုိးယူရဲတာေတြ၊ သူတစ္ပါးသား မယားကုိ
ေစာ္ကားမႈစတာေတြ၊ လိမ္ညာေျပာရဲတာေတြ၊ အရက္ေသစာေသာက္စားတာေတြကုိ
လုပ္ျခင္းဟာ မေကာင္းတဲ့ အကုသုိလ္တရားေတြျဖစ္တယ္။ အဲဒါမ်ဳိးေတြ လက္ရဲဇက္ရဲ
က်ဴးလြန္မႈမ်ဳိးကုိ ရဲစြမ္းသတၱိရွိတယ္လုိ႔ မမွတ္ယူဘဲ၊ ရွက္စိတ္နဲ႔
မေကာင္းမႈေတြကုိ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းႏုိင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
တခ်ဳိ႕ကေတာ့ လုပ္ရမွာကုိ မလုပ္ရဲဘဲ ရွက္သလုိ
ရြ႕ံသလုိျဖစ္ေနတာမ်ဳိးေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့ လုပ္ရပ္မ်ဳိးေတြမွာ
ရွက္စိတ္ဝင္ရင္ ႐ုိက္ခ်ဳိးပစ္လုိက္ပါ။ ႐ုိက္ခ်ဳိးၿပီးရင္ေတာ့
လူေတာတုိးႏုိင္တဲ့ လူျဖစ္ေအာင္၊ ကုိယ့္ရဲ႕အစြမ္းအစကုိ
ေဖာ္ၾကဴးႏုိင္သူျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရပါလိမ့္မယ္။
ဒီလုိမ်ဳိးေနရာေတြမွာေတာ့ ရွက္စိတ္ရွိရင္ ရဲေဆးနဲ႔တင္ၿပီးေတာ့
လုပ္ေဆာင္သင့္တာေတြကို အေကာင္အထည္ေပၚလာတဲ့အထိ အစြမ္းအစေတြနဲ႔ ေဖာ္ထုတ္
ႏုိင္ရပါမယ္။
ယဥ္ေက်းမႈမွာလည္း ရွက္စိတ္နဲ႔ ထိန္းသိမ္းမႈမ်ဳိးေတြ ရွိပါတယ္။
ဘယ္ႏုိင္ငံပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ခါတေလ လူ႔အခြင့္ အေရးဆုိတဲ့ ေပတံႀကီးနဲ႔
တုိင္းတာတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ကုိယ့္ႏုိင္ငံ ကုိယ့္ယဥ္ေက်းမႈအေနနဲ႔
ေစာင့္ထိန္းၿပီးေတာ့ ရွက္စိတ္နဲ႔ တည္ေဆာက္ရတာေတြ ရွိပါတယ္။ အခုေခတ္က
ကုိးရီးယားယဥ္ေက်းမႈေတြနဲ႔ အေနာက္ယဥ္ေက်းမႈ စတာေတြဟာ တစ္ခဲနက္ဆုိသလုိ
စုၿပဳံၿပီးေတာ့ ဝင္လာမႈေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအေနနဲ႔ ဟိုေပၚ
ဒီေပၚေတြလည္း ရဲရဲတင္းတင္း ဝတ္လာခဲ့ၾကေတာ့တယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒါေတြဟာ
အႏၲရာယ္ေတြပါ။
တခ်ဳိ႕ဆုိ ဘုရားတက္ ေက်ာင္းသြားေတြမွာေတာင္ ဒီလုိမ်ဳိး မလုံ႔တလုံေတြ
ဝတ္ဆင္လာၿပီးေတာ့ သြားခဲ့ ၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ဘုရားေတြမွာလည္း အဲဒီလုိ
အတုိအႏွမ္းေတြ၊ ဟုိမလုံ ဒီမလုံစတာေတြကို ဝတ္ဆင္ၿပီး မတက္ၾကရန္ဆုိၿပီး
တားျမစ္တဲ့ဆုိင္းဘုတ္ႀကီးေတြ ေထာင္ထားခဲ့ရတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ျပန္ေတာ့လည္း
အဲဒါဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္ လြတ္လပ္ခြင့္ေလဆုိတာမ်ဳိးနဲ႔
လူ႔အခြင့္အေရးသမားေတြက ရဲေဆးတင္ေပးတာမ်ဳိးေတြ ရွိျပန္ပါတယ္။
ဟုိတေလာေလးက အမ်ဳိးသမီးေရးလႈပ္ရွားေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ အယူအဆကေတာ့
သူ႔ကုိယ္ပုိင္ လြတ္လပ္ခြင့္ သူဝတ္ခ်င္တာဝတ္မွာ၊ ဒါကုိ တားျမစ္လုိ႔ မရဘူး၊
ခြင့္ျပဳရမွာပဲေပါ့၊ မေနႏုိင္ မထုိင္ႏုိင္ျဖစ္ၿပီးေတာ့
က်ဴးလြန္တဲ့လူေတြကုိသာ တားျမစ္ရမွာေပါ့ဆုိတဲ့ အယူအဆႀကီးနဲ႔
႐ုပ္သံတစ္ခုမွာ တင္သြင္းသြားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ သမီးမရွိေသးတဲ့
အပ်ဳိးႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ စကားကုိ ေထာက္ခံလုိက္ၾကမလား၊
ျငင္းဆုိလုိက္ၾကမလားဆုိတာ ေစာင့္ၿပီး နားေထာင္ေပမယ့္ ဘယ္သူကမွ ထၿပီး
ကန္႔ကြက္သြားတာမ်ဳိး မရွိပါဘူး။ ဒီေတာ့ ေမးမယ္ အဲဒီလုိ ဝတ္တာ ခင္ဗ်ားကေရာ
မႀကိဳက္ဘူးလားဆုိရင္ ႀကိဳက္တာေပါ့။ ဒါဆုိ ႀကိဳက္တာႀကီးကုိ ဘာျဖစ္လုိ႔
အတင္းျငင္းဆုိ ေနခဲ့ တာလဲဆုိရင္ေတာ့ အႏၲရာယ္မ်ားလြန္းလုိ႔ပါလုိ႔
ေျဖဆုိရမွာပဲ။
မွန္ပါတယ္။ ယဥ္ေက်းမႈဆုိတာ တားဆီးလုိ႔ မရပါဘူး။ ဒါေပမယ့္
ကုိယ့္ရဲ႕အေနအထိုင္က ၁၈ႏွစ္ျပည့္ၿပီး ျဖစ္လုိ႔
ေနခ်င္သလုိေနမွာပဲ။အဲဒါလူ႔အခြင့္အေရးပဲဆုိရင္ေတာ့
ျမန္မာျပည္မွာအျဖစ္မ်ားဆုံး မုဒိန္းမႈေတြလည္း ဆက္တုိက္ဆုိသလုိ
ျဖစ္ေနဦးမွာဆုိတာ သိေစခ်င္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ မဝတ္ရဘူးလုိ႔ မဆုိခ်င္ပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ ေနရာတကာမွာ ဝတ္ၿပီးသြားရင္ေတာ့ တကယ့္ကို အႏၲရာယ္ႀကီးတစ္ခုကုိ
ခါးပုိက္ထဲထည့္ၿပီး သြားေနခဲ့သူဆုိတာကုိေတာ့ မေမ့ပါနဲ႔။ ရွက္စိတ္ေလးေတာ့
ရွိပါဦးလုိ႔ မွာခ်င္ပါတယ္။ ႐ႈိးပဲြသြားတာေတြ၊ ပါတီပဲြတက္တာေတြမွာ
ဝတ္ဆင္မႈမ်ဳိးကုိ အျပစ္မေျပာလုိေပမယ့္ ဘုရားတက္၊
ေက်ာင္းသြားတဲ့အခါမ်ဳိးမွာေတာ့ ဆင္ဆင္ျခင္ျခင္ ဝတ္စားၾကပါ၊ ျမန္မာ့႐ုိးရာ
ယဥ္ေက်းမႈကုိ ကုိယ္တတ္ႏုိင္တဲ့ဘက္ကေန ထိန္းၾကပါဦးလုိ႔
တုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေျပာလုိတဲ့
ရွက္စိတ္ပါပဲ။
ေနာက္တစ္ခုက လူငယ္ေတြ အထူးသျဖင့္ ေယာက္်ားေလးေတြေပါ့။ သူတုိ႔ကုိလည္း
အသိေပးခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ အခုတေလာ မုိက္႐ူးရဲဆန္တဲ့ အျပဳအမူမ်ဳိးေတြကုိ
လက္ရဲဇက္ရဲ က်ဴးလြန္မႈေတြဟာ ေနရာအႏွံ႔အျပား မွာ ေတြ႕ေနရပါတယ္။
ဟုိတေလာေလးက ျဖစ္သြားတဲ့ စားေသာက္ဆုိင္တစ္ခုမွာ စားေသာက္ေနသူကုိ ေအးေအး
ေဆးေဆး ဝင္ေရာက္လာၿပီးေတာ့ လူေတြေရွ႕မွာ ေလးငါးခ်က္ဆင့္ၿပီးေတာ့ ဓားနဲ႔
မေသမျခင္း ထုိးသတ္ သြားတာ မ်ဳိးဟာ သတၱိမဟုတ္ပါဘူး။ မုိက္႐ူးရဲဆန္တာပါ။
ရွက္စိတ္ဆုိတာ အဲဒါမ်ဳိး လက္ရဲဇက္ရဲ က်ဴးလြန္းမႈေတြ မျဖစ္ေအာင္
ထိန္းသိမ္းႏုိင္မွသာ ရွက္စိတ္လုိ႔ သတ္မွတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလုိပါပဲ အျခားအျခားေသာ အထက္ေပၚကေျပာခဲ့တဲ့ မေကာင္းတာမ်ဳိးေတြကို
လူပုံလည္မွာေရာ၊ ေနာက္ကြယ္မွာေရာ လုပ္ျခင္းမ်ဳိးေတြကုိ မျပဳလုပ္ျဖစ္ေအာင္
ရွက္စိတ္ေလးနဲ႔ ထိန္းသိမ္းႏုိင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစဟု
တုိက္တြန္းခ်င္ပါေတာ့တယ္။
ေမာင္မင္းစုိး
No comments:
Post a Comment